Toon posts:

game LAN 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een thuis netwerk aanleggen tussen 2 pc's. Deze 2 pc's zijn beide in het bezit van een moederbord met onboard LAN. Het doel is gamen, gewoon een potje FEAR of NFS Most Wanted. De eerste pc heeft een ASUS A8N- SLI moederbord en de ander een nieuw gigabyte moederbord, en beide pc's draaien XP. Ik had verwacht na het inpluggen van de cross over cable in beide pc's er wel direct door XP een netwerk zou worden gedetecteerd, maar helaas. Op mijn eigen pc, die met het asus moederbord zie ik bij netwerk adapters alleen een LAN 1394 verbinding, en bij de andere pc zie ik helemaal niks (helemaal geen netwerkadaters etc). Verder staan in de BIOS bij beide pc's het onboard LAN enabled dus in principe zou alles moeten werken. Ik heb al een tijdje rondgekeken op het internet alleen kan nog geen goede oplossing vinden. Het probleem is dus dat ik bij 1 pc nog helemaal geen netwerk in kan stellen en bij de ander alleen de 1394 verbinding heb die er volgens mij helemaal niks mee heeft te maken. Kan iemand mij helpen? Ik kan eventueel nog meer informatie geven maar ik denk dat dit eerst wel voldoende is :)

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 05:54

Majapro

Deventer

als in apparaatbeheer inderdaad geen netwerkadapters zitten naast de firewire1394, dan moet die nog wel geinstalleerd worden

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Staan de netwerkadapters niet gewoon uit in apparaatbeheer?
Staan er ook geen onbekende apperaten daar? met een uitroepteken of vraagteken oid

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 15:25 ]

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Je moet eerst de LAN DRIVERS van je moederbord downloaden
Kijk maar op de asus site voor drivers :
http://support.asus.com/d...guage=en-us&model=A8N-SLI

Welk moederbord zit er in je andere PC?
Daarvoor moet je ook de lan-drivers opzoeken.

[ Voor 78% gewijzigd door Jaeger op 14-02-2006 15:34 ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 11:40
Alle drivers goed?

spuit 11 ;-)

[ Voor 43% gewijzigd door tiepeks op 14-02-2006 15:26 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat windows de drivers automatisch zou installeren maar niet dus. Daarna heb ik gekeken naar de drivers op de bijgeleverde cd, die waren van marvell, geinstalleerd maar nog geen resultaat. Windows heeft toch ook wel standaard drivers voor onboard LAN lijkt mij?

ik zie bij apparaatbeheer nog steeds 3 niet geinstalleerde apparaten waaronder: PCI-brugapparaat, PCI-geheugencontroller, SM-buscontroller. Deze lijken mij alledrie geen potentiële netwerkadapters ;) oftewel tot nu toe is er bij beide pc's nog geen spoor te vinden van die onboard LAN adapters.
Ik kan er nog bij zeggen dat het beide 2 gloednieuwe pc's zijn van nog geen 2 maanden oud. Maar het moet toch gewoon mogelijk zijn met deze 2 moederborden een game lan op te zetten?

bij beide biosen staat de onboard lan enabled, dus ze zijn er wel degelijk

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 15:58 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18

lier

MikroTik nerd

Je kan ook nog de netwerkkaart activeren/deactiveren in de bios. Controleer dit ook nog.

Btw, standaard drivers werken vaak maar niet altijd !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 22:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:50:ik zie bij apparaatbeheer nog steeds 3 niet geinstalleerde apparaten waaronder: PCI-brugapparaat, PCI-geheugencontroller, SM-buscontroller.
Heb je uberhaubt wel de nForce drivers geinstaleerd zo niet > www.nvidia.com

Verwijderd

Topicstarter
Het waren inderdaad die nforce drivers die ik vergeten was te installeren, mijn excuus, echt heel erg dom! Het probleem is nu opgelost, althans op de ene pc is de netwerk adapter nu in orde. Bij de andere pc is de harde schijf gecrasht na het installere van de drivers, dus die ligt alweer bij de lokale pcboer. Maar goed ik kom er zo wel uit, hartelijk bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1