eu domein al geregistreerd

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 22:59

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
In opdracht van m'n baas wilde ik vandaag het .eu domein voor onze bedrijfsnaam registreren. Helaas blijkt een duitse firma ons voor te zijn. Echter als ik de Sunrise regels goed lees mogen nu nog alleen maar bedrijven registreren die de domeinnaam in hun handelsnaam hebben.

Kunnen wij nu ook nog registreren (bv. bij xs4all ) of heeft dit nu geen zin meer?

Ter info nog even de bedrijfsgegevens

Onze bedrijfsnaam: Homevision (geregistreerd bij benelux merkenbureau)
Gewenste domein: homevision.eu

whois.eu

/edit

Er staat tevens bij dat de reden van registratie ene Ouder Recht is:
"kenmerkende titel van beschermd literair of kunstwerk"

Beetje vaag?

[ Voor 22% gewijzigd door Sebje op 14-02-2006 16:02 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 17:54

SambalBij

We're all MAD here

Misschien heeft dat duitse bedrijf wel in duitsland die naam als handelsmerk geregistreerd?
In dat geval zijn jullie waarschijnlijk gewoon helaas te laat...

Dat duitse bedrijf is zo te zien een uitgeverij. Misschien hebben die wel een tijdschrift genaamd homevision ofzo?

Zowieso staat de status op initial, dus dat bedrijf moet zo te zien nog wel gaan bewijzen dat ze inderdaad recht hebben op dat domein.

Kunnen jullie niet alsnog ook een aanvraag doen, zodat bij een eventueel afkeur voor dat duitse bedrijf jullie aanvraag als volgende bekeken gaat worden?

[ Voor 63% gewijzigd door SambalBij op 14-02-2006 16:18 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderaad. Als je een gedeponeerde handelsmerk of -naam hebt mocht je die al twee maanden geleden registreren zelfs.

Even gokkend aan de hand van de naam van de organisatie en het domein denk ik dat ze een tijdschrift uitgeven onder die naam en dat literair noemen :P

Anyway je hebt nog even om een procedure te starten omdat jij meent meer recht te hebben op die naam.

Dit soort dingen moet je snel doen voortaan btw. Het kon al vanaf 7 februari 11:00 -- 't is nu twee weken een week later. Dat andere bedrijf heeft 't meteen om 11:40 ingestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 14-02-2006 16:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:20:
Het kon al vanaf 7 februari 11:00 -- 't is nu twee weken later.
offtopic:
Sinds wanneer werk jij met weken van 3,5 dagen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

De periodes zijn als goed is eerlijk ingedeeld echter ik vind het jammer dat ik zolang moet wachten.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Als je eigen bedrijfsnaam een geregistreerd handelsmerk is had je hem al op 7 december vorig jaar kunnen aanvragen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr. Liu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:25:
[...]

offtopic:
Sinds wanneer werk jij met weken van 3,5 dagen :?
Mja, nieuwe standaard.

Oops.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
Kijk anders even op http://www.dpma.de

Dat is volgens mij de website van het duitse merkenregister.

NL: http://www.bmb-bbm.org/merken/nl/

Misschien handig voor de onderbouwing van je statement dat je meer recht hebt op de naam.

[ Voor 25% gewijzigd door AtomicWing op 14-02-2006 16:39 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Winkelhaak2002 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:36:
Kijk anders even op http://www.dpma.de

Dat is volgens mij de website van het duitse merkenregister.

NL: http://www.bmb-bbm.org/merken/nl/

Misschien handig voor de onderbouwing van je statement dat je meer recht hebt op de naam.
Hmm, niets onder de naam homevision geregistreerd. Als je een gedeponeerd merk hebt en de tegenpartij niet, heb je dan zowiezo meer recht op deze naam?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het zal wel is http://www.home-vision.de/ zijn. Volkomen legitieme aanvraag lijkt me. Voor het bedrijf van de topicstarter denk ik dat het een gevalletje eigen schuld, dikke bult is aangezien je (uitgaande van 7 december) 2 maand en een week te laat bent.

Dat blad is inderdaad van WEKA, degene die het domein ook heeft geregistreerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Janoz op 14-02-2006 20:00 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aangezien die duitse firma een tijdschrift heeft genaamd homevision, is dit pech gehad.
Helaas :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik geloof dat ik halverwege vorig jaar al mailtjes kreeg van alle sunrise, sunset en nuclear timings als ik .eu domeinen wilde registreren. Beetje laat om daar nu nog achteraan te gaan inderdaad :P.

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Goed, duidelijk... geen kans dus. Maar het is iig geen domeinnaam kaper

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Sebje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:53:
Goed, duidelijk... geen kans dus. Maar het is iig geen domeinnaam kaper
Uhm, je kunt het natuurlijk altijd proberen he. EURid bekijkt dan wie het meeste recht heeft... Het is niet per definitie zo dat wie het eerst komt ook het eerst maalt ;)...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Martijn schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:36:
[...]

Uhm, je kunt het natuurlijk altijd proberen he. EURid bekijkt dan wie het meeste recht heeft... Het is niet per definitie zo dat wie het eerst komt ook het eerst maalt ;)...
Weet je dat zeker? Ik meen dat de verschillende registratiefases er juist voor waren om ervoor te zorgen dat de mensen die er normaal 'het meeste recht' op zouden hebben ze het eerste konden registreren, en als ze dat nalaten dat iedereen dat kan in latere fasen...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik weet 't niet 100% zeker, maar afaik is 't wel gewoon first come, first serve. Dat omdat 't hier om meerdere landen gaat qua trademarks, en een Trademark A kan zowel in nederland als in duitsland geregistreerd zijn door verschillende landen. Echter kan er maar een a.eu zijn, waabij zowel A in nederland als A in duitsland even veel recht hebben, in principe.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Klopt, maar als bedrijf A het als bedrijfsnaam heeft, en bedrijf B echt een TM heeft, dan heeft B volgens mij meer recht en krijgt ie hem toch, ookal is ie later met het indienen. Het is zelfs zo dat op het moment dat het domein al een partij is toegekend, je nog 40 dagen tegen die beslissing in beroep kan gaan om aan te tonen dat je er meer recht op zou hebben.

In de landrush is het inderdaad zo dat wie het eerst komt het eerst maalt. Zo heb ik de regels geïnterpreteerd. Als je in de WHOIS.EU kijkt, dan spreekt dat ook voor mijn uitleg, aangezien bij veel domeinen meerdere aanvragen staan van verschillende partijen, die worden allemaal tegen mekaar afgewogen...
Pagina: 1