Op een fedora core 3 bak draai ik postfix i.c.m. mailscanner voor spamfiltering. Deze combinatie monitor ik via mailwatch.
Sommige SPAM-mailtjes worden netjes gefilterd. Echter de meeste mailtjes krijgen de volgende resultaat van MailScanner:
en met een score van 0.00
Nu zou het kunnen dat het ook geen spam is of dat hij deze mist. Echter de meeste mailtjes komen tevens door een ander filter waar ze dan een score van 3.56 krijgen (5 vereist).
Wanneer ik een --lint test doe komen er geen bijzondere dingen voorbij.
Behalve een stukje pyzor:
Dit is eigenlijk een ander probleem want wanneer ik pyzor uitschakel blijf ik het eerste probleem houden.
Tevens heb ik gedacht aan time-outs dus heb met de time-out instellingen zitten spelen van MailScanner maar dat had geen invloed.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Sommige SPAM-mailtjes worden netjes gefilterd. Echter de meeste mailtjes krijgen de volgende resultaat van MailScanner:
code:
1
| not spam, SpamAssassin (score=0, required 5, autolearn=disabled) |
en met een score van 0.00
Nu zou het kunnen dat het ook geen spam is of dat hij deze mist. Echter de meeste mailtjes komen tevens door een ander filter waar ze dan een score van 3.56 krijgen (5 vereist).
Wanneer ik een --lint test doe komen er geen bijzondere dingen voorbij.
Behalve een stukje pyzor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| debug: Razor2 is available debug: Pyzor is available: /usr/bin/pyzor debug: entering helper-app run mode debug: setuid: helper proc 10535: ruid=48 euid=48 [b]debug: Pyzor: got response: Traceback (most recent call last): [/b] debug: leaving helper-app run mode [b]debug: Pyzor: couldn't grok response "Traceback (most recent call last):"[/b] |
Dit is eigenlijk een ander probleem want wanneer ik pyzor uitschakel blijf ik het eerste probleem houden.
Tevens heb ik gedacht aan time-outs dus heb met de time-out instellingen zitten spelen van MailScanner maar dat had geen invloed.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!