Toon posts:

help mijn pc start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik had laatst hier een topic over mijn amd processor waarin wert gezegt dat ik met fbs moest aanpassen om hem weer correct te laten werken. Dit was gelukt maar nu heb ik mijn fbs ipv op 133mhz naar 166mhz veranderd. Probleem is nu dat ik een zwart beeld krijg! Hoe krijg ik hem weer op 133 mhz? Ik kan wel de computer laden maar krijg gewoon geen beeld.

Vr groet

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zou kunnen proberen je BIOS te resetten, over het algemeen wordt je FSB dan weer naar 100 gezet, waarna je BIOS opnieuw kan instellen.

PS: Groeten hoeft niet, je naam staat niet voor niets voor iedere post die je doet.
Daarmee groet je meteen, anders wordt het zo'n gegroet op een groot forum als dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! mijn pc start dus wel op maar normaal hoor k een piepje zeg maar als hij het bios laad (datdenk ik dan) nu hoor ik helaas helemaal niks, ook al druk ik vana het begin meerdere malen op delete mijn beeldscherm laat niets zien en zegt: no input from channel A. Ik heb channel B ook geprobeerd maar tevergeefs.

Bios flashen zou dat kunnen denk je ook al doet mijn computer dit?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bios flashen?
BredeP bedoeld een zogenaamde CMOS clear, de bios resetten. Kijk in het handboek van je moederbord voor de jumper die je moet omzetten.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok bios heb ik al eens geflashed maar denk dat het nog wel een keer kan?

Jumpers zegt mij eerlijk gezegt niks, maar nog even een vraagje over bios flashen. je moet toch ctrl + home vasthouden tijdens het flashen?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is niet de bedoeling dat je nu de bios gaat flashen, dat kan vaak niet eens als je pc niet goed opstart.

🖥️ | 🚗

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uhm, je bios flash je als je een nieuwe versie van je bios wilt hebben. Jij hebt atm alleen een reset nodig ;) Dus zet dat jumpertje om, haal die batterij er uit en kijk dan wat er gebeurt.
En wat betreft die meldingen van die channels, kijk eens of je geheugen a) goed vast zit, b) in de juist bank zit en c) niet verkeerd om zit :p

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In de manual van je moederboard kun je wel vinden hoe je dit jumpertje omzet trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Mithras86 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:49:
Uhm, je bios flash je als je een nieuwe versie van je bios wilt hebben. Jij hebt atm alleen een reset nodig ;) Dus zet dat jumpertje om, haal die batterij er uit en kijk dan wat er gebeurt.
En wat betreft die meldingen van die channels, kijk eens of je geheugen a) goed vast zit, b) in de juist bank zit en c) niet verkeerd om zit :p
Met t geheugen is nix mis (denk ik) die channels heeft mijn beeldscherm nou eenmaal :) Weet ook niet waarom.

Maja dus k moet een jumper omhalen, mag ik vragen hoe die dingen eruit zien ? :)

Verwijderd

Heb je geen handleiding bij je moederbord gekregen ?
Daar staat het in als het goed is.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:40
die dingen die omcirkelt zijn, dat zijn jumpers

Afbeeldingslocatie: http://www.monicoinc.com/Downloads/RS485%20Jumper%20Settings.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Byte_Me op 14-02-2006 22:58 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Handboek kwijt? Wat initiatief van jouw kant is ook niet verkeerd, we hoeven je handje toch niet vast te houden zeker :/

Over je vraag: 3 rechtopstaande pinnetjes, waarvan er 2 zijn verbonden met een soort plastic blokje.

🖥️ | 🚗

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je al niet weet hoe een jumper er uit ziet, vraag ik me oprecht af of je wel helemaal weet waar je mee bezig bent en of het niveau van GoT niet te hoog voor je is. Het is vervelend dat je PC het niet meer doet, maar door zelf te pielen kom je ook een heel eind, en voor de rest is daar dan nog altijd de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je kunt ook even het batterijtje eruit halen, als je niet weet welke jumper je moet resetten.
Zet de pc uit, haal de powerkabel eraf.
Haal het batterijtje eruit
Afbeeldingslocatie: http://www.tavi.co.uk/ps2pages/images/cr2032.gif
Meestal zit er een CR2032 in.
Zet je pc aan met de powerknop (ja de powerkabel is er nog steeds af) en zet weer uit.
, batterijtje terug, kabel eraan en pc weer aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor de regen van vragen meestal vogel ik het wel zelf uit maar ik moet toegeven dat dit 1 van de eerste keren is dat ik geprobeerd heb me hardware to clocken dus vandaar, en nee je hoeft me hand niet vast te houden :)

Verwijderd

Topicstarter
heb btw mijn handboek gevonden, ik moest de clear CMOS jumper omhalen voor een gehele bios reset toch? hier heet die jumper JBAT1.

in ieder geval bedankt voor het wijzen naar de jumpers en de snelle respons

Verwijderd

CMOS reset is toch altijd JP1??? :?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Zijn probleem van het vorige topic is al opgelost:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:50:
[...]

Hartelijk bedankt!~Mijn oude 1.67 ghz is weer verschenen :)

Zou het kunnen komen dat hij is teruggesprongen nadat ik mijn bios geflashed had?

Zo ja, wat moet ik dan nog meer herstellen?

cpu fsb staat nu op 133 mhz
en de thread spread (zoiets) staat op 0.25%
Specs:

AMD Athlon XP 2000+ op een MSI k7 mobo (kt3 ultra 2)
1536 DDR 333 2700 dimm ram (van het merk kingston (value select) met aan beide kanten blokjes)
Ati radeon 9800 pro 128 ddr ram
Mycom casing 350 watt
Live soundblaster en een stereo chip on board van mijn mobo.
Realtek netwerk kaart

Waarschijnlijk heb je een AMD die een FSB van 133mhz heeft. Dat het moederbord 166mhz ondersteund, kan wel zo zijn, maar je processor ondersteund het denk ik niet.

Wat jij nu doet met de schakelaar op 166mhz is overclocken, kan je beter niet doen.
Als je wilt overclocken ga vooral rustig te werk en haal wat informatie bij het overclock gedeelte.
Je processor kan goed beschadigd raken als je verkeerd overclockt.

Verwijderd

Misschien helpt dit topic HELP PLZ! Mijn PC doet het niet!
Good luck met je topic ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogmaals: neem de FAQ van Tweaking & Cooling Algemeen door. Dit valt echt onder basiskennis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.