Winamp zet volume CD audio voluit

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Goeiedag iedereen,

Aangezien ik het volume van mijn hoofdtelefoon/speakers altijd laag wil hebben, heb ik in Windows het "Wave" en "CD Audio" volume zeer laag gezet. Waarom niet het mastervolume? Wel, ik wil m'n toetsenbord gebruiken voor de volumeregeling en deze kan het mastervolume alleen maar in stappen van 10% regelen. En het mastervolume op 10% terwijl "CD Audio" en "Wave" voluit staan is veel te luid naar mijn zin.

Het probleem is nu dat van zodra ik Winamp gebruik om een CD af te spelen, deze het "CD Audio" volume op 100% zet met als resultaat dat ik snel mijn hoofdtelefoon van m'n oren gooi en op het mute knopje ram. Dit probleem had ik vroeger niet aangezien ik toen nog gebruik maakte van het mastervolume om alles binnen de perken te houden.

Ik heb al gespeeld met de instellingen in Winamp (inclusief degene over volumeveranderingen) maar helaas, Winamp blijft lastig doen en het "CD Audio" volume op 100% zetten.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit vervelende probleem? De zoektermen "CD volume Winamp" geven natuurlijk enorm veel niet relevante resultaten. Op GoT vond ik alleen maar een oud topic zonder antwoord.

Met Windows Media Player heb ik nergens last van maar ik gebruik liever Winamp om mijn muziek af te spelen dus met raadgevingen zoals "gebruik een ander programma voor je audio CD's" ben ik niets :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-02-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is dit iets:

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=142337

Je heb wel veel settings enzo, misschien staat volume ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het probleem is niet zozeer het volume regelen vanuit Winamp maar dat Winamp m'n Windows volume instellingen wijzigt zonder mijn toestemming. En dat wil ik voorkomen. Helaas laat de plugin waarnaar je linkt niet toe om dit tegen te gaan, het is 'slechts' een DSP om de geluidskwaliteit wat op te krikken (als dat al mogelijk is).

Toch bedankt om mee te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zelf heb ik al een hele poos niet meer met Winamp gewerkt, maar zit er niet ergens een optie waarmee je kan kiezen tussen 'analoog' of 'digitaal' afspelen van CD audio?
De eerste gaat dus via het bekende kabeltje naar je geluidskaart, de tweede is eigenlijk het uitlezen van de digitale data en die als ware het .wav af te spelen.
De mogelijkheid om je audio CD's om te zetten naar een gecomprimeerd formaat (mp3, Ogg) zul je zelf ook al overwogen hebben neem ik aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 14-02-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Heb je al gekeken bij de plugins?
Daar heb je een plugin die iets heet als direct-out..
Bij de winamp lite wordt die niet geinstalleerd, maar in de full version wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
job schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:17:
Heb je al gekeken bij de plugins?
Daar heb je een plugin die iets heet als direct-out..
Bij de winamp lite wordt die niet geinstalleerd, maar in de full version wel.
Directsound output plugin ja, daar staat een optie in "enable volume control" en dat heb ik al eens uitgezet maar dat verandert niets aan de situatie.
Henk007 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:15:
Zelf heb ik al een hele poos niet meer met Winamp gewerkt, maar zit er niet ergens een optie waarmee je kan kiezen tussen 'analoog' of 'digitaal' afspelen van CD audio?
De eerste gaat dus via het bekende kabeltje naar je geluidskaart, de tweede is eigenlijk het uitlezen van de digitale data en die als ware het .wav af te spelen.
De mogelijkheid om je audio CD's om te zetten naar een gecomprimeerd formaat (mp3, Ogg) zul je zelf ook al overwogen hebben neem ik aan.
In Winamp zit zo'n optie niet ingebakken geloof ik maar ik heb wel digitaal gekozen bij de eigenschappen van mijn CD drive. Overigens doet hij het bij beide drives in mijn computer en op andere computers in huis ook.

Ik zet al mijn CD's om naar MP3 omdat ik vrij vaak muziek speel op mijn computer maar af en toe wil ik een CD die ik heb geleend van iemand eerst beluisteren alvorens ik beslis of hij de moeite waard is. Gewoonlijk doe ik dat op mijn CD speler maar af en toe wil ik dat ook op de computer doen (als ik schoolwerk heb ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kickje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En nog één wanhopig kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Na bijna een maand wil ik het nog wel eens proberen. Zeker omdat ik er ben achtergekomen dat Winamp net hetzelfde doet met MIDI bestanden :(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een zeer late kick maar deze keer met wat leuker nieuws :) In Winamp 5.3 lijkt het probleem opgelost. Ik wou dit maar even melden voor de search.

Na een reboot is het weer terug :(

En na nog een reboot is het probleem weer weg. Ik heb nog enkele keren opnieuw opgestart en het komt niet meer voor. Hopelijk blijft het nu weg...

[ Voor 41% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-09-2006 19:14 ]

Pagina: 1