Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

is dit een virus? "E-card van Anonieme afzender 14 feb 23kb"

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
ik kreeg net een email binnen van "Anonieme afzender" onderwerp: "Anonieme afzender"
en bericht is 23kb groot

zou dit een virus zijn? zou natuurlijk leuk zijn als t een valentijnsemail is :P maar ik vertrouw t niet zo..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Als het onderwerp anoniem is dan zou ik 'm gelijk verwijderen, alhoewel een anoniem mailtje natuurlijk nog niet gelijk een virus hoeft te zijn. Verder brengt het openen van een mail meestal niet zoveel risico met zich mee, het openen van bijlages etc zijn de grote boosdoeners. Gebruik een mailclient waarin dingen zoals HTML uitgeschakelt zijn en er kan vrij weinig gebeuren als je 'm alleen even bekijkt.

The devil is in the details.

• Cardinoz
jah maar ik heb hotmail. maar als ik m open zonder de bijlage te openen, kan er dan iets gebeuren ofniet?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16

Verwijderd

nee, maar blijf er gewoon vanaf als je de afzender niet kent.

basis begrippen internet natuurlijk

-geen rare bijlages openen
-het lezen van een mail kan niet lijden tot besmetting van virus
-hoe je antivirus up-to-date en voer een scan uit als je bang bent dat je iets fout hebt gedaan

hotmail is goed beveiligd, het scant alle bijlagen voordat je het download.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 20:36 ]

• Hahn
Cardinoz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:33:
jah maar ik heb hotmail. maar als ik m open zonder de bijlage te openen, kan er dan iets gebeuren ofniet?
Volgens mij heeft Hotmail een vrij aardige virusscanner, waar deze mail dus al doorheen is geweest. Als je daarnaast zelf ook nog een goede virusscanner en firewall hebt draaien kan het niet zo heel veel kwaad.

Overigens kan je ook met Hotmail gebruik maken van mailclients hoor, gewoon instellingen overnemen en inloggen met de mailclient op Hotmail en dan die mail bekijken.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:34:
nee, maar blijf er gewoon vanaf als je de afzender niet kent.
...was getekend, een alleenstaande Cupido Computernerd 8)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Cardinoz
nou ik heb m geopend en t was gelukkig geen virus maar een anonieme valentijnskaart:P

Verwijderd

Scan de file eens op http://virusscan.jotti.org en/of stuur hem door naar virus@kaspersky.nl
Ik vermoed dat het een van de nieuwe Bagle varianten is.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is 14 februari, aka valentijnsdag. Misschien een geheime aanbidster ;)
Alleen lezen kan geen kwaad, maar waarschijnlijk staat er toch alleen maar een link in waar je dan de kaart kan bekijken. als het tenminste een kaart is.

[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 14-02-2006 20:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:16
Cardinoz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:38:
nou ik heb m geopend en t was gelukkig geen virus maar een anonieme valentijnskaart:P
Sloeg de twijfel toch even toe... :9

Dit is natuurlijk wel weer een mooi voorbeeld van het feit dat mensen mailtjes blijven openen, zonder dat ze de afzender kennen c.q. inhoud kennen/verwachten en zich dus bloot stellen aan een zeker risico op besmetting. Valentijnsdag is natuurlijk het moment om anonieme mailtjes te sturen met een virus/worm...

* Master Yoda: The dark Force is getting stronger... :+

[ Voor 1% gewijzigd door MarZ_E op 14-02-2006 20:50 . Reden: typo ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:01

Arno

PF5A

Och, in de headers is toch wel te zien dat het echt van Hallmark ofzo afkomt ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:34:

...
-het lezen van een mail kan niet lijden tot besmetting van virus
...
hoe kan je dan verklaren dat ik ooit een virus-waarschuwing heb gekregen toen ik mijn webmailbased inbox inkwam? ik had nog niet eens een mail geopend. gewoon in mijn inbox komen was genoeg. gelukkig had (en heb) ik een goede virusscanner.

• Hahn
plastronneke schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:10:
[...]

hoe kan je dan verklaren dat ik ooit een virus-waarschuwing heb gekregen toen ik mijn webmailbased inbox inkwam? ik had nog niet eens een mail geopend. gewoon in mijn inbox komen was genoeg. gelukkig had (en heb) ik een goede virusscanner.
Het lijkt me vrij sterk dat dat virus zonder geopend te worden ook maar iets kon doen, het zal waarschijnlijk door iets anders naar binnen gekomen zijn. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om een virus te verspreiden, even mailtje sturen en als het aankomt dan is de ontvanger al de pineut.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
December schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:14:
[...]

Het lijkt me vrij sterk dat dat virus zonder geopend te worden ook maar iets kon doen, het zal waarschijnlijk door iets anders naar binnen gekomen zijn. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om een virus te verspreiden, even mailtje sturen en als het aankomt dan is de ontvanger al de pineut.
zodra ik mijn naam en wachtwoord had ingegeven en de eerste tekens van mijn inbox zag, kwam de waarschuwing. virus zat in een mail van een vriend, die zich achteraf heeft verontschuldigd.
hoe het kwam weet ik niet, want het is de enige in zijn soort die ik tot nu toe ben tegengekomen ... één van de redenen waarom ik zeer hard een goede virusscanner wil.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

December schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:14:
Het lijkt me vrij sterk dat dat virus zonder geopend te worden ook maar iets kon doen,
Outlook bijvoorbeeld geeft al enkele zaken weer zonder dat je er daadwerkelijk op klikt (bijv .JPG). Dit is bij meerdere virussen al geexploiteerd.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

plastronneke schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:10:
[...]

HTML/JS in het subject? Als dat overigens zo uitgevoerd word hoewel het in de subject staat zou ik overigens per direct een andere mailprovider nemen, of iig die bug aankaarten. :X

Daarentegen hoeft het dan ook weer niet per direct daarvan afkomstig te zijn. Het kan ook van een andere pagina zijn die op de achtergrond nog open staat, etc etc. :)

Signature

Verwijderd

De spiegel-check is hier inzetbaar! Kijk ff in de spiegel, ben je 'n hunk* dan is het een authentieke valentijnsmail, want die worden vandaag verstuurd. En anders, tja, anders kun je 'm gewoon deleten :p

Disclaimer. *) een realistisch zelfbeeld is van belang voor de correcte werking van deze methode

edit:
Ik lees deze reactie nog eens door en volgens mij heb ik zojuist de eerste steen gelegd voor een hele nieuwe tak binnen de computer-virologie. Een soort heuristische benaderingsmethodiek. :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 23:56 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Arno schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:05:
Och, in de headers is toch wel te zien dat het echt van Hallmark ofzo afkomt ;)
Idd. Gewoon bij Hotmail ergens aanvinken dat je de headers wilt zien van de verzender etc en voila :z

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1