[Debian sid] /dev/hda6 does not exist tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn debian bak opnieuw geinstalleerd. Dit met een debian sarge netinstall disk. Toen zodra het base system erop stond de sources.list ingesteld op sid ipv sarge en een dist-upgrade gedaan inclusief installatie van een nieuwe kernel (2.6.15-686-smp).

Tijdens het booten van die kernel krijg ik de volgende boodschap:
code:
1
Alert! /dev/hda6 does noet exist Dropping to a shell!

Uiteraard bestaat /dev/hda6 gewoon en ik heb ook even e2fsck eroverheen gedaan en die vindt geen problemen. De schijf is volgens badblocks ook prima in orde.

Dus: Ik typ in die shell maar eens "exit" en dan boot alles ineens gewoon.

Ik zie zo niet wat er fout is, google levert ook geen antwoorden op. Met een oudere kernel (2.6.8) boot de machine gewoon, met dezelfde parameters vanuit grub.
Als ik "exit" getypt heb in de shell dan loopt de machine verder ook vlekkeloos dus ik zie eigenlijk niet wat er fout zou kunnen zijn.

ieeeepppppp :P

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Controleer of je ook een nieuwe versie van udev hebt geinstalleerd omdat vanaf 2.6.12 de udev interface is veranderd.

De nieuwe udev package weigert zich te installeren (tijdens het installatie proces, preinstall check) als je een oudere kernel draait. Je moet eerst de nieuwe kernel boot'en en daarna de nieuwe udev package installeren (en hopen dat je usb drivers geladen worden als je een usb-keyboard hebt :)).

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb de nieuwste udev volgens apt, dus dat is het niet lijkt me :)

ieeeepppppp :P

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Lijkt deze 2.6.14 bug report op jouw situatie.

Voor 2.6.15-1-686-smp is er nog geen overeenkomende bug report.

Dus indien zo, eentje aan maken dus :-)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)