[XP] Verbinding valt uit door gebruik IRC

Pagina: 1
Acties:

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 19:20

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelend probleem bij het gebruik van IRC. Tijdens het gebruik van IRC (meestal bij XDCC opdrachten) klapt mijn verbinding er uit. De connectie beperking van Service Pack 2 is op mijn computer uitgeschakeld. Dus ik dacht dat het eraan kon liggen dat ik teveel connecties aanmaakte. In de FAQ staat het volgende over teveel connecties:
Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit?

Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer (P2P) applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.
Maar het netwerk blijft gewoon in tact en andere computers in het netwerk kunnen nog gewoon gebruik maken van internet. Het is dus geen router probleem (Ik heb een Wanadoo Family abbo met een speedtouch modem en een switch).

Toen geprobeerd de Windows Firewall uit te schakelen. Ik heb ook geen NVidia Firewall geïnstalleerd die hoort bij de geïntegreerde Gbit aansluitingen van mijn mobo (A8N32-SLI Deluxe). Maar dat maakte geen verschil. Om het internet te herstellen moet ik de computer herstarten en dan werkt alles weer. Op internet kom ik alleen mensen tegen met connectie problemen in mIRC zelf. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Het probleem blijft zich helaas voordoen. Met Bittorrent heb ik trouwens geen last van uitval.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Verwijderd

Hallo,

ik heb rondgekeken of er soortgelijke problemen en oplossingen bestaan en kwam deze link tegen, wellicht dat je dit kunt uitproberen (is helaas in het Engels):

http://www.new2chat.com/help5.html

Groet,

MC

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:54:
Hallo,

ik heb rondgekeken of er soortgelijke problemen en oplossingen bestaan en kwam deze link tegen, wellicht dat je dit kunt uitproberen (is helaas in het Engels):

http://www.new2chat.com/help5.html

Groet,

MC
Helaas is dit niet het probleem. De transfers beginnen wel, maar het hele internet gaat uit door het downloaden van bestanden via IRC. Ook bij andere clients heb ik er last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Surkow op 15-02-2006 21:23 ]

Albert Einstein

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Bump.

Albert Einstein

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Zijn er nog andere mensen waarbij dit probleem optreedt?

Albert Einstein

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Ik had toch wel wat meer reacties verwacht. Ik heb een aantal andere programma' s geprobeerd. Met bv HydraIRC blijft mijn internetconnectie langer in stand dan met mIRC. Maar uiteindelijk valt het internet nog steeds uit. Is dit nou een harwarematig probleem? Of zou dit aan software kunnen liggen?

Albert Einstein

Verwijderd

Probeer eens op andere poorten te connecten naar een IRC server (mits mogelijk). Eventueel nog de poorten openzetten in je modem/router zou kunnen helpen.

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:40:
Probeer eens op andere poorten te connecten naar een IRC server (mits mogelijk). Eventueel nog de poorten openzetten in je modem/router zou kunnen helpen.
Al verschillende poorten gebruikt om te connecten naar een IRC server. Ik zal even kijken of het zin heeft om poorten in mijn modem open te zetten.

Edit: heeft een switch ook een geheugen buffer die vol kan raken? Misschien dat ik die er eens tussenuit moet halen.

Albert Einstein

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34
Surkow schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:52:
Edit: heeft een switch ook een geheugen buffer die vol kan raken?
Volgens mij werken de meeste switches volgens het store-and-forward principe, zie hier voor wat uitleg.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Surkow schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:52:
[...]

Al verschillende poorten gebruikt om te connecten naar een IRC server. Ik zal even kijken of het zin heeft om poorten in mijn modem open te zetten.
Ik denk dat het wel degelijk zin heeft om je poorten in je modem op te gooien voor een feiloos werkende connectie :Y)

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Topicstarter
In mijn Speedtouch modem (de 510 versie) kan ik geen poorten via de webinterface instellen. Daarom heb ik het programma "SpeedTouch NAT-poort Manager" gedownload. Hiermee heb ik poort 6665 geforward (totaal random, dat wel :X ). Nu ben ik even een xdcc opdracht aan het uitvoeren.
0siris schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:57:
[...]

Volgens mij werken de meeste switches volgens het store-and-forward principe, zie hier voor wat uitleg.
Bedankt voor de info.

[ Voor 54% gewijzigd door Surkow op 20-02-2006 14:48 ]

Albert Einstein

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je gechecked op spyware, of IRC bots?
Zie grc.com Hier wordt verteld over IRC bots die jouw PC gebruiken om andere PC's te ddos-en.
Ik zou er eens naar kijken.

Wees gewaarschuwd.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1