PC crasht regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Ha! Ik erger me dood aan mijn PC die de laatste tijd kuren vertoond. Het is namelijk zo dat hij om de zoveel tijd vastloopt, waardoor ik niet anders kan dan windows opnieuw te installeren.

Ik heb mijn PC de laatste 3 maanden al zeker 4 keer noodgedwongen moeten formatteren, en windows XP prof opnieuw moeten installeren. Na een frisse installatie draait ie weer als een zonnetje, en kan ik er weer een tijdje tegenaan. Na een week of twee begint hij dan weer kuren te vertonen, zoals een regelmatig vastlopende msnmessenger (v.7.5), of internet exlorer vensters die niet reageren. Gisterenavond gaf Winamp opeens aan dat er geen geschikte soundcarddrivers waren gevonden, dus kon ook geen muziek meer spelen. Tijdens het afsluiten bleef de PC hangen, en heb ik hem met de reset knop moeten herstarten. Dit is ook meestal het punt waar hij niet meer opstart.

In sommige gevallen kreeg ik een melding vòòr het grafische windows logo dat het bestand 'windows/system32/' niet kon worden gevonden, of dat deze beschadigd was. Gisterenavond starte de PC wel door tot aan het moment dat het grafische windows opstart gebeuren klaar is, op zwart springt... en je dan de eerste icoontjes zòu moeten zien. In tegenstelling daarvan kreeg ik een blauw scherm, met witte letters... waarna de PC direct reset. Het gaat te snel of de foutmelding te lezen.

Ik heb nu al enkele uurtjes Memtest (via zo'n dos opstart flop) draaien, om te kijken of daar mss fouten worden gevonden (wat tot nu toe nog niet zo is..) Als ik chkdsk draai worden er wel enkele kapotte clusters gevonden, maar je zou denken dat het systeem dan na een nieuwe installatie direct weer tegen dezelfde problemen aanloopt, wat niet zo is. Ik denk niet dat dit een softwarematig probleem is, maar dat er wat aan de hardware mankeert.

Ik heb een AMD Anthlon 1600+, op een Asus A7V666 moederbord. Er hangt een 40, en 60GB Quantum HD in, een simpel grafisch kaartje, 3 reepjes van 256MB DRR ram, dvd spelertje... the usuall...

Wat o wat zal ik gaan vervangen? Of zijn er betere ideeën? :)

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
uit mijn ervaring lijkt dit een hitteprobleem of een te lage vcore

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dna met bluescreens alleen maar, mijn geheugen bleek kortsluiting te maken (kapot dus), als je nu ns alle 3 de modules eruit haalt, en dan begint met nummer 1, pc aanzetten en kijken of je pc het ''gewoonlijke rare'' vertoont, zo niet dan is er met nummer 1 niets mis, dan haal je 1 er uit en zet je 2 erin, etc. etc.

nu maar hopen dat er 1 kapotte tussenzit, dan is het zo opgelost.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 22:51 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 09:52
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad waardoor mijn systeem willekeurig crashte. Memtest 86+ 21 uur laten lopen en hij vond geen problemen. Ook ik kon geen ander probleem vinden Mijn oplossing was om het geheugen niet op 400Mhz in te stellen maar op 333Mhz

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55

DaRoot

Some say...

Hoe zien je elco's op het moederbord eruit? Klinkt ook aannemelijk dat dit door rotte elco's wordt veroorzaakt. Dat wordt dan óf het board vervangen, óf de elco's vervangen.
En weet je zeker dat je een A7V666 hebt? Bestaat niet volgens de Asus website.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Heb je al een andere voeding geprobeerd?

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
deleenheir schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:45:
uit mijn ervaring lijkt dit een hitteprobleem of een te lage vcore
de temperatuur van mijn cpu is altijd in orde geweest. dat fannetje draait prima. alleen mijn northbridge (zoals je geloof ik noemt) die mist een heel klein fannetje omdat die een enorme herrie maakte. dat is alleen al jaren zo, en daar heb ik nog niet eerder problemen mee gehad. ik doe ook geen bijzonder zware dingen met mijn pc, en hij staat nooit langer dan een dag achter elkaar aan.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:48:
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dna met bluescreens alleen maar, mijn geheugen bleek kortsluiting te maken (kapot dus), als je nu ns alle 3 de modules eruit haalt, en dan begint met nummer 1, pc aanzetten en kijken of je pc het ''gewoonlijke rare'' vertoont, zo niet dan is er met nummer 1 niets mis, dan haal je 1 er uit en zet je 2 erin, etc. etc.

nu maar hopen dat er 1 kapotte tussenzit, dan is het zo opgelost.
ga ik proberen...
Goliath schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:03:
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
Nee nog niet. Maar je zou toch denken dat het probleem dan na een reinstall nogsteeds even erg is.
DaRoot schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:58:
Hoe zien je elco's op het moederbord eruit? Klinkt ook aannemelijk dat dit door rotte elco's wordt veroorzaakt. Dat wordt dan óf het board vervangen, óf de elco's vervangen.
En weet je zeker dat je een A7V666 hebt? Bestaat niet volgens de Asus website.
Ik zal de elco's bekijken. Ik heb btw een Asus A7V moederbord, weet dan niet precies meer van welke serie.

[ Voor 30% gewijzigd door bas.kb op 14-02-2006 23:11 ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 10:35
probeer eens te stressen met prime 95 ( http://mersenne.org/gimps/p95v2414.zip )

"If it works, don't fix it"

Pagina: 1