Climateprediction krijgt BBC support

Pagina: 1
Acties:

• Terrible T
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Zoals hier BBC aangekondigt gaat de volgende fase van CPDN met BBC wind in de rug verder. Het is op BOINC gebaseerd, staat wel los van normale CPDN.
Verdere info: BBC CPDN intro blz.

Helaas geen stats, anders zou het een stampede ideetje kunnen zijn.

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 17:45

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De duur van dit project is ook erg kort: in mei worden de resultaten al bekend gemaakt.

Ik vraag me af, waarom niet gewoon gebruik gemaakt wordt van de data van de normale CPDN-client.
Een programma maken rond de resultaten van DC is wel aardig, maar er zijn tegenwoordig al zoveel projecten. Als daar ook nog eens een wildgroei van kortlopende projecten bijkomt, dan denk ik dat dat uiteindelijk ten koste gaat van de competitie.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 19:07
Crack schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:16:
De duur van dit project is ook erg kort: in mei worden de resultaten al bekend gemaakt.

Ik vraag me af, waarom niet gewoon gebruik gemaakt wordt van de data van de normale CPDN-client.
Een programma maken rond de resultaten van DC is wel aardig, maar er zijn tegenwoordig al zoveel projecten. Als daar ook nog eens een wildgroei van kortlopende projecten bijkomt, dan denk ik dat dat uiteindelijk ten koste gaat van de competitie.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit soort kortlopende projcten zeer weinig aandacht zullen krijgen, met een paar maanden is het over, eerdat de competitie een beetje op gang komt is het project al weer afgelopen. Qua stats dus totaal niet interessant.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het project zal juist wel veel aandacht krijgen door de documentaire/show die ze over het expiriment doen. Daarnaast heeft de BBC vele advertentie kanalen tot zijn/haar beschikking. En er zijn waarschijnlijk wel een groot aantal mensen te vinden die iets 'af' willen maken. ipv eeuwig door gaan met rekenen. Kijk bijvoorbeeld naar D2OL waar ik mijn interresse in heb verloren. Het is leuk om zoveel targets op het zelfde moment te doen. Maar misschien handiger om er eentje eens af te ronden en dan verder te gaan met de volgende. Dan krijg je tenminste resultaten te zien. Waarmee gebruikers het gevoel hebben dat ze ergens goed mee bezig zijn. Als het eeuwig door gaat verlies je al gauw de interrese en ga je wat anders doen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik denk juist dat korte projectjes wel een succes qua stats kunnen worden, mits ze maar 'n tijd van te voren worden aangekondigd. Teams strijden voor de eerste plek, en er is een duidelijke finish. Was dat ook niet ongeveer het idee achter onze stampedes? :)

[ Voor 3% gewijzigd door squeez op 15-02-2006 18:23 ]

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou, ben het helemaal met Squeez eens. Ik zou ook wel eens graag een DC projectje afgerond willen zien.
Daarom vind ik Dnetc wel leuk, OGR 24 was ook een keer klaar.
Jammer dat OGR25 weer een heeeel stuk langer duurt.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er zijn reeds stats beschikbaar.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Pagina: 1