Toon posts:

Bestaat er een 15 inch notebookmet minimaal Ati X800Xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Daar mn eerste poging onder 'Complete systemen en laptops' helaas op slot werd gegooid..doe ik alsnog een 2e poging om alsnog de benodigde informatie bij jullie op te doen :)

Mijn vraag: Ik zoek een 15 inch(15,4 mag ook) notebook. De eisen:
-------------------------------------------------------
-1800 euro budget
-Alleen 15 inch of 15,4 inch
-1Gb geheugen
-minimaal Ati X800XT evt geforce 7800
-Notebook moet te bestellen zijn in nederland, liefst geen internetwinkel
-Geen fujitsu siemens, dit omdat er met bepaalde series(3438) problemen zijn
-Geen alienware, dit ivm als ik problemen ondervind, ik toch een hoop problemen
tegen verwacht te komen met het repareren, aangezien ze voor zover ik heb kunnen achterhalen
geen servicepunt in NL hebben.
------------------------------------------------------

Ik heb van alles afgezocht maar kom voor een notebook met mijn VGA eisen alleen 17 inch varianten
tegen.
Ik heb wel wat feedback uit mn vorige topicje kunnen halen maar daar werd door enkele replys ook alleen de 17 inch variant aangehaald....

Hopelijk krijg ik nu de kans om wat meer mede tweakers hier hun antwoord op te laten geven zodat ik niet 'met tegenzin' :+ uiteindelijk een 17 inch notebook Xxodd / promedion ga kopen.

Thx!-Endy

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
15 inch? Met zo'n videokaart, die bestaan alleen custom made denk ik en dan zeker niet voor dat budget. Dus of overstappen naar 17" of genoegen nemen met een minder kaart. Bovendien zal een laptop met zo'n videokaart niet bepaald Mobile zijn en meer een desktop vervanger, waarom neem je dan niet gewoon een PC. Heb je voor minder geld, meer specs!!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk niet dat je voor dat geld een 15 inch laptop met zo'n dure kaart erin kan kopen. Ik zou dus voor een 'zwakkere' kaart gaan, zodat het binnen je budget past.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik denk idd niet dat er makkelijk zo een te vinden is. ik vind je budget wel genoeg lijkt me. Ik denk dat je het meeste geluk hebt om een 15.4 wxga met zo'n kaart te vinden.

Verwijderd

mag ik vragen welke games je precies speelt?

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie al aangeven vermoedde ik al, er is in de 15 inch markt voor mijn budget alleen een notebook met een wat lichtere VGA kaart onboard te koop.

Ik heb wel buiten nederland wat notebooks gezien(alienware/abs etc maar dat doe ik liever niet.
Toch heb ik vandaag een meevaller vernomen qua financien :)

dus tot 2200 euro wil ik nog wel gaan :Y)

Wat betreft een desktop systeem. Ik heb al een zeer snel systeem staan(3,0 Ghz,1024mb dual channel, geforce 6800 ultra) dus daar kan ik nog wel mee uit de voeten :P

Ik zoek de notebook meer voor lanpartys icm met mijn samsung 930BF 4ms die ik er dan op aansluit. Mijn eigen desktop systeem is namelijk errug lomp om mee te sjouwen en dan moet ik ook nog eens van allerlei kabels op mn bureau weghalen, en dat is met mijn bureau een crime :r

Dus als iemand toch iets weet voor 2200 eurootjes, ik houd me aanbevolen :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:42:
mag ik vragen welke games je precies speelt?
Ik speel zelf doom3, quake 4 , half life 2 en serious sam 2(derde deel :P )
Dit zijn games die op de 15 inch notebooks met een geforce 6600/ ati X1600 ook wel draaien, echter ik wil het liefst ook nog de komende 2 jaar op mn notebook met high settings de nieuwere games kunnen spelen.

Daarna zal ik de settings voor de toekomstige games ook moeten verlagen......
tot die tijd...... 8)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien zou de ASUS Z81sp met een GeForce 6800 Go en een 15,4" scherm wat voor je zijn, maar ik heb geen idee of die in Nederland is te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 15-02-2006 09:55 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:59

bakvis

Tweakers.Nerd

Als je hoofddoel is het mee slepen naar lan party's dan zou ik mooi een 17" desktop replacment pakke. Wat is het punt dat hij niet mobiel is? of wil je hem ook voor school/werk oid gaan gebruiken?

Mijn Specs

Verwijderd

Ik heb er zelf ook een tijdje naar gezocht. Niet gevonden, daarom maar een ASUS A6JA besteld (X1600 mobility). De 7800 Go heb ik ook alleen maar in 17" modellen gevonden (Dell, Xxodd,..). Veel succes iig. :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Kan je niet proberen een laptop met MXM te regelen? Volgens mij zijn ze in Nederland niet te koop, maar ze zijn er wel. Kan je over een jaar je laptop een GPU upgrade geven, want een videokaart 2 jaar goed houden (dwz, nog op max settings spelen) gaat je niet lukken vrees ik.

Heb zelf nog een Mobility 9700 in m'n laptop, volgens mij bestaat die inmiddels wel 2 jaar (als het niet langer is). Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om games op hoogste settings te draaien. Dat lukt op mijn X800 GTO al amper :+

[ Voor 32% gewijzigd door rb338 op 15-02-2006 10:29 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16

OMD

weet je wat voor systeem je kan kopen die mobiel is voor die 2200 euro??? 8)7
kast kopen met handvat eraan, of een mini-cube pc bouwen... das toch veel handiger????

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Frietsaus
  • Niet online
Iedereen zegt wel, dan kan je je CPU upgraden met MXM, maar waar the hell kan je die GPU's kopen, vraag ik me dan af.

Volgens mij is MXM er alleen voor systeembouwers, zodat ze een bestaand model kunnen verbeteren met een betere GPU? Of praat ik nu onzin.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Nokko schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:31:
Iedereen zegt wel, dan kan je je CPU upgraden met MXM, maar waar the hell kan je die GPU's kopen, vraag ik me dan af.

Volgens mij is MXM er alleen voor systeembouwers, zodat ze een bestaand model kunnen verbeteren met een betere GPU? Of praat ik nu onzin.
Je hebt een beetje gelijk :)
Quote van NVidia:
Configure-to-order upgradeable graphics through notebook manufacturers, or potentially by consumers
Als je eenmaal een laptop met MXM hebt, zou je via de bouwer ervan een upgrade kunnen krijgen en zelf erin hangen. Of dit al ergens kan weet ik niet, het was enkel een tip aan de TS om hiernaar te kijken :)

• Frietsaus
  • Niet online
Ah werkt dat zo, wel handig maar heb het nog nooit zien gebeuren eerlijk gezegd. :)

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
Hoi iedereen,

Op ahtec hebben ze laptops met MXM misschien is het iets. De winkel zit in nederland. Binnenkort komen ze met de laptops met Dual Core Processor. De 17 inch laptops zien er erg aantrekkelijk uit qua specs. Maar ik zou zeggen besnuffel het even.

Groetjes Richard

Verwijderd

Topicstarter
OMD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:29:
weet je wat voor systeem je kan kopen die mobiel is voor die 2200 euro??? 8)7
kast kopen met handvat eraan, of een mini-cube pc bouwen... das toch veel handiger????
Ja voor 2200 euro kan je heel wat kopen, dat klopt.Maar ik wil de laptop voor meerder doeleinden gebruiken, ik maak ook pc's bij klanten en dan is zo n 15 inch makkelijk mee te nemen.

Daarnaast wil ik de laptop s avonds ook makkelijk op de salontafel in de woonkamer kunnen zetten
als er een avondje TV matinee aankomt en het programma is slaapverwekkend :P

Kan ik toch gezellig beneden zitten en op de laptop wat surfen e.d
Daarom wil ik eigenlijk ook liever geen 17 inch want dan beslaat zo n apparaat al een flink stuk tafel
en ontneemt ie enigszins het zicht.

Verwijderd

Dit komt aardig in de buurt:

Asus Notebook V6VA-8007P P-M 760, DVD-RW, 100GB

Type:
V6VA-8007P EAN/Vendorcode:
V6VA-8007P Artikelnummer:
017435

Kenmerken:

Display: 15", XGA Resolutie 1024x768
Intel Centrino
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 760 (2.00GHz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 915 PM
Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB VRAM
Harddisk: 100GB Ultra DMA 100
Optische drive: DVD-RW
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, VGA-Out, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
4 in 1 Card Reader
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Professional
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 331x272x25,4-30mm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:26:
Ik heb er zelf ook een tijdje naar gezocht. Niet gevonden, daarom maar een ASUS A6JA besteld (X1600 mobility). De 7800 Go heb ik ook alleen maar in 17" modellen gevonden (Dell, Xxodd,..). Veel succes iig. :)
Ik heb zelf inderdaad ook de asus gezien met de ati x1600, maar via wat verschillende hardware benchmarks ligt de x1600 meer dan 50% achter in game dan een 7800 Go.

Waarschijnlijk zit er dan niets anders op en zal ik een 17 inch bestellen met een geforce 7800 GO
Ik moet alleen even kijken of dat dan de Xxodd wordt of de dell 9400. Die is wel wat gunstiger gesprijsd(als je de 300 euro aan 24 uurs support erafhaalt :9 )

Echter kan ik nergens vinden of ik bij dell een pixelgarantie af kan sluiten.
Ik denk dat ik zo maar eens even ga bellen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:17:
Dit komt aardig in de buurt:

Asus Notebook V6VA-8007P P-M 760, DVD-RW, 100GB

Type:
V6VA-8007P EAN/Vendorcode:
V6VA-8007P Artikelnummer:
017435

Kenmerken:

Display: 15", XGA Resolutie 1024x768
Intel Centrino
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 760 (2.00GHz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 915 PM
Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB VRAM
Harddisk: 100GB Ultra DMA 100
Optische drive: DVD-RW
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, VGA-Out, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
4 in 1 Card Reader
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Professional
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 331x272x25,4-30mm
Ook de verschillende testen heb ik uitvoer bekeken voor zover mogelijk.
Zoals ik het nu heb bekeken zijn in volgorde qua snelheid de kaarten zo gerangschikt
Dit is vrij algemeen, daar ik in de reviews/specs van de notebooks niet kan zien op welke core snelheden/ mem speeds er van toepassing zijn
(van naar onder toe is sneller :) )

Ati X-300
Ati X-700
geforce 6600 go
geforce 6800 go
Ati X1600
ATI X800XT
Geforce 7800 go
Geforce 7800 go GTX(als ik me nie vergis)

Ik kan misschien een kaartje vergeten zijn, maar dit waren in grote lijnen de kaarten die in me opkwamen als mogelijkheid.Als het niet klopt dan hoor ik het wel :Y)

• Frietsaus
  • Niet online
X300 > X600 > 6600 Go > X700 > X1600 > 6800 Go > 6800 Go Ultra ? > X800XT > 7800 Go > 7800 Go GTX

Denk dat het zo wat meer klopt, natuurlijk zijn er meer kaarten als de X1400 en de 6200/7300..

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 15-02-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:38:
X300 > X600 > 6600 Go > X700 > X1600 > 6800 Go > 6800 Go Ultra ? > X800XT > 7800 Go > 7800 Go GTX

Denk dat het zo wat meer klopt, natuurlijk zijn er meer kaarten als de X1400 en de 6200/7300..
Thx nokko!!

Ik wist het niet helemaal zeker maar in je opstelling kan ik me vinden _/-\o_
Voor zover blijven er dus 2 opties over voor mijn aanschaf:

1: Dell 9400 met geforce 7800
2: Xxodd met geforce 7800

De snelste systemen voor zover ik kan achterhalen met een redelijk schappelijk prijsje :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de Dell inspiron 9400:

Toch nog even bij dell geinformeerd en een man aan de lijn gekregen die wel heel behulpzaam overkwam.

Meteen het belangrijkste gevraagd, hoe zit het met het defecte aantal pixels.
Ik kreeg als antwoord dat met meer dan 3 defecte pixels ik een nieuwe notebook? zou krijgen.

Dat stond me al niet zo aan, daar ik me mateloos aan een defecte pixel zou gaan ergeren :(
Ik heb het al eens meegemaakt en de notebook meteen teruggebracht ivm pixelfoutvrij garantie :P

Helaas is bij Dell zo'n optie niet te kiezen.

Ondanks alles heb ik met de medewerker kunnen afspreken dat als ik er toch een koop en er zit ook maar 1 defecte pixel in,dat ik de notebook zo zou kunnen omruilen voor een nieuwe.
Maar goed,zolang ik de belofte via de telefoon moet vernemen, heb ik daar niet veel aan.

Ik heb echter nog steeds twijfel, en al helemaal nu ik het topic Het grote Dell Inspiron 9400 topic!

heb gelezen met de meningen van mensen die er een hele hoop problemen mee hebben gehad...
Het hele verhaal heeft er toe geleid dat ik dus voor de Xxodd promedion 570A ga.

Bij www.laptops4u.nl is hij te koop en heb ik een pixelfoutvrij garantie :) Uiteraard kost dit wel wat.

Ook kan ik hem zelf afhalen bij de firma en bij problemen heb ik dan ook een wat directere ingang en hopelijk wat betere service.

Ik zoek nog het e.e.a uit en dan post ik de bevindingen als ik met deze winkel contact heb ondernomen.

grtzz-endy
Pagina: 1