Problemen met voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Bag
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
hey,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een ASUS P3B-F moederbord (oud maar doet het) met een 350 Watt voeding. Ik heb laatst een videokaart overgenomen, een Radeon 7200, maar die geeft problemen. Het is namelijk zo dat als de videokaart veel werk moet leveren, de netwerkkaart uitvalt (berichtje rechtsonderaan dat ik geen verbinding heb). Als de videokaart klaar is met zijn zware taak, dan hersteld de internetverbinding zich. Normale lichte taken geven geen problemen. Nu had ik eerst een 250 Watt voeding, en heb die dus nu vergroot, maar het probleem blijft zich voordoen.En ik denk dat het dus aan de voeding ligt, maar ik weet niet hoe het op te lossen.
Maar gelukkig zijn er meer mensen op de wereld, en ook die slimmer dan ik zijn :P

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Het verschil tussen een 250W A-merk en een 350W B/C-merk is niet zo heel denderend.e
Wat voor voeding had je, en wat heb je nu? Merken, types, specificaties?

• Bag
  • Niet online
ik had een
Highlight FSP250-60GTW DC Ouput: 250Watt max en 140 watt max output voor 5V + 3,3V
ik heb nu een
Q-Tec ADT-350 350 Watt max en 180 watt max output voor 5V + 3,3V
Ik hoop dat dit genoeg info is

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Bag schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:55:
ik had een
Highlight FSP250-60GTW DC Ouput: 250Watt max en 140 watt max output voor 5V + 3,3V
ik heb nu een
Q-Tec ADT-350 350 Watt max en 180 watt max output voor 5V + 3,3V
Ik hoop dat dit genoeg info is
Dat is idd precies het verschil tussen een a en b merk, precies wat frickY zegt :P

FSP is een goed merk, en kan die 250 ook prima leveren, is mijn ervaring. Maar die 350 watt q-tec is echt braq, die haald die 350 watt bij lange na niet.

Dus ik zou als eerste eens een goede voeding proberen, a merk 350 watt ofzo :)

Last.fm

• Bag
  • Niet online
maar trekt die Radeon 7200 echt zo veel stroom dan? Lijkt me een oud kaartje..
En je zou zeggen dat een pentium III ook niet zoveel gebruikt, dus dat hij makkelijk met een voeding van de twee die ik heb kan draaien.
Ik kan namelijk net zo goed een nieuwe pc kopen, dan dat ik hier weer veel geld in steek voor een nieuwe voeding.
Maar als het niet anders is, is het niet anders :P

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Vroeger met de oude 250watt had je ook last van het probleem?

Als het mogelijk is probeer de videokaart te onderclocken (met rivatuner kan dat) en zo min mogelijk onderdelen aan te sluiten. Test ook eens prime95 en andere videokaart.

• Bag
  • Niet online
Met de oude voeding heb ik het probleem ook. En een andere videokaart (Magnum/Xpert128/X99/Xpert2000) geeft geen problemen, maar dat is ook een kleinere videokaart (slechtere prestaties). Als ik alleen de videokaart + netwerkkaart + 1 hard disk aansluit, ziet hij de harddisk niet meer, en ik denk dat dat komt doordat de videokaart dan alle stroom afpikt, en daardoor de hd te weinig stroom krijgt. En onderclocken zal wel helpen, maar daar begin ik niet aan, want dan kan ik net zo goed die oudere videokaart erin stoppen.

• Bag
  • Niet online
en als ik wel alles aansluit, ziet hij de hd's + drive's dus wel, maar dan loopt de fan van de videokaart heel onregelmatig, dus die krijgt dan niet wat hij hebben wil.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

Bag schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:05:
maar trekt die Radeon 7200 echt zo veel stroom dan? Lijkt me een oud kaartje..
En je zou zeggen dat een pentium III ook niet zoveel gebruikt, dus dat hij makkelijk met een voeding van de twee die ik heb kan draaien.
Ik kan namelijk net zo goed een nieuwe pc kopen, dan dat ik hier weer veel geld in steek voor een nieuwe voeding.
Maar als het niet anders is, is het niet anders :P
je kan ook nu een echte goede voeidng kopen (A merk 400 Watt) die je in een volgende computer ook nog kan gebruiken. De voeding is voor jouw huidige systeem wat overdreven, maar voor een volgend systeem is hij dan voldoende, en je hoeft dat iig geen voeding meer te kopen., zo sla je twee vliegen in één klap

Nu met WP, PV, EV en PC

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Voor problemen met voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Daarin kan je je vraag beter stellen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.