Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw virus of hoax?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de volgende mail van mijn "goedgelovige"vader. Ik denk dat het een hoax is.

In de komende dagen moet u erg alert zijn! U mag geen enkele boodschap
openen met als onderwerp: "Uitnodiging" Het maakt niet uit door wie het bericht is verstuurd.
Het bericht bevat een virus die een brandende Olympische fakkel vertoond en die tegelijkertijd uw hele "C"schijf leegbrand.Dit virus kan mogelijk van een bekende komen die u op zijn adresbestand heeft staan, zonder dat die bekende het zelf weet.Op het mailtje wordt u aangeraden om het bericht door te sturen aan al uw kennissen.Zeker niet doen dus!Wanneer u een bericht ontvangt met het onderwerp: "Uitnodiging", ook al komt dit van uw beste kennis.Het wordt sterk aangeraden om dit ber icht absoluut niet te openen, om te voorkomen dat uw computer eveneens besmet zal worden.

OPEN HET BERICHT DUS NIET, MAAR VERWIJDER DIT BERICHT DIRECT DEFINITIEF VAN UW COMPUTER.

Dit is het gevaarlijkste virus dat zojuist bekend gemaakt is door CNN: "Er is door Microsoft gemeld dat zojuist een nieuw virus ontdekt is, dat wordt beschouwd als het meest destructieve virus tot nu toe.Dit virus is 17 januari 2006 ontdekt door McAfee en er is tot op heden geen oplossing voor gevonden.Dit virus vernietigt gewoonweg de sector nul van de harde schijf, waar de vitale functies zijn opgenomen."

Geef deze melding door aan kennissen. DIT IS GEEN KETTINGBRIEF!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe duidelijk kan het zijn.

Een grote HOAX.

offtopic:
Was al eens langsgekomen in het KMT dacht ik.
Hier dus: Verwijderd in "Het grote 'kleine mededelingen' topic de..."

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 14-02-2006 15:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ik kreeg hem ook. Als ik dan iets lees van CNN of iets in de trend van 'een groot bedrijf maakte het zojuist bekend en er is nog geen oplossing' geloof ik er al geen zak meer van.

Aangezien ze geen virusnaam noemen, is het lastig te googlen. Is gewoon een hoax IMO.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Hoax..

Je zou natuurlijk ook op de verschillende vrus sites kunnen kijken.
bv: http://www.virusalert.nl/ daar staat ie mooi bovenaan onder het kopje Hoax

Veel plz ermee.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hoax hoax hoax hoax... staat dacht ik nu 31x in de search :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
:+

Zowiezo, als iemand eronder zet "DIT IS GEEN KETTINGBRIEF", dan kan het gelijk de prullenbak in

Verwijderd

Dit soort mailtjes is in 99,999% van de gevallen een hoax. Het virus is het mailtje zelf; doordat mensen dit soort nonsense aan elkaar doorsturen, worden mailservers extra belast.

Daarnaast zijn spammers gek op dit soort mailtjes, soms zitten er meer dan 100 e-mail adressen in 1 zo'n bericht, doordat al die idioten het aan elkaar door gaan zitten sturen.. da's lekker harvesten!

Verwijderd

Iedere brief waarin verzocht wordt het bericht door te sturen aan vrienden en familie en bekenden is per definitie een kettingbrief.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Dit virus is 17 januari 2006 ontdekt door McAfee en er is tot op heden geen oplossing voor gevonden.
Deze regel verklaard alles, net als:
Geef deze melding door aan kennissen. DIT IS GEEN KETTINGBRIEF!
Ten eerste hebben ze binnen een paar uur een signature voor een virus en is het "opgelost", ten tweede, hoe harder ze roepen dat het geen kettingbrief is, hoe meer er een groot neonbord met "hoax" in de licht hangt.

edit
En inderdaad zonder virusnaam is het per definitie een hoax. Zelfs voor virrii waar ze geen oplossing voor hebben, hebben ze al een naam.

[ Voor 16% gewijzigd door nhimf op 14-02-2006 15:59 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Inderdaad een hoax.

Er staat genoeg zaken in die feitelijk niet kloppen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

Wat wordt daar als eerste genoemd? Verrek, je harde schijf wissen. :o 8)7 Dit is nogal dead-obvious een hoax dus. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.