[Mailscanner] scanned zeer slecht

Pagina: 1
Acties:

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Op een fedora core 3 bak draai ik postfix i.c.m. mailscanner voor spamfiltering. Deze combinatie monitor ik via mailwatch.

Sommige SPAM-mailtjes worden netjes gefilterd. Echter de meeste mailtjes krijgen de volgende resultaat van MailScanner:
code:
1
not spam, SpamAssassin (score=0, required 5, autolearn=disabled)

en met een score van 0.00

Nu zou het kunnen dat het ook geen spam is of dat hij deze mist. Echter de meeste mailtjes komen tevens door een ander filter waar ze dan een score van 3.56 krijgen (5 vereist).

Wanneer ik een --lint test doe komen er geen bijzondere dingen voorbij.
Behalve een stukje pyzor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
debug: Razor2 is available      
debug: Pyzor is available: /usr/bin/pyzor   
debug: entering helper-app run mode     
debug: setuid: helper proc 10535: ruid=48 euid=48   
[b]debug: Pyzor: got response: Traceback (most recent call last):   [/b]
debug: leaving helper-app run mode  
[b]debug: Pyzor: couldn't grok response "Traceback (most recent call last):"[/b]

Dit is eigenlijk een ander probleem want wanneer ik pyzor uitschakel blijf ik het eerste probleem houden.

Tevens heb ik gedacht aan time-outs dus heb met de time-out instellingen zitten spelen van MailScanner maar dat had geen invloed.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
AFAIK was MailScanner niet mogelijk met Postfix (exacte reden had weer met postfix te maken).

Check amavis eens. Werkt prima hier.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

hm typisch.
laatste week komt hier ook veel mail door spamassasin heen, snap er niks van.
net nog 's opnieuw laten "learnen" enzo.

• DiedX
Ik raad jullie postgrey aan, en http://www.spamarchive.org. Al bevat het laatste veel Engelstalige spam: je kan SA leren.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Deze combinatie heb ik niet geprobeerd. Maar postfix werkt keurig met samen met spamassasin. Alleen heb de spamfiltering verplaatst naar procmail bij de verwerking van de mail naar gebruikerdirs. Dit werkt prima, maar het is een utopie dat er geen mail meer doorheen komt.
Ik krijg ongeveer 90 spam per week en daarvan worden ongeveer 80 mailtjes onderschept door spamassasin en 10 gaan er doorheen.

Koffie werkt echt!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

x-force schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:43:
Behalve een stukje pyzor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
debug: Razor2 is available      
debug: Pyzor is available: /usr/bin/pyzor   
debug: entering helper-app run mode     
debug: setuid: helper proc 10535: ruid=48 euid=48   
[b]debug: Pyzor: got response: Traceback (most recent call last):   [/b]
debug: leaving helper-app run mode  
[b]debug: Pyzor: couldn't grok response "Traceback (most recent call last):"[/b]
Dit ziet d'r uit alsof een Python app een stacktrace geeft. Ik zou om te beginnen eens die python app met de hand draaien om te kijken of het uberhaupt wel goed gaat.

• x-force
DiedX schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:12:
AFAIK was MailScanner niet mogelijk met Postfix (exacte reden had weer met postfix te maken).
Postfix kan samen werken met elke spamfilter (zover ik weet). In postfix kun gewoon een filter maken en de mail door een poort sturen. (mailscanner)
DiedX schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:12:
Check amavis eens. Werkt prima hier.
Hiervoor heb ik met amavisd-new gewerkt. Hij scande zeker niet beter in mijn geval. En wat er allemaal intern gebeurd is erg ondoorzichtich. Bij MailScanner samen met mailwatch kun je het geheel veel beter monitoren. En direct inspelen wanneer er spam van een bepaald type doorheen gaat.
igmar schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:53:
[...]

Dit ziet d'r uit alsof een Python app een stacktrace geeft. Ik zou om te beginnen eens die python app met de hand draaien om te kijken of het uberhaupt wel goed gaat.
Dat zal ik vanavond even doen, maar het is eigenlijk een secundair probleem want wanneer ik pyzor uitzet blijft het orginele probleem bestaan. Doch zal ik hier ook naar kijken.

Maar het is geen bekend probleem ofzo? op google kon ik ook al niets vinden.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Al es Dspam ( met Clamav capability) geprobeerd? heb hier 99.97 % spam catch accuracy en het is nog sneller ook .. })

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Lancer

What the......

Dit is volgens mij meer een SpamAssassin probleem dan een Mailscanner probleem. Ik heb dezelfde config en het werkt perfect.

In de mailheader kun je met een beetje geluk de complete scores zien (en de reden waarom een mail wel geen spam is)

Verwijs je wel naar de goede Bayes database? (kun je evt de bayes van het andere systeem overnemen?)

[ Voor 9% gewijzigd door Lancer op 15-02-2006 13:36 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• x-force
Het probleem is niet dat MailScanner een te lage waarde geeft en daarom het niet als spam bestempeld.

Het probleem is dat MailScanner helemaal geen waarde terug geeft.

• DiedX
Lancer schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:34:
Verwijs je wel naar de goede Bayes database? (kun je evt de bayes van het andere systeem overnemen?)
Heb er tijdelijk 1 klaargezet op http://downloads.diedx.nl/bayes

Pagina: 1