[Dreambox 500] Opnemen op PC mbv een timer

Pagina: 1
Acties:
  • 4.920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 14:39
Nou kan je met de Dreambox 500 het videosignaal streamen over het netwerk. Werkt allemaal perfect, maar nou ben ik op zoek naar een programma waarmee ik een timer kan instellen voor het opnemen.

Het kijken via de computer kan met Dream TV. Tuxvision werkt ook heel goed en daar kan ik ook mee opnemen, maar ik kan daar gaan timer instellen. Moet het altijd handmatig aan én uitzetten.

Wil dus dan ik Dreambox en PC gewoon aanzet, en programma met record mogelijkheden én een timer. Zodat ik bijv. kan instellen dat die van 18:00 tot 19:00 op NL1 op gaat nemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :Y)

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

DreamboxManagerSuite:
Integrated tool collection for managing your dreambox.
DreamboxTV:
watch TV (with VLC or MPlayer) / listen radio (with Winamp) with this module.
Set your favourite player in the settings dialogue.
To switch a channel double click in the channel list (current channel is in orange), if u select a channel u will see the EPG data for current and next event (if the EPG cache is filled!) without switching to it.
If a recording is in progress, u cannot switch to another channel or start the player.
VideoTSManager:
Download movies (with download queue), rename movie title, delete movies on your Dreambox, sort movies, watch movies with VLC 0.8.1, see EPG information of your recordings (text, video & and audio infos).
U can automatically activate the dreambox standby mode in settings dialogue for faster download .
If you have several dreamboxes, u can fill the download queue with as much as desired recordings (even when a download is in progress).
You have the option to shutdown your PC after all queued downloads are finished automatically.
To sort the movies press the icon in the toolbar, then click the column header to sort by name, size or record date, ascending or descending.
Activate in settings dialogue to remove the recording from your dreambox automatically after successfully downloading.
TimerManager:
Activate timer ( one time event or recurring timer event), search your EPG data on your box for titles (EPG Search).
Use EPG for timer programming the or create it as u wish!
--------------------------------
You need our Board-Image (DBT Image) or a DreamboxManager-PlugIn to run DreamboxManagerSuite with your Dreambox.

-DOWNLOAD-

Heb (nog) geen dreambox, dus geen idee of/hoe het werkt.... O-)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
volgens mij kun je via je webbrowser het ip adres van je dreambox ingeven. Via de ingebouwde webserver kun je op die manier je dreambox programmeren. Moet je wel je harddisk gemount hebben op de dreambox.

Weet niet 100% zeker of ik je vraag goed begrijp en ook niet helemaal zeker of dit ook op de 500 werkt :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door BartNL op 15-02-2006 21:33 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Kun je niet gewoon gebruiken maken van de Timer functie op de Dreambox zelf? Evt. op de PC te programmeren.

• Criminelis
Bigfoot schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:37:
Kun je niet gewoon gebruiken maken van de Timer functie op de Dreambox zelf? Evt. op de PC te programmeren.
Jawel, die programma's zijn er ook. Maar het probleem is, is dat er geen harde schijf in de dreambox zelf zit. Anders kan je gewoon alles opnemen en vervolgens wegschrijven naar de PC. Maar nu moet het dus echt op de PC zelf opgenomen worden.

• Pjottski
  • Laatst online: 17:26

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik gebruik hier dreamvcr voor.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Bigfoot
M3ga-Man schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:33:
[...]

Jawel, die programma's zijn er ook. Maar het probleem is, is dat er geen harde schijf in de dreambox zelf zit. Anders kan je gewoon alles opnemen en vervolgens wegschrijven naar de PC. Maar nu moet het dus echt op de PC zelf opgenomen worden.
Zelf heb ik een ingebouwde harddisk in de Dreambox 7020 maar ik meen dat je met een DM-500 en een NFS mount ook gewoon via de timer kan opnemen op de harddisk van de PC

• BartNL
het probleem is, is dat er geen harde schijf in de dreambox zelf zit. Anders kan je gewoon alles opnemen en vervolgens wegschrijven naar de PC. Maar nu moet het dus echt op de PC zelf opgenomen worden.
dus gewoon net wat ik met mijn 7000. Zit ook geen harde schijf in want ik heb een CIFS mount op mijn fileserver Windows PC. Desondanks werkt e.e.a. probleemloos en heb ik geen enkele speciale timer tool o.i.d. op mijn PC draaien.

Zoals Bigfoot en ik al eerder zeggen kun je opnames dan op je 500 instellen. Via de webbrowser kun je je Dreambox ook via je PC programmeren en de timers staan dan in de timerlijst op de dreambox.

• Criminelis
Oke, dan moet ik nog maar eens gaan kijken hoe dat dan precies zit. Misschien is daar ook nog wel info over te vinden. Want die NFS mounts, en CIFS mounts zegt me echt niets :P

Jullie misschien nog info/tips waar ik kan vinden wat ik precies moet doen...

• Bigfoot
Lees maar eens wat topics daarover op www.sat4all.com en op http://dreambox.sjerom.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot op 20-02-2006 08:12 ]

• BartNL
zie tutorial sectie op dream australia. Bij deze tutorials staat goede uitleg hoe je e.e.a. in moet stellen. Als je PC onder windows draait is CIFS het makkelijkste en als je Linux draait NFS.

• Criminelis
Heel erg bedankt voor al jullie info. Het werkt ook al deels. Kan nu bestanden afspelen op me Dreambox 500 vanaf me Server. Maar kan niets opnemen.

Dan krijg ik dit:
code:
1
Record failed due to inaccessable storage.

Als ik me timer instel op me dreambox zelf. Moet ik toch ook instellen in dat menu 'Record CIFS'?
Heb alle andere mogelijkheden ook voor de zekerheid maar even geprobeert. Dan krijg ik (logisch denk ik) die melding niet, maar is het (ook logisch) nergens terug te vinden. Want het word nergens weggeschreven (lijkt mij).

De mount is gemaakt met mijn Windows 2003 server. Heb daar (net zoals op die tutorial) een user aangemaakt en een mapje 'Dreambox' geshared en die Dreambox user alle rechten gegeven. En werkt dus ook voor de heft. Maar kan nu alleen nog lezen, en niet schrijven. Terwijl die wel de rechten heeft...

[update]
In die tutorial is ook een Dreambox image genoemt. Die is echter offline en heb ik dus ook niet geinstalleerd. Maar in mijn image zitten deze opties ook gewoon, weet dus niet of daar verder nog verschillen in zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Criminelis op 21-02-2006 21:08 ]

• Bigfoot
kun je wel bestanden per FTP overzetten van Dreambox naar PC?

Zit er een firewall op je PC?

• BartNL
De mount is gemaakt met mijn Windows 2003 server. Heb daar (net zoals op die tutorial) een user aangemaakt en een mapje 'Dreambox' geshared en die Dreambox user alle rechten gegeven. En werkt dus ook voor de heft. Maar kan nu alleen nog lezen, en niet schrijven. Terwijl die wel de rechten heeft...
je moet op je server een subdirectory "movie" aanmaken in de share. Zonder die subdir lukt opnemen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door BartNL op 22-02-2006 10:48 ]

• Criminelis
Heel erg bedankt voor jullie info! Het werkt super! Heb net meteen maar even een 250gig schijfje gekocht ;)

Nogmaals, bedankt voor de informatie! :)

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

M3ga-Man schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:07:
Heel erg bedankt voor al jullie info. Het werkt ook al deels. Kan nu bestanden afspelen op me Dreambox 500 vanaf me Server.
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen voor de Dreambox van mijn oom, maar ik krijg dat ding maar niet aan de praat! Satteliet-zooi wel, maar ik krijg de bestanden niet afgespeeld vanaf de PC.

Hij is aangesloten via een ADSL-router en naar een PC met Windows XP Home Edition met SP2. (alles franstalig wel, maar das het probleem niet)

Dat mountgebeuren wil niet echt lukken. Ik heb de externe harde schijf gedeeld in het netwerk onder de naam 'Video', die zitten in een map genaamd 'films'. ding staat verders ingesteld op CIFS, IP-adres klopt ook gewoon.

Wat ik eigenlijk wil is gewoon een handleiding voor dummies ofzo, maar er nergens eentje vinden en als ik wat topics/artikels doorneem over dit apparaat kom ik ook niet echt verder...

Ici kann uw Werbung staan

Pagina: 1