Zelf upload-site maken

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 19:49
Hoe maaak ik bijv. zo'n upload site als imageshack.us?
Dus met zo'n script en dat daarna de link van het bestand in beeld komt? Het uploadscript zelf heb je zo gevonden op internet, maar hoe maak je dat er dus even later in beeld komt waar het bestand staat?
Ik wil dit op mijn thuisserver gaan draaien, met een aparte partitie voor de bestanden. En dan met een map voor films, en eentje voor plaatjes enz. Kan dit eigenlijk wel?

Verwijderd

ja, dit kan. geef even aan in welke taal je het wilt. bijv in php: http://nl3.php.net/features.file-upload

let echter heel erg op de beveiliging! die kan zeer flink misgaan! lees er veel turorials over!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

en voor grote bestanden lijkt me ftp toch makkelijker

Multimonitor is relax :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tuurlijk kan dat, en daar is ook meer dan genoeg over te vinden. Begin gewoon met het schrijven van een script in PHP/ASP/JSP/whatever, en maak gebruik van de functies die er zijn om files te uploaden en te moven naar de plaats waar je ze hebben wil. In beeld zetten waar het bestand staat is al helemaal een koud kunstje: je hebt het er immers net zelf naartoe verplaatst met je script. ;)

Verder mis ik in dit topic een hele hoop eigen inzet en bovendien details over wat je al dan niet kan en wil gebruiken. Lees P&W FAQ - De "quickstart" even goed door en open een nieuw topic, als je wilt. Let daarbij wel op dat we in Programming & Webscripting niet al te happig zijn op scriptrequests. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.