Toon posts:

[OC and Gaming]-[Intel Celeron Socket 775 vraagjes]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, het begon zo.. Mijn Amd bak draait alweer een tijdje met zijn overclock. En mijn spaarpotje begon weer over te lopen, en plots kreeg ik van die Celeron flashbacks van vroeger! Ik kreeg ineens zin om weer eens lekker te gaan overclocken!

Dus ik ben zo her en der aan researchen en stuit op een aantal vragen waar ik niet uitkom. Oja, ik weet dat ik voor gamen beter aan P4 kan gaan denken.. Maar ik ga liever weer lekker net als vroeger de celeronnetjes overclocken!

Is Socket 775 hetzelfde als LGA 775? Ik zie namelijk bij sommige coolers staan socket 775 en andere hebben er weer LGA 775 staan.

Daarnaast vraag ik me af, wat kan ik nou beter kopen. Een:
code:
1
Intel Celeron D 330J 2.6 GHz 533FSB 256KB S775 Boxed

of een:
code:
1
Intel Celeron D 331 2.66 GHz 533FSB 256KB S775 Boxed 64Bit

Juist, wat wil ik met het systeem gaan doen! Overclocken en gamen! Maar ik ga geen high end water cooling enzo aanschaffen. Ik ga gewoon een goede luchtcooler aanschaffen. Nu leek me dat 64bit ook wel een leuke kennismaking.. En ik vraag me ook af of de 64bit modellen ook net zo goed te overclocken zijn dan de 32bit modellen... Dus, kan ik nou beter 64bit nemen eraan denkende dat ik wel ver wil overclocken maar niet zo ver dat ik watercooling nodig heb? Of kan ik dan toch beter 32 bit pakken omdat de 64bitjes misschien juist heel erg slecht te zijn overclocken?

Ik zat te denken aan de Coolermaster Hyper48. Nou heeft die Hyper48 ook weer 2 verschillende types en ik kan ook hier weer niet vinden wat ze betekenen! Je hebt de KHC-L91-U1 en de KHC-L91-U2 Wat ik ook nergens kan vinden is een review met socket 775 coolers. Heeft iemand die misschien een? Of zijn er mensen die mij een andere cooler aanraden? Ik zou graag een review willen omdat ik dan zelf eens kan kijken wat nou wel goed cooled en wat nou troep is..

Het punt is eigenlijk dat ik een stapje heb gemist met die socket 775. Ik weet er wel wat over.. Maar het is me niet zo duidelijk als bij Amd enzo.. Kan iemand me even ophelderen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je zou misschien ook kunnen kijken naar een optetron 64 voor socket 939. Intel staat nou niet bekend als ubergame systeem( heb zelf een intel voor het gamen. Maar ik doe er ook andere dingen mee zoals video bewerken enzo) Maar als je een opetron neemt. Deze zijn goed geschikt voor het gamen en ze klokken zeer goed over zelfs al met boxed cooler( zoek maar op op GoT)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:35:
Je zou misschien ook kunnen kijken naar een optetron 64 voor socket 939. Intel staat nou niet bekend als ubergame systeem( heb zelf een intel voor het gamen. Maar ik doe er ook andere dingen mee zoals video bewerken enzo) Maar als je een opetron neemt. Deze zijn goed geschikt voor het gamen en ze klokken zeer goed over zelfs al met boxed cooler( zoek maar op op GoT)
Nee, ik heb al een 775 mobo.. en heb op het moment een budget van 150 euro en daarvoor moet ik nog een proc en cooler halen dus mijn voorkeur gaat dan naar celeron. En het is ook maar om een beetje aan te klooien met dat overclock gebeuren.. Het hoeft echt niet allemaal high end te zijn..

Atm heb ik 2 pc's een amd 1800+ en een 2600+ die 2600+ staat bij mijn vader en die 1800+ bij mijn moeder. Ik wil de 1800+ gaan vervangen. Dus ik geloof dat ik er wel wat op vooruit ga..

Wat ik eigenlijk wil weten is of die 64bit nou net zo lekker klokken als die 32bit cpu's..

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

nFo

Ik zou de 64 bits versie nemen, want kwa overklokken maakt het niks uit.
Richting de 4 GHz haal je denk ik wel.
Of een: Pentium 4 / 506 of 511, zie mijn product survey. ;)
Kost maar: 105 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door nFo op 14-02-2006 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en nu de cooler? Heeft er iemand een vette review?

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

nFo

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:26:
Ok, en nu de cooler? Heeft er iemand een vette review?
Zalman CNPS9500 is erg goed, maar niet goedkoop natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Hyper48 besteld.. ben bang dat die zalman's niet zo goed in mijn kast passen..

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Als je geen xp64 wil gaan gebruiken neem je het beste de 32 bit Celeron.
Anderzijds weet ik niet of beide cpu's fysiek enig verschil hebben (gelockt in 32 bit mode of een andere cpu).
Google eens of er verschil zit in de steppings en zoja kijk dan welke de beste oc'ed. :)
Verder is een Celeron momenteel de cpu met de slechtste ipc waardoor je zelfs op waanzinnige kloksnelheden een relatief traag systeem zult hebben.
Het is verstandiger om de goedkoopste Venice te kopen en deze te oc'en, je zal veel hogere prestaties halen.
De Celeron was vroeger zo populair omdat je voor een laag bedrag een cpu had die soms tot 100% oc'ed kon worden, die tijden zijn echter lang voorbij.
Ik raad je aan om eens een uurtje benchmarks te bekijken.
/e/
Jah, je hebt al een mobo...

[ Voor 5% gewijzigd door peke op 14-02-2006 20:36 ]

Pagina: 1