Toon posts:

[laptop]Toshiba Sattelite 1800-400, wat is er stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er aan de hand?
Mijn laptop (toshiba sattelite 1800-400 dus) doet al een aantal dagen erg vreemd. Het begon met af en toe niet meer aan gaan. Wanneer ik de laptop inschakelde ging het power ledje branden, maar bleef hij verder helemaal uit. de hdd spinde niet op, en het beeldscherm blijft ook uit, evenals de cpu fan. Zo af en toe ging ie wel aan.
Later begon de laptop ook compleet vast te lopen als ie een tijdje in windows zat (Win XP).

Wat heb ik er aan gedaan om het probleem op te lossen?
Ik dacht kom, laat ik proberen XP er opnieuw op te zetten, wellicht dat het dan over is. Boeiende data stond er niet op, dus de cd er in, en formatteren. Op het moment dat setup de installatiebestanden ging kopieëren kreeg ik meldingen van verschillende bestanden dat de setup ze niet kon kopieëren. Ik heb dit eerder meegemaakt, toen zat er een kras op de cd. Deze cd zag er echter nog prima uit.
Nogmaals de setup gestart, dit keer toch maar met een andere XP cd. Nu krijg ik een foutcode 7, setup wil dus ook niet meer beginnen.
Zoeken op het foum bracht me tot het checken van het geheugen, ik heb memtest gedraaid, en het geheugen kwam zonder fouten door de tests.
De harde schijf wil wel formatteren, en ik krijg hierbij ook geen errors. ook de cdrom drive lijkt het nog gewoon te doen.

Waarom dit topic?
wie van jullie heeft ervaring met dit probleem, en kan mij wellicht aanknopingspunten geven om verder te zoeken naar wat er hier aan de hand/stuk is?
De laptop is verder nog prima, het beeldscherm is nog perfect, en zelfs de accu is nog goed na 5 jaar, dus het zou erg fijn zijn als ik hem nog weer tot leven zou kunnen wekken, opdat hij me de laatste 5 maanden van mijn studie nog van dienst kan zijn :)

Verwijderd

Misschien eens je batterij er eens uithalen en terug insteken ?
Werkte bij mij ook toen ik nog een 1800-400 had. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de batterij er al meerdere keren uit gehad, zo ook de harde schijf, en het geheugen heb ik er ook afzonderlijk in getest, had allemaal geen resultaat...

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje, niemand die hier een mogelijke oplossing voor heeft? of kan ik het beter proberen in WOS?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ThZw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 00:41
ik heb hier precies hetzelfde probleem met een 1800-400.

een bios update via diskette gedaan, en het leek weer te werken, maar stiekem toch niet.
http://nl.computers.toshi...ivers_bios.jsp?service=NL

nu is het een hoopje onderdelen, en raad eens wat een 1800 doet zonder geheugen?
inderdaad, alleen het powerlampje gaat aan en verder niets....

met een ander so reepje 256mb 133 staat windows zowaar weer te installeren :)
het slot waar het originele 128mb dimmetje zat, heeft wat verbogen contactjes en maakt waarschijnlijk dus slecht contact.

als dit hier de oorzaak was, laat ik dat nog weten.

[ Voor 68% gewijzigd door ThZw op 29-05-2006 13:56 ]

• ThZw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 00:41
*kuch*

ik weet waar m'n vakantiegeld heen gaat...

connectortjes schoongemaakt, smd zekeringen doorverbonden en... beeld!
meestal gaat íe nu aan, om meteen na het booten, of na 5 minuten te crashen.
soms zo hard, dat de data op de hd zo corrupt is, dat ik het met een linux cd af moet poetsen :S

(de schijf doet het in een andere laptop perfect, in de 1800 zijn er alleen hd problemen na een dikke vastloper.)

ik stop er iig ff mee, laters!
Pagina: 1