Kan er iemand duidelijk uitleggen wat TPM nou werkelijk betekent. Ik hoor iedereen klagen dat hierdoor Linux niet goed meer kan werken ofzo (nogal vaag) of dat Linux hier op een manier last van heeft. Maar op de site van microsoft staat dat het een chip is waarmee (en ik citeer) De volledige systeempartitie wordt gecodeerd. Dat wil zeggen dat zowel het slaapstandbestand als de gebruikersgegevens worden gecodeerd. beetje vaag vind ik
inderdaad vaag, maar als linux er niet meer door werkt betekent dat off dat het niet meer van de systeempartitie kan lezen door de codering ervan. op welk nivo dat gedaan wordt is mij niet bekend, maar als de partititabel gewoon netjes blijft zoals die is moet je toch wel linux op een apparte partitie kunnen instaleren, uitvoeren en opstarten?
alleen een dualboot op een harde schijf die voorheen tpm heeft, dat gaat vast lastiger worden, totdat powerquest oid weer een partitioneringsprogramma heeft bedacht dat met TPM overweg kan.
wat dat betreft kan TPM dus de mogelijkheden met betrekking tot herpartitioneren, met behoud van data wel eens beperken.
alleen een dualboot op een harde schijf die voorheen tpm heeft, dat gaat vast lastiger worden, totdat powerquest oid weer een partitioneringsprogramma heeft bedacht dat met TPM overweg kan.
wat dat betreft kan TPM dus de mogelijkheden met betrekking tot herpartitioneren, met behoud van data wel eens beperken.
Ik pas de topictitel iets aan, een titel van 3 letters zegt zo enorm weinig
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
kun je je gebruikersnaam misschien ook wat uitbreiden? want die zegt me ook zo weinig. en de underscores... moet ik daar zelf een letter zetten of zoiets?F_J_K schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:12:
Ik pas de topictitel iets aan, een titel van 3 letters zegt zo enorm weinig