Toon posts:

Sata en installeren XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Regelmatig snuffel ik rond op dit forum, maar voor mijn probleem kon ik geen antwoord vinden. Vandaar mijn eerste post. Ik heb een Sata schijf van 250 gig gekocht. Volgens handleiding van mijn moederbord ASrock K8S8X netjes een diskette gemaakt en op f6 gedrukt tijdens installeren van XP. Alles gaat goed, kan de hdd zien en formateren maar op moment dat XP met de installatie begint wil hij drie bestandjes kopieeren te weten:

- Sisriad.sys
- Property.dll
- Sisriad.info

Nu krijg ik foutmeldingen dat hij deze bestandjes niet kan kopieren Deze bestandjes staan op de diskette. Ik heb voor de zekerheid ook andere diskette's geprobeert, andere XP maar nix helpt....
In de Bios staat boot als volgt eerst de cd-rom dan de 'juiste' hdd en dan de flop.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gebruik je een slipstreamed versie van SP2? Met SP2 heb ik nog nooit een flop hoeven gebruiken voor mijn SATA schijf.

Lees dit ook even;
Windows XP op SATA schijf

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 14-02-2006 18:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 12:30
Uhm.. andere Sata Channel proberen :? Floppy drive..

Verwijderd

als je maar 1 sata schijf hebt hoef je geen floppy aan te maken, nergens voor nodig

Verwijderd

als je ook kijkt naar die namen van de bestanden zie je dat ze voor raid zijn

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een streamlined versie van xp, maar zonder diskette wordt schijf niet herkent,

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
dat probleem heb ik ook al gehad.

het bleek toen toch aan m'n diskette te liggen.

mijn diskette's zijn al 10 jaar oud zo ong. en pas bij de 12de diskette ging ie er door heen. en wat zegt ie als je zonder diskette probeerd??

Verwijderd

je kan anders ook nog ff in je bios kijken als die wel op p-ata + s-ata staat

Verwijderd

Topicstarter
zonder diskette, wordt de hdd niet herkent. En het is mij ook opgevallen dat het idd riad bestandjes zijn, maar als ik het negeer wi lde installatie ook niet

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:01:
Het is idd een streamlined versie van xp, maar zonder diskette wordt schijf niet herkent,
probeer eens een orginele SP2 CD te gebruiken... heb zelf nooit problemen ondervonden.
Many x64 computers use a combined RAID and SATA controller. These controllers
do not have native drivers in the released version of Windows XP Professional x64 Edition,
so you need to download a driver from your hardware manufacturer, or the manufacturer of
the controller, or from one of the community sites that are providing driver agglomeration
such as http://www.planetamd64.com/. When you have the driver, you'll need to copy the
driver files to a floppy disk, and use the F6 option to install the drivers during initial setup.
dit hierbove geld ook voor de 32Bits XP versies!!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quote tags zijn handiger ;)
Many x64 computers use a combined RAID and SATA controller. These controllers do not have native drivers in the released version of Windows XP Professional x64 Edition, so you need to download a driver from your hardware manufacturer, or the manufacturer of the controller, or from one of the community sites that are providing driver agglomeration such as http://www.planetamd64.com/. When you have the driver, you'll need to copy the driver files to a floppy disk, and use the F6 option to install the drivers during initial setup.
Je was me voor ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 14-02-2006 19:09 ]

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook problemen met deze stap gehad.

Het ging bij mij om een ander moederbord: de Asus A8N-SLI.
Misschien dat jouw probleem een soortgelijke oplossing kent.

- Toen ik de 64-bit XP sata driver koos, kreeg ik een vage foutmelding.
- De diskette wordt niet altijd goed herkent als deze er bij het opstarten al inzat...
Het kan dus helpen om deze er even uit te halen, en er weer in te duwen...

Op de CD die bij mijn moederbord zat stonden een aantal versies van de driver.
Het duurde even voordat ik doorhad dat IK (bij mijn moederbord dus) de SIL3114
versie moest gebruiken...

Hopelijk heb je er wat aan...

Nothing is impossible

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios kan ik gee keuze maken betreffende S-ata + P-ata, kan alleen de controller aan/uit zetten.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:19:
In de Bios kan ik gee keuze maken betreffende S-ata + P-ata, kan alleen de controller aan/uit zetten.
Heb je nu het topic al gelezen wat ik je gaf? En heb je al meerdere floppies geprobeert? :?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:32
Probeer je
windows XP Pro te instaleren of
windows XP64 Pro te instaleren??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:19:
en staat die uit of aan?

Verwijderd

Topicstarter
hehe aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:21:
[...]

Probeer je
XPpro

Verwijderd

ff uitzetten en gaan met die banaan, ook geen floppy gebruiken

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:21:
[...]
Probeer je
XP MCE 2005 UK, die is gewoon 32-bit voor zover ik weet.

Toen niets werkte heb ik ook de 64-bits drivers geprobeerd.
Ik begon te vermoeden dat m'n AMD Athlon 64 niet overweg
kon met de 'normale' driver enzo...

Nothing is impossible

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:28:
ff uitzetten en gaan met die banaan, ook geen floppy gebruiken
Na uit zetten en weer aan, wordt schijf weer niet herkent. Lijkt erop dat floppy dus toch nodg is, maar kom dan weer uit op zelfde probleem. vreemd is wel 'naar mijn mening' dat als ik boot van m'n ide schijf, i kwel onder xp gewon deze schijf zie en kan gebruiken. echter wil ik de Sata graag als windows schijf gebruiken....

Verwijderd

Misschien een gouden tippie mijnerzijds:
Als je een windows installatie cd gebruikt met een $oem$ directory erop. krijg je problemen met installeren doordat hij de driver niet kan vinden.

als je de SATA drivers de eerste keer inlaad, kun je ze van de a schijf lezen. vervolgens kun je je schijf formatteren, etc. alles werkt prima........

TOT op het moment echter dat hij je bestanden gaat kopieren, dan gaat ie plots door die $oem$ directory je driver bestandjes ergens anders zoeken. 8)7 |:(

Oplossing:
Gebruik n-lite RC6 om een installatie cd-rom te maken waarbij je het gebruik van de oem directory uitvinkt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:40:
Misschien een gouden tippie mijnerzijds:
Als je een windows installatie cd gebruikt met een $oem$ directory erop. krijg je problemen met installeren doordat hij de driver niet kan vinden.

als je de SATA drivers de eerste keer inlaad, kun je ze van de a schijf lezen. vervolgens kun je je schijf formatteren, etc. alles werkt prima........

TOT op het moment echter dat hij je bestanden gaat kopieren, dan gaat ie plots door die $oem$ directory je driver bestandjes ergens anders zoeken. 8)7 |:(

Oplossing:
Gebruik n-lite RC6 om een installatie cd-rom te maken waarbij je het gebruik van de oem directory uitvinkt. ;)
Klinkt aannemelijk, ben progje al ana het downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Hela, ik vondt ook nog een windows Xp prof cd zonder sp2 en die pakt ie wel 8)7 8)7

Verwijderd

niet om het één of ander, maar met dat progje kun je je drivers ook direct slipstreamen in je installatie cd 8)

Denk er wel aan dat je dan nog steeds dat gebruik van een oem directory dingetje uit moet vinken in één van die tab bladen

edit: wedden dat op die cd geen $oem$ dir staat? :*) ..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:55:
niet om het één of ander, maar met dat progje kun je je drivers ook direct slipstreamen in je installatie cd 8)

Denk er wel aan dat je dan nog steeds dat gebruik van een oem directory dingetje uit moet vinken in één van die tab bladen.
Ga het ook zeker gebruiken..... klinkt veelbelovend. Erg bedankt voor alle tips en hulp _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:55:

Denk er wel aan dat je dan nog steeds dat gebruik van een oem directory dingetje uit moet vinken in één van die tab bladen

edit: wedden dat op die cd geen $oem$ dir staat? :*) ..
U r totally right, geen $oem$ map idd. Ben nu bezig met nLite, eens kijken of ik eruit kom
Pagina: 1