Toon posts:

[wifi] Hulp nodig met het configureren van een wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een wifi acces point (D-LINK DWL-900AP+) gekocht en een wifi adaptor usb(BENQ
W400). Nu heb ik een computer met internet, die verbonden is via een netwerk kaart naar de router, in die zelfde computer heb ik nog een andere netwerk kaart waar ik het acces point wil op aansluiten en dan in m'n laptop zou ik die usb wifi adaptor willen steken en zodat ik geconnected ben met de computer die internet heeft.
Op beide computers heb ik win xp sp2 prof staan en het lukt me maar niet om het netwerk te configureren...

Zou iemand me kunnen helpen?

Groetjes

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom zo moeilijk doen?

Prop je AP gewoon in je router, en je zit gebakken, even in je AP DHCP-server uitzetten, dat doet je router al.

Ey!! Macarena \o/

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Heb je ICS ingeschakeld?
RaZ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:36:
Waarom zo moeilijk doen?

Prop je AP gewoon in je router, en je zit gebakken, even in je AP DHCP-server uitzetten, dat doet je router al.
Dan heeft de pc geen internet. Het is een ap geen router. Ben wel met je eens dat een router een beter idee was geweest, nu moet de pc aanstaan om op de laptop te internetten.

[ Voor 106% gewijzigd door |sWORDs| op 14-02-2006 17:39 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie antwoorden, ik heb m'n pc altijd aanstaan, maar als ik hem in m'n ap in de router zou steken zou ik dan ook via de laptop op m'n computer kunnen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04

DarkSide

theres no place like ::1

je kan gewoon het accespoint aansluiten op de router hoor.
Dan kan je gewoon internetten. Ikzelf heb gewoon een draytak modem/router.
Daarop is mijn AP aangesloten. En verder zijn al mijn PCs en laptops draadloos.
Je hebt geen draadloos router nodig wat dat betreft.

En je moet gewoon bij je computer kunnen komen.
Je AP biedt je toegang tot het bedraadde netwerk

[ Voor 16% gewijzigd door DarkSide op 14-02-2006 17:44 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

sWORDs schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:37:
Heb je ICS ingeschakeld?

[...]

Dan heeft de pc geen internet. Het is een ap geen router. Ben wel met je eens dat een router een beter idee was geweest, nu moet de pc aanstaan om op de laptop te internetten.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:34:
[..]
Nu heb ik een computer met internet, die verbonden is via een netwerk kaart naar de router,
[..]
Oftewel, AP in de router pluggen, DHCP op het AP uitzetten, dat doet de router al, en die geeft dan ook je DNS & Gateway door.

Dat een AP geen router is, maakt neit uit, er is een router aanwezig binnen het netwerk. Gewoon dat ding gebruiken waarvoor die is gemaakt als je het toch hebt..

Net zoiets als vragen hoe je een caravan moet verplaatsen maar niet de trekhaak van je auto willen gebruiken, totaal onzinnig.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb nu m'n ap aangesloten op m'n router. M'n laptop detecteerd het netwerk, maar er staat "red inalambrica no segura" dus zoiets als onveilig netwerk. En als ik dan probeer te connecten staat er wacht todat windows zich connect met het network "defualt", en blijft dan een poosje laadje, totdat venster ineens verdwijnt zonder dat er iets is gebuert.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net gezien, dat als ik m'n laptop dicht bij m'n ap hou, dat ie wel connect en internet heeft, maar als ik wat verder weg gaat, blijft ie proberen te connecten maar lukt het niet, terwijl het signal nog steeds hoog is, hij blijft dan haperen bij "wacht todat windows zich connect met het network "defualt"", zou er een manier zijn om het zelf te configureren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:48:
ok, ik heb nu m'n ap aangesloten op m'n router. M'n laptop detecteerd het netwerk, maar er staat "red inalambrica no segura" dus zoiets als onveilig netwerk. En als ik dan probeer te connecten staat er wacht todat windows zich connect met het network "defualt", en blijft dan een poosje laadje, totdat venster ineens verdwijnt zonder dat er iets is gebuert.
grappig, je bedoelt het venster met die 2 computermonitoren? in dat geval is de verbinding verborgen en zou ik bij netwerkverbindingen kijken of daar iets bijgekomen is.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb een soort programa van BENQ die dus de strengte en de qualiteit van de link aangeeft. Maar ik snap het niet, als ik m'n laptop dicht bij router hou, vindt ie automatisch internet en connect ie ook. terwijl als ik wat verder weg ben, in netwerk configuratie, en wireless networks, hem wel weergeeft, ook met 5 streepjes, maar wil dan niet connecten. :S:S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb door zitten klutsen, en uiteindelijk heb ik m'n ap op m'n desktop aangesloten, en ben ik eindelijk goed verbonden met m'n laptop. Maar nu ik dus 2 connecties heb in m'n netwerk configuratie (1 voor internet en een andere dus voor m'n laptop) kan ik maar niet zorgen dat ik m'n internet kan sharen, want als ik die optie aantik bij een van de twee connecties, gaat m'n netwerk met m'n laptop niet meer. is er een andere manier om internet te sharen?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

RaZ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:46:
[...]

[...]

Oftewel, AP in de router pluggen, DHCP op het AP uitzetten, dat doet de router al, en die geeft dan ook je DNS & Gateway door.

Dat een AP geen router is, maakt neit uit, er is een router aanwezig binnen het netwerk. Gewoon dat ding gebruiken waarvoor die is gemaakt als je het toch hebt..

Net zoiets als vragen hoe je een caravan moet verplaatsen maar niet de trekhaak van je auto willen gebruiken, totaal onzinnig.
En hoe krijgt de pc dan internet? Met 1 lanpoort kun je niet zowel je pc als je ap aansluiten.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:56:
ik heb door zitten klutsen, en uiteindelijk heb ik m'n ap op m'n desktop aangesloten, en ben ik eindelijk goed verbonden met m'n laptop. Maar nu ik dus 2 connecties heb in m'n netwerk configuratie (1 voor internet en een andere dus voor m'n laptop) kan ik maar niet zorgen dat ik m'n internet kan sharen, want als ik die optie aantik bij een van de twee connecties, gaat m'n netwerk met m'n laptop niet meer. is er een andere manier om internet te sharen?
Ja er zijn er zijn zat, maar dit moet gewoon werken.

Pagina: 1