Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 16:00
Hallo,

Mijn situatie is als volgt

Binnenkomende telefoonlijn > Splitter > 8 meter tel. kabel > Modem (Speedtouch 510) >

Ik heb nog steeds de snelheidsverhoging (van 3mbit naar 6 mbit) van KPN niet gehad terwijl alle centrales reeds geupgrade zouden moeten zijn!

Zou het misschien aan de lengte van de telefoonkabel kunnen liggen die naar de Modem toe gaat dat ik de snelheid van 6 mbit niet haal? Mijn snelheid nu fluctueert tussen de 2750 Kbits tot 3000 Kbits...

Graag jullie advies, want van die KPN lui word je ook niet echt vrolijk :( :( :(

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Als je kabel goed is zou 8 meter prima moeten kunnen...

• Meester_J
  • Laatst online: 25-11 19:01
8 meter is geen probleem, mits het twisted (bijvoorbeeld UTP) is. als je van dat leuke platte spul hebt kan je misschien problemen krijgen.

edit: als je te ver van de centrale woont, gaat ie het zowiezo niet op 6000 doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Meester_J op 14-02-2006 17:02 ]

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:24
Een soort gelijk probleem gehad. Had de router naar zolder verplaats. Telefoonlijn werd ook ongeveer 8 meter langer en de snelheid was ook zeer onstabiel. zelfs zo erg dat internet niet mogelijk was.
Heb de telefoonlijn toen vervangen door netwerkkabel (dus cat5) en toen werkte het perfect!

Edit: Het was twisted telefoonlijn wat ik gebruikte!

[ Voor 9% gewijzigd door Goegol op 14-02-2006 17:03 ]

Hemelaar Fotografie

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb zelf meer dan 10 meter van die twisted telefoonkabel naar m'n modem en dat werkt probleemloos met adsl 8Mbit en adsl2+ 12 Mbit.

Who is John Galt?

• Phenomenon1985
Meester_J schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:01:
8 meter is geen probleem, mits het twisted (bijvoorbeeld UTP) is. als je van dat leuke platte spul hebt kan je misschien problemen krijgen.

edit: als je te ver van de centrale woont, gaat ie het zowiezo niet op 6000 doen.
Bedoel je de tel. kabel vervangen door een UTP kabel en van die UTP kabel maar 4 draadjes gebruiken? Ik woon nog geen 1,5 km van de centrale af!

Ik heb gisteren overigens de modem direct op de binnenkomenden tel. lijn aangesloten in de meterkast en toen was de snelheid nog steeds hetzelfde (3 mbit)

>> Is een telefoonkabel altijd getwist?

[ Voor 4% gewijzigd door Phenomenon1985 op 14-02-2006 17:11 ]

Verwijderd

Om het te testen zou je even een kortere telefoonlijn kunnen gebruiken. <2M.
Ik had zelf ook wat problemen met wat upgrades.
Ik had eerst hoofdlijn <-> contactdoos <-> stekker+1M telefoonlijn <-> splitter <->4m telefoonlijn <-> adsl modem. Mijn modem trainde niet hoger in dan 1200kb.
Nu hoofdlijn-splitter-<2m telefoonlijn-adsl modem.
Nu traint de modem in rond de 2600-3000 kbit.

( ca. 3,7KM van centrale )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:14 ]

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:24
Jep dat bedoel ik! Ik woon zelf 1 kilometer van de centrale vandaan. Dat heeft er weinig mee te maken. Een telefoonlijn pakt meer storing op dan een netwerkkabel. En wij thuis hadden dus last van storing op de tel.lijn en niet op de netwerkkabel

Hemelaar Fotografie

• Meester_J
  • Laatst online: 25-11 19:01
als ie in de meterkast ook niet sneller dan 3 gaat, dan is het duidelijk dat je probleem niet in je interne bekabeling ligt. (je gebruikt overigens maar 2 draadjes)
weet je zeker dat je een upgrade gekregen hebt, en dat je modem geschikt is?

• Phenomenon1985
ok, ik heb dat gisteren geprobeerd. Ik word er nu een beetje gek van, denk nu dat het overal aan kan liggen! Maar tijdens de eerdere snelheidsverhoging (1,5 jaar terug geloof ik) ging het ook allemaal vlekkeloos! Btje jammer

Verwijderd

Ik las op fok (en tweakers dach ik?) dat in sommige gevallen je je router moest resetten om van de snelheidsverhoging te profiteren. Dit hoefde bij vorige snelheidsverhogingen niet.

Het is in ieder geval het proberen waard als je het nog niet had geprobeerd, bij mij werkte het in ieder geval wel.

• Phenomenon1985
Meester_J schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:13:
als ie in de meterkast ook niet sneller dan 3 gaat, dan is het duidelijk dat je probleem niet in je interne bekabeling ligt. (je gebruikt overigens maar 2 draadjes)
weet je zeker dat je een upgrade gekregen hebt, en dat je modem geschikt is?
Ja, het modem lijkt me gewoon geschikt. Een speedtouch 510 met max. 8 mbit ondersteuning + nieuwste firmware

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:57
modem al gereset? volgens mij moest dat ook voordat het zou werken ofzo...

• Phenomenon1985
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:14:
Ik las op fok (en tweakers dach ik?) dat in sommige gevallen je je router moest resetten om van de snelheidsverhoging te profiteren. Dit hoefde bij vorige snelheidsverhogingen niet.

Het is in ieder geval het proberen waard als je het nog niet had geprobeerd, bij mij werkte het in ieder geval wel.
Als je je firmware upgrade dan reset je je modem volgens mij al dacht ik. Ik heb de modem iig al een aantal keer aan/uit gezet!

Hoe doe ik een Hardreset?

Verwijderd

Hardreset: stekker eruit (stroom)

• Phenomenon1985
nou, ik ga denk maar weer is bellen met de KPN kneuzen.

wat een kut bedrijf

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 21:16

ram.con

non-profit ram

Een telefoonkabel is standaard, voor analoge gesprekken, vaak niet getwist. Getwiste kabels bieden (speciaal voor data-doorvoer) door die twisting correctie van interferentie, waardoor negatieve invloeden daarvan tegengegaan worden.

Bij lengte-problemen lijkt twisten dus de oplossing, en dat kan handig met standaard cat5 kabels, waarvan je dan inderdaad maar 4 aders (eigenlijk slechts 2) gebruikt.

Maar dit lijkt niet je probleem, gezien die test in meterkast...

edit: ah, sneller typen...

[ Voor 6% gewijzigd door ram.con op 14-02-2006 17:24 ]

• Phenomenon1985
ram.con schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:23:
Een telefoonkabel is standaard, voor analoge gesprekken, vaak niet getwist. Getwiste kabels bieden (speciaal voor data-doorvoer) door die twisting correctie van interferentie, waardoor negatieve invloeden daarvan tegengegaan worden.

Bij lengte-problemen lijkt twisten dus de oplossing, en dat kan handig met standaard cat5 kabels, waarvan je dan inderdaad maar 4 aders (eigenlijk slechts 2) gebruikt.

Maar dit lijkt niet je probleem, gezien die test in meterkast...

edit: ah, sneller typen...
Ik ga het nog maar een keer proberen bij de splitter.

bedankt iig voor de info allemaal O+

• Diverse_Reality
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02-2006
Nieuwere speedtouch modems zit klein verzonken knopje achterop. die ingedrukt houden met een paperclip tot power rood gaat branden. Dat is een reset.
En tja, ze raden aan om de meters telefoonlijn tot het minimum te beperken, max. 1,5 meter zelfs. Netwerkkabel is altijd beter. Maar zelf heb ik thuis 17m telefoonlijn vanaf Is/Ra, en ik pak de volle 8mbit. Het is dus wel een optie, maar hoeft niet persé de reden te zijn. Lijkt me sowieso wel verstandig om het aan te passen, technische dienst helpt niet bij je huidige situatie.

wees realistisch, eis het onmogelijke!

Pagina: 1