[FS2004] Problemen met geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
Beste Tweakers,

Ik wilde gisteren na een tijdje nauwelijks gegamed te hebben weer eens een vluchtje maken met MS Flight Simulator 2004. Dit heeft altijd probleemloos gewerkt maar helaas is dat nu anders.
Als ik met bijv. een Cessna vlieg werkt alles zoals het hoort, maar pak ik een Learjet of Boeing dan hoor ik wel de omgevingsgeluiden maar niet het motorgeluid van het vliegtuig :?

Nou heb ik een tijdje terug een nieuwe geluidskaart gekocht, maar ik weet zeker dat het vanaf dat moment nog wel gewerkt heeft. Ook had ik gisteren eventjes goed geluid in m'n Learjet, maar toen ik wilde testen of het in de B737 nu dan ook goed was werkte het al niet meer..

Uiteraard heb ik zelf al het een en ander geprobeerd. Uiteraard heb ik zitten knoeien met de geluidsinstellingen van FS maar dit had geen effect. Ook heb ik directsound maar eens uitgeschakeld (herinnerde me dat dat bij een of ander spel ooit hielp) maar ook dit werkte niet.
Verder werkt het geluid prima dus het probleem zit em verder niet in de bekabeling naar m'n versterker ofzo.

Specs die van belang zijn:
MSI KT3 Ultra 2 R
Terratec Aureon Space 7.1 (Meest recente Beta driver, 5.20c)
WinXP Pro SP1

In de tijd dat het nog wel werkte had ik ook deze driver dus dat zal het niet zijn, verder voldoet m'n pc aan de systeemeisen voor FS2004 enzo :)

Dus, kan iemand me misschien helpen? :)

Ik ging er vanuit dat ik hier beter een topic voor kon openen dan het in het grote FS topic te gooien, if not dan hoor ik het wel..

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:31
Mafkeez schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:53:
Beste Tweakers,

Ik wilde gisteren na een tijdje nauwelijks gegamed te hebben weer eens een vluchtje maken met MS Flight Simulator 2004. Dit heeft altijd probleemloos gewerkt maar helaas is dat nu anders.
Als ik met bijv. een Cessna vlieg werkt alles zoals het hoort, maar pak ik een Learjet of Boeing dan hoor ik wel de omgevingsgeluiden maar niet het motorgeluid van het vliegtuig :?
[/sub]
Al geprobeerd om opnieuw te instaleren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Shit, ik bedacht nog dat ik dat erbij wilde zetten maar niet meer aan gedacht. Ik heb idd opnieuw geïnstalleerd. Ik heb nu voor de zekerheid ook de laatste officiële driver (5.19d) geïnstalleerd, zal even kijken of dat misschien toch nog effect heeft :)

Edit:
Nope, zelfde verhaal. Ik heb wat add-on airplanes geïnstalleerd en die doen het allemaal prima.
Maar het ATC-geluid doet het helemaal niet.. Snap er niks meer van :/

[ Voor 56% gewijzigd door Laurenz op 14-02-2006 18:20 ]

• Laurenz
Anyone? :'(

Anoniem: 118573

Is er geen nieuwere patch voor je spel beschikbaar. bv 9.1 of nog hoger??

• Laurenz
Die is er (9.1 idd) en die heb ik net ff geïnstalleerd, maar het heeft geen effect.
Eerst werkte het ook gewoon zonder die update dus wat dat betreft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
*bump* }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Laurenz op 18-02-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

laatste tip: Heb je spel al eens opnieuw geinstalleerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Mafkeez schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:05:
Ik heb idd opnieuw geïnstalleerd.
Ja dus ;)

Ik vrees dat ik Windows maar eens moet herinstalleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164083

Misschien hem ff niet op surround zetten? maar ff op stereo bijv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Die functie heeft FS2004 niet voor zover ik weet :)
Gebruik gewoon stereo (via m'n versterker) maar de sound-opties zijn niet echt uitgebreid. De kwaliteit en volume van een aantal dingen kan je instellen en daar houdt het wel mee op.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164083

Mafkeez schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:01:
Die functie heeft FS2004 niet voor zover ik weet :)
Gebruik gewoon stereo (via m'n versterker) maar de sound-opties zijn niet echt uitgebreid. De kwaliteit en volume van een aantal dingen kan je instellen en daar houdt het wel mee op.. :(
Als ik mijn soundcard (heb normaal USB) aanzet en op surround zet, heb ik tog echt gewoon 5.1 :*) Maar kspeel het niet vaak.. en meestal via headset, vanwege microfoon en dan online vliegen ensow he :+

Maarrr.. heb je nog meer dingen geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Ja :Y)
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles zoals het hoort. Snap niet wat er nou verkeerd was, maargoed.. het werkt weer.
Toch bedankt voor de moeite :)

Pagina: 1