Ik ben een beetje bezig met databeheer in rdf, nu zijn er wat verschillende rdf namespaces die al nuttige elementen bevatten, zoals foaf, rss en wordnet. In plaats van je eigen elementen in je eigen namespaceje te definieren lijkt het me handiger bestaande definities te gebruiken, omdat van deze bekende namespaces beter bekend is wat de data inhoud. Een beetje slimme app zou, ook al snapt ie een groot deel van m'n rdf niet, toch foaf:Person eruit moeten kunnen vissen en relateren aan dezelfde elementen uit andere rdf's bijvoorbeeld. Dit zou niet kunnen met mophor:Person, want waarschijnlijk ben ik de enige die in de mophor namespace bezig ben 
Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een goed overzicht van wat er aan namespaces bestaat, en welke elementen er in die namespaces gedefinieert zijn, met bijbehorende definitie. Een beetje googlen levert verschillende specs op, maar wat ik me dus afvroeg is of er ergens een centraal overzicht staat (in rdf zou wel handig zijn
) waarin dus per namespace een rijtje elementen met beschrijving staat.
Ik zou toch niet de eerste zijn met een dergelijk idee lijkt me
Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een goed overzicht van wat er aan namespaces bestaat, en welke elementen er in die namespaces gedefinieert zijn, met bijbehorende definitie. Een beetje googlen levert verschillende specs op, maar wat ik me dus afvroeg is of er ergens een centraal overzicht staat (in rdf zou wel handig zijn
Ik zou toch niet de eerste zijn met een dergelijk idee lijkt me
edit:
zoekvraag eigenlijk he
niet op letten, ok?
zoekvraag eigenlijk he
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 19:49 ]