Mini-PCI 10/100 + WiFi combo

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 12:40
Suf gezocht op GoT en Google wijd ik er maar een topic aan:

Ik ben op zoek naar een mini-pci kaartje voor in m'n Dell Latitude laptop (c810). Momenteel is het mini-pci slot bevolkt door een kaartje met daarop een 10/100 netwerkkaart en een 56k modem. Het modem gebruik ik niet, en ik zou graag WiFi willen inbouwen zodat ik de interne antenne kan benutten.

Zoals gezegd: ik heb me scheel zitten zoeken op Google. 56k + 10/100 combinaties zijn volop verkrijgbaar, WiFi + bluetooth bestaat ook dankzij MSI, maar de LAN + WiFi combinatie lijkt niet te bestaan.

Weet iemand of deze combinatie wél bestaat?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
mini-pci wifi en een xircom realportje in je PCMCIA sloten? ook alles intern, goedkoper en fatsoenlijk te krijgen ;)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:14

Theo

moederbord

gewoon alleen een wifi pcmcia kaartje bijplaatsen, ben je toch ook klaar? Een combokaartje zou denk ik ook nogal een dure oplossing zijn (als ze bestaan)

Nu met WP, PV, EV en PC

• ESteg
Het voordeel van mini-pci is de ingebouwde antenne die in de laptop verwerkt is. De ontvangst daarvan is veel beter dan van een pcmcia kaartje.

Duur is relatief: een mini-pci kaartje + Xircom / 3Com is ook niet echt goedkoop, en het voordeel van alles intern is me op zich wel wat waard.

De Xircom realports zijn bovendien niet echt een oplossing, omdat ik dan meteen alle pcmcia slots uit kan zwaaien, en dat is een beetje zonde. In dat geval zou ik liever kiezen voor een 3Com X-Jack, wat ik inmiddels sterk aan het overwegen ben.

Mocht iemand toevallig op een mini-pci combo gestuit zijn, dan hoor ik het bijzonder graag... intussen zoek ik nog wat verder, maar het lijkt een beetje hopeloos te worden.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
ESteg schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:08:
Het voordeel van mini-pci is de ingebouwde antenne die in de laptop verwerkt is. De ontvangst daarvan is veel beter dan van een pcmcia kaartje.

Duur is relatief: een mini-pci kaartje + Xircom / 3Com is ook niet echt goedkoop, en het voordeel van alles intern is me op zich wel wat waard.

De Xircom realports zijn bovendien niet echt een oplossing, omdat ik dan meteen alle pcmcia slots uit kan zwaaien, en dat is een beetje zonde. In dat geval zou ik liever kiezen voor een 3Com X-Jack, wat ik inmiddels sterk aan het overwegen ben.

Mocht iemand toevallig op een mini-pci combo gestuit zijn, dan hoor ik het bijzonder graag... intussen zoek ik nog wat verder, maar het lijkt een beetje hopeloos te worden.
Mmm als het voor het bereik gaat draai je het toch om...
Mini-PCI Wireless in laptop en pcmcia netwerk

• ESteg
Dat lijkt inderdaad de beste optie te zijn.

Toevallig vind ik op dit moment op eBay een WiFi + 56k modem combi: precies wat ik niet nodig heb dus, maar wel hoopvol...

"Notebook Mini PCI WLAN Karte mit integriertem 56K Modem"

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
ESteg schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:08:

Xircom kaartjes koop je 2ehands voor 10-15 eur. Kwalitatief vind ik het prima spul, doordat je RJ45 plugje er geheel inzit. Een stuk beter dan die dunne afbrekende dongles. XJack is beter dan dongles, maar toch vind ik ze kut. Is wel wat degelijker, maar daar houd ook alles mee op. (Heb hier nog ergens zo'n kreng liggen)

Nadeel van een realport is idd dat ie beide PCMCIA sloten gebruikt maar goed, ik kan ff niet iets bedenken waar je PCMCIA expliciet nodig voor zou moeten hebben (bij normaal gebruik). Ja, misschien USB2, maar als je laptop ook al antenne ingebouwd heeft heeft ie hoogstwaarschijnlijk ook wel USB2.

• ESteg
Laptop mobo komt uit de 810 / 815 chipset serie, dus USB2 zit er niet echt in...

Eén antenne is ingebouwd, maar het plan is op zich wel om er nog een tweede achter het scherm te plaatsen.

Het nare is dat ook zo'n X-Jack in feite meer ruimte inneemt: zodra er een kabel ingestoken wordt, heb je ook vrijwel niets meer aan het slot er boven / onder.

Waar ik met name aan denk bij een extra PCMCIA kaartje is bluetooth, maar zeker ook USB 2.0 / Firewire (externe HD) of een geluidskaart sluit ik niet uit. Een niet-uitstekende kaart of een kaart met een dongle (ja, ik weet het) maakt gelijktijdig gebruik mogelijk.
Pagina: 1