Wij hebben een vakantiehuisje in het buitenland maar daar is enkel stromend water en elektriciteit. Nu wil ik daar dus ook internet. Dit kan dus niet via een telefoonlijn, want die is daar simpelweg niet. Ik dacht dus aan internet via de satelliet. Ik heb daar al een schotel om NL tv te kijken, en ik heb er ook best veel verstand van
, maar ik heb geen enkel verstand van internet via de satelliet. Misschien wilde ik ook gaan bellen (VOIP?) via de schotel omdat daar ook haast geen gsm-dekking is, maar lukt dat wel met een ping van ikweetniethoeveel?
Verwijderd
Internet via de satelliet kan (in NL) via bv. Canal Digitaal.
Abo is rond de 45 euri. Voor de upload heb je echter wel OF een telefoonverbinding nodig, OF een Gprs verbinding.
VoiP kun je dus wel vergeten.
Verbinding is niet al te snel, rond de 50 K/sec meen ik.
Abo is rond de 45 euri. Voor de upload heb je echter wel OF een telefoonverbinding nodig, OF een Gprs verbinding.
VoiP kun je dus wel vergeten.
Verbinding is niet al te snel, rond de 50 K/sec meen ik.
je kan ook uploaden gewoon via de satelliet hoor, maar is het daarom eigenlijk wel voor VOIP? Anders moet ik er nog ff over na denken (doe ik zoiezo al, het is natuurlijk vrij duur nog )
2-weg internet via satelliet is erg duur, op sat4all had ik dit gelezen:
Kun je via wifi niet connecten met iemand in jouw buurt die een aansluiting heeft?
daarbij heb je een behoorlijke vertraging (ping) dus telefoneren via deze verbinding lijkt me erg lastig.Wat kost tegenwoordig 2-weg Internet (bij BySky en geheel via satelliet dus):
Installatie hardware en software: vanaf 3100 Euro incl. BTW.
Download 512 kilobits/sec en Upload 128 kilobits/sec: vanaf 118 Euro per maand incl. BTW.
Downloadlimiet 1 Gigabyte per maand.
Kun je via wifi niet connecten met iemand in jouw buurt die een aansluiting heeft?
VOIP mag een max. delay hebben van 150ms ongeveer om het een beetje bruikbaar te houden. Dat ga je dus nooit halen met een sateliet up en download.
Daarbij moet je in je vakantiehuisje vakantie houden
en niet de hele dag internetten
Daarbij moet je in je vakantiehuisje vakantie houden
Verwijderd
Ik heb voor BySky gewerkt en ik kan je vertellen, niet doen !!!
service is slecht en het bedrijf is bijna falliet...
service is slecht en het bedrijf is bijna falliet...
Ons huisje staat in Seljord, Noorwegen. (map)(map2)
Verder zijn er in het gebied om ons heen nog 4 huisjes, ook zonder telefoon (alleen gsm)
800-900 meter verderop staan 2huizen met een vaste aansluiting op het telefoonnet, maar dat is wel erg ver weg. Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n lange kabel bij het huisje krijg. WiFi is ook niet echt een optie
met al die bomen en bergen in de buurt.
Verder zijn er in het gebied om ons heen nog 4 huisjes, ook zonder telefoon (alleen gsm)
800-900 meter verderop staan 2huizen met een vaste aansluiting op het telefoonnet, maar dat is wel erg ver weg. Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n lange kabel bij het huisje krijg. WiFi is ook niet echt een optie
[ Voor 2% gewijzigd door maarud op 27-02-2006 13:57 . Reden: grammatica klopte niet :P ]
Ik denk dat je dan aan een internetloos huisje moet wennenmcandor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:55:
Staan de bomen en bergen in de buurt, of in de line of sight tussen de huisjes?mcandor schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:55:
Anders kun je met richtantennes nog wel wat leuks voor elkaar krijgen toch?
(utp over 900 mtr met repeaters lijkt me idd ook niet een erg strakke oplossing)
OT
Ik denk dat je dan aan een internetloos huisje moet wennen . Heb ik ook, prima te doen, kom je tenminste tot rust
Ik haal men mail nog wel is op via mijn gsm (in NL that is). Ik lees het alleen, beantwoorden komt na de vakantie
[ Voor 15% gewijzigd door KingCrash op 27-02-2006 14:14 ]
Angry Rabbit
Verwijderd
bij http://www.hertzinger.nl/ heb je satalliet internet met up en download via het de schotel/satelliet.
ik heb het zelf een keer aangelegen, hou er wel rekening mee dat een 56k modem praktisch sneller is.
je download is misschien wel ca. 100 kb/s maar je connection is niet hoger dan 100, je ping is 1000+
Ik zie net dat ze die diensten niet meer leveren, op bysky.nl heb je up & down abbo's vanaf 99,- pm. en heb je dus verder geen zorgen over je uplink,
ik heb het zelf een keer aangelegen, hou er wel rekening mee dat een 56k modem praktisch sneller is.
je download is misschien wel ca. 100 kb/s maar je connection is niet hoger dan 100, je ping is 1000+
Ik zie net dat ze die diensten niet meer leveren, op bysky.nl heb je up & down abbo's vanaf 99,- pm. en heb je dus verder geen zorgen over je uplink,
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 14:21 ]
ik kan via mijn gsm ook wel de mail ophalen, maar ik dacht meer aan het bellen want dat is nogal duur in het buitenland.
Maar e-mailen via je mobieltje is altijd nog goedkoper dan schotelinternet dus ga ik dat maar doen
Maar e-mailen via je mobieltje is altijd nog goedkoper dan schotelinternet dus ga ik dat maar doen
Verder vind ik persoonlijk met bySky ook niets mis
[ Voor 72% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-02-2006 17:00 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Kun je niet gewoon een aansluiting bestellen? In Noorwegen wordt toch bijna alles door de overheid betaald.
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Pagina: 1