[WLAN] Linksys notebook adapter werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-04 00:35
Hey allemaal,

Ten eerste bedankt dat je me wilt helpen met mijn probleem, anders lees je dit denk ik niet.

Algemene informatie
Ik ben al een aantal maanden in het bezit van een draadloze router(Linksys WRT54G) en een draadloze netwerkkaart(Linksys WPC54G versie 2). Daarbij ben ik ook in het bezit van een Dell Inspiron 1150(waarop het probleem zich voordoet) met bijgeleverd een legale versie van Windows XP(home edition).

Probleemomschrijving
Voor de duidelijkheid: met de router heb ik geen problemen. Het gaat om de draadloze netwerkkaart. Voordat ik Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd werkte de draadloze kaart perfect. Maar wanneer ik de kaart in mijn cardbus(of ingang voor de draadloze netwerkkaart) doe, branden de lichtjes op de netwerkkaart niet, wat wel gewoonlijk is. Wel hoor ik hetzelfde geluid als dat je een USB-apparaat aansluit via een USB-ingang, die ploem van Windows XP. Het probleem is dus dat mijn draadloze netwerkkaart op de één of andere manier niet wordt herkend(ondanks dat geluidje, dat vind ik juist merkwaardig). Het zou misschien kunnen zijn dat mijn draadloze netwerkkaart kapot is, maar ook dat lijkt me niet echt logisch omdat hij vóór de herinstallatie nog correct werkte.
* Ik heb echt mijn best gedaan om mijn probleem zo goed mogelijk te omschrijven, mocht je iets onduidelijk vinden, dan zou ik het op prijs stellen als je ook vermeldt wat je niet begrijpt, want ik ben echt wél bereid om bepaalde dingen nog een keer of anders uit te leggen.

Wat heb ik al geprobeerd?
  1. Gekeken of de cardbus wel correct werkt. Dit is het geval. Windows herkent mijn cardbus en er zijn drivers voor geïnstalleerd;
  2. Downloaden van drivers via de supportsite van Dell, maar er zijn geen gerelateerde drivers aanwezig(ondanks punt 1)
  3. Ik heb de bijgeleverde software geïnstalleerd en de instructies opgevolgd zoals die staan omschreven in de handleiding (klikken op user guide).
  4. Ik heb alle (gerelateerde) updates van Windows XP gedownload inclusief Service Pack 2. Vóór de installatie van Service Pack 2 werkte de netwerkkaart ook niet.
  5. Ik heb via Google gezocht naar de oplossing van het probleem. De oplossing was niet te vinden. Ik ben niet iemand die stopt na pagina 2.
  6. Ik heb geprobeerd deze driver te downloaden, maar het probleem is dat je om deze driver te installeren het apparaat wel moet kunnen zien in het apparaatbeheer(configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeem > tab "hardware" > apparaatbeheer). Dit is niet het geval. Mijn cardbus is wel zichtbaar, maar de netwerkkaart niet.
  7. Na het uitvoeren van de vorige stappen heb ik enkele mensen gevraagd die hier ook best wat vanaf weten, maar ook zij wisten geen raad.
Wat handig voor jullie is om te weten
  • XP Home Edition met SP2 is geïnstalleerd
  • Internet via de kabel werkt wel
  • De cardbus is wel zichtbaar in apparaatbeheer en werkt als het goed is correct
  • De draadloze netwerkadapter is niet zichtbaar in apparaatbeheer en werkt niet correct
  • De netwerkkaart is wel zichtbaar in apparaatbeheer en werkt correct gezien ik gewoon internet heb via de UTP-kabel
  • Wil je nog iets weten, laat het me dan even weten.
De reden dat ik naar GoT toestap is omdat ik denk dat ik hier veel beter geholpen kan worden door een helpdesk van Linksys omdat er wellicht mensen zijn die dit probleem ook hebben. Mocht het niet lukken, dan zal plan B dus zijn: Linksys opbellen.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben bij het beantwoorden van mijn vraag, dan ben ik natuurlijk bereid dit te geven. Omschrijf even wat je nodig hebt, dan zal ik kijken of ik het tevoorschijn kan toveren.

Alvast bedankt!
_/-\o_

/edit: zie mijn tweede reactie in dit topic, heb 't duidelijker gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door patrickvdweide op 16-02-2006 16:04 ]

• patrickvdweide
Schopje. ;)

Verwijderd

Hallo,

heb je wellicht nog andere (US) apparatuur aangesloten op jouw computer ? Zo ja, dan zou je kunnen proberen om deze te verwijderen, mogelijk dat er een IRQ probleem is.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je de draadloze netwerkkaart nu wel of niet kunt zien in Apparaatbeheer:

´Ik heb geprobeerd deze driver te downloaden, maar het probleem is dat je om deze driver te installeren het apparaat wel moet kunnen zien in het apparaatbeheer(configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeem > tab "hardware" > apparaatbeheer). Dit is niet het geval. Mijn cardbus is wel zichtbaar, maar de netwerkkaart niet. ´

´De draadloze netwerkadapter is wel zichtbaar in apparaatbeheer en werkt niet correct´

Hoe dan ook, als de draadloze adapter zichtbaar is, ga dan naar ´Eigenschappen´ --> Geavanceerd en kies bij ´Ad-hockanaal een andere kanaal.

Als dit niet helpt laat dat dan even weten...

Groetjes,

MC

Verwijderd

Allereerst complimenten voor je topicstart, zo zou ik er graag meer zien ;)

Voor wat betreft je probleem; wat bij toch als eerste opkomt is een probleem met drivers. Je zegt dat je de draadloze netwerkkaart wel in Apparaatbeheer ziet, maar met een uitroepteken. Probeer eens vanaf daar 'Update driver' te kiezen en zoek dan eens in de driver package van Linksys naar een losse inf. Misschien dat hij hem op die manier wel wil installeren.

Wat eventueel ook kan werken is de driver installeren (met de Setup) voordat je het kaartje erin steekt.

• patrickvdweide
Bedankt voor jullie reactie.

Gek, heb mijn topicstart diverse keren doorgelezen om te checken op dergelijke fouten. Toch een fout dus. Sorry... Voor de duidelijkheid:

De draadloze netwerkkaart zelf, dus die je erin stopt, is niet zichtbaar bij apparaatbeheer.

De carbus, dus waar je de netwerkkaart in stopt, is wél zichtbaar en werkt ook correct volgens apparaatbeheer.

De .exe file aanklikken lukt niet, heb ik al geprobeerd.

SolutionFinder, wat bedoel je met (US) apparatuur?

* topicstart aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door patrickvdweide op 16-02-2006 16:18 ]

• patrickvdweide
Schopje maar, 't gaat hier zo snel.. :)

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 19:34
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn oude WiFi kaartje (was nog een 11Mbit). Wat bleek, door al het vervoer in mijn laptop tas, was het kaartje, inclusief de contactjes, een beetje gebogen.
Blijkbaar herkende Windows nog wel dat ik er een kaart in gooide, maar daar hield het dan ook echt op.
Mijn oplossing: Rechtbuigen :P Misschien dat bij jou hetzelfde is, controleer de kaart eens goed

• patrickvdweide
Nope, werkt niet, helaas. Hij is ook heel recht.. Maar al zou hij gebogen zijn, dan zouden die lichtjes toch nog moeten branden..

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 00:31

Jimbolino

troep.com

Helemaal geen vraagtekens/uitroeptekens in apparaatbeheer? ook geen onbekende apparaten?

En als je de kaart erin stopt, verschijnt er dan een "unplug or eject hardware" icoontje in je systray?

Heb je al een andere pcmcia kaart geprobeert?

Chipsetdrivers van je laptop misschien? Wat voor chipset heb je, intel, via, sis?

Probeer de netwerkkaart eens in een andere laptop, daarmee sluit je uit dat ie kapot is.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1