Ik heb vandaag mijn debian bak opnieuw geinstalleerd. Dit met een debian sarge netinstall disk. Toen zodra het base system erop stond de sources.list ingesteld op sid ipv sarge en een dist-upgrade gedaan inclusief installatie van een nieuwe kernel (2.6.15-686-smp).
Tijdens het booten van die kernel krijg ik de volgende boodschap:
Uiteraard bestaat /dev/hda6 gewoon en ik heb ook even e2fsck eroverheen gedaan en die vindt geen problemen. De schijf is volgens badblocks ook prima in orde.
Dus: Ik typ in die shell maar eens "exit" en dan boot alles ineens gewoon.
Ik zie zo niet wat er fout is, google levert ook geen antwoorden op. Met een oudere kernel (2.6.8) boot de machine gewoon, met dezelfde parameters vanuit grub.
Als ik "exit" getypt heb in de shell dan loopt de machine verder ook vlekkeloos dus ik zie eigenlijk niet wat er fout zou kunnen zijn.
Tijdens het booten van die kernel krijg ik de volgende boodschap:
code:
1
| Alert! /dev/hda6 does noet exist Dropping to a shell! |
Uiteraard bestaat /dev/hda6 gewoon en ik heb ook even e2fsck eroverheen gedaan en die vindt geen problemen. De schijf is volgens badblocks ook prima in orde.
Dus: Ik typ in die shell maar eens "exit" en dan boot alles ineens gewoon.
Ik zie zo niet wat er fout is, google levert ook geen antwoorden op. Met een oudere kernel (2.6.8) boot de machine gewoon, met dezelfde parameters vanuit grub.
Als ik "exit" getypt heb in de shell dan loopt de machine verder ook vlekkeloos dus ik zie eigenlijk niet wat er fout zou kunnen zijn.
ieeeepppppp :P