Modem driver zelf maken, speciale tool nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05
Om een voice driver te maken voor WinXP voor mijn modem (waar alleen win9x drivers van zijn) heb ik op de MSDN site wat info gevonden. Het enige is dat ik uit de DDK (Driver development kit) een tool nodig heb die helpt met het maken van die INF bestanden.

Het programma heet ProCalc2.exe en als het goed is staat in het in de "tools" directory. Helaas kan je zonder dat je ergens bij MSDN staat ingeschreven niet de DDK downloaden van de microsoft site. Helaas sta ik dat niet...

Kan iemand mij helpen aan dit bestand om zo een driver te kunnen maken? Het gaat overigens om een E-tech Bullet modem, misschein hebben anderen nog interesse hierin (mits m'n poging slaagt natuurlijk ) zie ook: http://msdn.microsoft.com...a758-dd49daa692c9.xml.asp

P.S.
Het lijkt me neit een verkeerde zaak dit bestand door te sturen, zo'n development kit vóór windows zelf - je hoeft er ook niet voor te betalen als je zo'n inschrijving hebt volgens mij, alleen dan zul je moeten leren voor programmeur oid

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit doe je enkel en alleen als een hobby project neem ik aan?
Een goed werkende driver schrijven kost best veel werk, en je hebt al een nieuwe hardware 56K modem voor rond de 15 euro :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-04 00:29

alienfruit

the alien you never expected

MSDN kost anders toch een paar duizend euro...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is een reden dat je je in moet schrijven om aan dit soort content te komen, en het is dan ook niet de bedoeling dat je dan maar buiten MSDN om gaat proberen om aan deze content te komen. We zijn hier geen warezuitwisselboard, en om een wijs persoon te quoten: "gratis != vrij verspreidbaar".

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 14-02-2006 18:55 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.