Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[headset MDA Compact]kapot, zelf vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 18:34
Mijn headset is kapot van mijn MDA en nu leek het me een leuk projectje om zelf een headset in elkaar te knutselen. Ik heb nog wel een oude headset liggen die het doet (gewoon koptelefoon met een microfoontje eraan) en die 2 3,5 mm stereojacks wil ik dus in 1 2,5 mm stereojack met 3 connectoren maken. Kan dit? Lijkt mij dat dat gewoon een kwestie van secuur solderen is, of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik verder nog moet weten? Hoe kan ik met mijn oude headset bepalen wat de volgorde is het geluid? Als ik een gewone 3,5->2,5 plugje gebruik heb ik gewoon stereo geluid, maar ik kan zo niet bepalen of dat links en rechts omgedraaid is bijvoorbeeld? En dan moet ik daarna nog kijken hoe dat met de microfoon zit. Of zijn daar schema's van te vinden? Of is dit gewoon standaard?

En kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik dat dan moet solderen? En wat voor materiaal ik dan het beste kan gebruiken?

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan?

http://www.pocketinfo.nl/artikel/3980

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 18:34
hmmm, die heb ik inderdaad niet gezien... Hier kan ik inderdaad wel wat mee, als in het bevestigd dat het überhaupt kan... Nu moet ik nog de preciese layout weten van de te gebruiken headset (zal gewoon kabeltjes volgen zijn neem ik aan...) en dan gaan solderen... Ik heb bij de radiotoko voor 2 euro zo'n plugje gevonden... Heel erg veel verlies ik er dus niet mee :D

Iemand nog tips met solderen (ben er niet zo goed mee jammer genoeg...) Ik neem aan dat je niet al te heet moet gaan i.v.m. evt. smelten van de isolatie ringetjes, of gaat dit wel meevallen... Iemand een gemakkelijke manier om de kabels te strippen en er op te solderen? of wijst dit zichzelf?