[xp] vanalles fout gegaan...

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
hoi allemaal,

allereerst sorry voor de titel, maar k kon alle problemen er niet in kwijt...

je kent het wel, je weet wat van computer en een famillielid vraagt of je eens kan kijken naar hun pc, want die is zo traag geworden. nou deze was wel extreem traag, zelfs voor een budget systeem van 1 jaar oud. na even kijken zag ik al meteen de reclame van "earn money now" en dergelijke, samen met limewire (en een toekomstige overstap op bearshare) leek het mij duidelijk.

wat ik gedaan heb:
msconfig, vele onnodige processen uit gezet
windows update (hadden nog nooit iets geupdate, zelfs de validation tool stond er niet eens op)
office update (waren een aantal kritische patches nog niet geinstalleerd)
kaspersky ff laten lopen (niet afgemaakt wegens tijdgebrek, was een week eerder ookal gedaan -> 3 trojans)
hitman pro gedraaid (1e keer liep ie vast tegen het eind, vond erg weinig, 2e keer liep ie helemaal aan het begin vast, dus beeindigd in taakbeheer -> nu is internet explorer.exe weg)
ff gekeken naar fragmentatie, dit was niet ernstig genoeg om te laten lopen
nieuwe driver voor onboard geluidskaartje (via windows update)

het resultaat:
outlook 2003 iconen op plaatsen waar die niet hoorden -> gewoon snelkoppelingen weggegooid
geen geluid meer, driver verwijderd en originele van de moederboard cd er op gezet -> werkt weer
in een andere acount als waarin ik de updates had ginstalleerd was ineens alles engels geworden (my computer, my documents, alle tips enzo). dit in de taalinstelling geprobeerd te fixen, windows zei dat het gelukt was, maar alles bleef (na opnieuw opstarten) engels
Iexplorer.exe weg na afbreken hitman pro, kan het nergens meer vinden en alle snelkoppelingen ook niet. zit niet in prullenbak ofzo.
het terughalen van instellingen via windows Restore lukte niet, instellingen konden niet worden teruggezet.
de problemen zijn dus Iexplorer en die ene engelse account

uit voorzorg op een format c:\ alle belangrijke dingen (mijn documenten, outlook adresgegevens enz) maar op een andere schijf gebackupped. alle vermoedelijke spyware staat er nog steeds op.
de computer heeft als verdediging kaspersky en keirio firewall (maar door onkundig gebruik zal al het verkeer toch wel toegestaan zijn)

wie o wie kan mij met de resterende problemen helpen? een complete re-install heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar niet die van mijn familielid

[ Voor 1% gewijzigd door DropjesLover op 14-02-2006 17:35 . Reden: typo ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kan het iets duidelijker? Hoofdletters aan het begin en een punt aan het eind van een zin?

Vooral een opgaaf wat nu het probleem is. Ik snap er niets van.

ARME AOW’er

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48
Als de installatie echt zo stuk is, zou ik hem, als ik jou was, gewoon opnieuw installeren. Dit krijg je waarschijnlijk nooit weer echt goed.

[ Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 14-02-2006 17:42 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Guardian Angel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:39:
Kan het iets duidelijker? Hoofdletters aan het begin en een punt aan het eind van een zin?

Vooral een opgaaf wat nu het probleem is. Ik snap er niets van.
Sorry voor het hoofdletter en .-gebruik, Ik ben teveel verwend door Word...

het probleem is die engelse account die niet nederlands wil worden, samen met Iexplorer.exe

de oplossing voor de problemen is nog niet eens zo belangrijk, een herinstallatie zal het toch wel worden denk ik. het grootste probleem is hoe dit kon komen.
Ik draai al die dingen die ik bij mijn famillielid heb laten lopen zelf ook en doe wel wat meer er mee als zij, maar bij mij blijft alles overeind en bij hun loopt alles in de soep. en dan gaan ze wee zeuren van "je weet niet wat je doet" en "je mag nooit meer iets op mijn pc doen" enz enz, terwijl ik wel weet wat ik doe...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:22
Ja idd, gewoon helemaal opnieuw beginnen, formatteren en een schone installatie. Kost je nog veel minder tijd ook, en mijn ervaring is dat je al die rotzooi toch niet helemaal weg krijgt.
Succes!

Verwijderd

Voorkomen is beter dan genezen bij dit soort gevallen :X :)

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:48
DropjesLover schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:47:
[...]

Ik draai al die dingen die ik bij mijn famillielid heb laten lopen zelf ook en doe wel wat meer er mee als zij, maar bij mij blijft alles overeind en bij hun loopt alles in de soep. en dan gaan ze wee zeuren van "je weet niet wat je doet" en "je mag nooit meer iets op mijn pc doen" enz enz, terwijl ik wel weet wat ik doe...
Als ze zoiets tegen mij zouden zeggen, zou ik ze dus niet eens meer helpen...

[ Voor 9% gewijzigd door yamahabest op 14-02-2006 17:57 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

DropjesLover schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:47:
[...]

Sorry voor het hoofdletter en .-gebruik, Ik ben teveel verwend door Word...

het probleem is die engelse account die niet nederlands wil worden, samen met Iexplorer.exe

de oplossing voor de problemen is nog niet eens zo belangrijk, een herinstallatie zal het toch wel worden denk ik. het grootste probleem is hoe dit kon komen.
Gewoon stug zo doortypen. :(

Als zo weinig aandacht schenkt aan je post, hoef ik er ook niet veel aandacht aan te schenken.

Gezien de laatste regels zou ik als ik jou was hetzelfde doen als ik nu, gewoon ermee kappen en zeggen "zoek het maar lekker zelf uit".

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2006 19:52 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1