Linksys WAP54G Dood?

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een probleem met mijn WAP54G...

Ik trachtte er een aangepaste firmware op te zetten, maar zette er per ongeluk de verkeerde firmware op! De firmware was ontworpen voor Versie 2.2 en ik heb een versie 3. Nu heb ik dus het probleem dat ik het access point helemaal niet meer kan bereiken, Ik krijg een ping time-out...

Het enigste wat er nog gebeurt is dat ik m'n Power led en m'n Link led zie branden en dat af en toe mijn Link ledje knippert.

Ik heb al een hard reset geprobeerd (30 seconden ingedrukt houden etc), dit helpt echter niet.

Heeft er iemand een recovery guide voor overleden WAP54gtjes?

[ Voor 12% gewijzigd door Mishmash op 14-02-2006 18:26 ]

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-04 00:35
Heb je al geprobeerd om de stekker van je router eruit te trekken? Als het goed is, raken alle instellingen dan verloren, inclusief de firmware omdat die ook op de router wordt opgeslagen(lijkt me).

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

patrickvdweide schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:42:
Heb je al geprobeerd om de stekker van je router eruit te trekken? Als het goed is, raken alle instellingen dan verloren, inclusief de firmware omdat die ook op de router wordt opgeslagen(lijkt me).
Beetje stug, als de stroom dan uitvalt is je modem ook gelijk naar factory defaults. |:( (NIET :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:44:
[...]

Beetje stug, als de stroom dan uitvalt is je modem ook gelijk naar factory defaults. |:( (NIET :P)
Ik heb in de manual van mijn wrtg54g ook eens gelezen dat alle instellingen verloren gaan bij een stroom-uitval.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Ik heb in de manual van mijn wrtg54g ook eens gelezen dat alle instellingen verloren gaan bij een stroom-uitval.
Dingen die jij hebt ingesteld; dus portmaps, passwords die je niet hebt opgeslagen etc, maar firmware's gaan niet verloren. ;) (als jij je pc uitzet, dan is je schijf toch ook niet gelijk leeg?)

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 14-02-2006 19:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

kom je helemaal niet meer in je linksys? anders gewoon ff de goeie firmware erin flashen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Firmware is iets anders dan instellingen ;)

Misschien dat de geflashte chip te vervangen is (als hij dus in bijv een voetje zit)...
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:49:
kom je helemaal niet meer in je linksys? anders gewoon ff de goeie firmware erin flashen
Als je er niet in komt, hoe kun je dan flashen :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 19:50 ]

• Steefph
  • Laatst online: 26-03 09:36
Ik had hetzelfde met een ander router/ap.

Ik heb toen de router opengeschoefd en gezocht naar de rs232. Als je dan telnet naar de router krijg je meestal een boot menu waar ook de optie is om firmware up te daten.
Bij mij was dit een vast ip instellen op de pc en firmware in de c:\ zetten. Router haalde hetzelf op en ging ermee aan de slag.
Je moet dus wel eerst zeggen dat hij het moet ophalen via telnet ;)

Let wel op dat je een max232 level converter gebruikt!! router TTL(5v) pc RS232(12v)

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 14-02-2006 19:55 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Mishmash
Ik kom er niet meer in, ik kan hem ook niet meer pingen (time-out), hard reset etc. heb ik al geprobeerd.

Ik heb net ook geprobeerd om ping 15 en 16 met elkaar te verbinden en dan op te starten, maar dan komt m'n Eth0 niet up en kan ik dus ook nie pingen... :(

iemand anders nog ideeen?

• Mishmash
Ok, ik heb het voor mekaar gekregen om een ping terug te krijgen, ik heb de metalen behuizing van de antenne plug gepakt en die verbonden met pin 16.

Nu heb ik via tftp -i 192.168.1.245 PUT linksys.trx de firmware erop gezet, hij zei dat hij succesful was.

Ik heb nu net 10 sec de resetknop ingedrukt gehouden, maar nu krijg ik helemaal geen lan verbinding meer... :'( Weet iemand wat ik fout doe/deed?
Pagina: 1