Absoluut positioneren van pagina componenten is een echte uitkomst wat mij betreft. Op die manier heb je volledige controle over waar de verschillende onderdelen komen te staan. Maar... dat lijkt alleen echt optimaal te werken, wanneer je daadwerkelijk je website volledig absoluut laat positioneren. Met andere woorden: gepositioneerd vanuit linksboven. Nu zie je dat regelmatig en ik persoonlijk vind het geen bezwaar, maar sommigen geven de voorkeur aan het centreren van de website in het midden van het scherm.
Nu heb ik een vraag met betrekking tot een combinatie van absoluut positioneren binnen een website die relatief in het midden is gepositioneerd. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om vanaf de (relatieve) linker bovenhoek van een zogenaamde wrapper-div (die horizontaal in het midden van het scherm is gecentreerd) de componenten BINNEN die wrapper-div absoluut te positioneren.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Nu heb ik een vraag met betrekking tot een combinatie van absoluut positioneren binnen een website die relatief in het midden is gepositioneerd. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om vanaf de (relatieve) linker bovenhoek van een zogenaamde wrapper-div (die horizontaal in het midden van het scherm is gecentreerd) de componenten BINNEN die wrapper-div absoluut te positioneren.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe?