Ik heb een zeer vervelend probleem bij het gebruik van IRC. Tijdens het gebruik van IRC (meestal bij XDCC opdrachten) klapt mijn verbinding er uit. De connectie beperking van Service Pack 2 is op mijn computer uitgeschakeld. Dus ik dacht dat het eraan kon liggen dat ik teveel connecties aanmaakte. In de FAQ staat het volgende over teveel connecties:
Toen geprobeerd de Windows Firewall uit te schakelen. Ik heb ook geen NVidia Firewall geïnstalleerd die hoort bij de geïntegreerde Gbit aansluitingen van mijn mobo (A8N32-SLI Deluxe). Maar dat maakte geen verschil. Om het internet te herstellen moet ik de computer herstarten en dan werkt alles weer. Op internet kom ik alleen mensen tegen met connectie problemen in mIRC zelf. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Maar het netwerk blijft gewoon in tact en andere computers in het netwerk kunnen nog gewoon gebruik maken van internet. Het is dus geen router probleem (Ik heb een Wanadoo Family abbo met een speedtouch modem en een switch).Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit?
Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer (P2P) applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.
Toen geprobeerd de Windows Firewall uit te schakelen. Ik heb ook geen NVidia Firewall geïnstalleerd die hoort bij de geïntegreerde Gbit aansluitingen van mijn mobo (A8N32-SLI Deluxe). Maar dat maakte geen verschil. Om het internet te herstellen moet ik de computer herstarten en dan werkt alles weer. Op internet kom ik alleen mensen tegen met connectie problemen in mIRC zelf. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein