[XP] Protocol/Sevice verdwenen.

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tijdens een hopeloze poging tot het troubleshooten van een onboard NIC heb ik Uninstall gedaan bij "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" en "Client for microsoft based network". Nu ik een nieuwe NIC erin heb gezet kan ik deze services niet meer installeren.

Ik ben nu SFC aan het draaien om te kijken of deze de oude ini's in hun oude glorie hersteld (tijdens tikken klaar, heeft niet gewerkt). De melding die ik krijg als ik een van de gedeinstalleerde onderdelen wil toevoegen aan het NIC is als volgt:

"Could not add the requested component. The error is: The specified path does not contain any applicable device INFs."

Ik heb reeds op het internet een aantal mogelijjke oplossingen gevonden. Hier wordt steeds gesproken over een fout in het registry aangaande het path naar de INF directory. Deze is bij mij correct.

Enige wat ik op dit moment nog kan bedenken is alle *.in_ en *.pn_ als *.inf en *.PNF te kopieren van de windows xp cd.

Ik heb op microsoft KB wel een mogelijkheid gevonden om TCP/IP te herinstalleren maar niet voor de andere protocollen e.d.

Iemand anders nog ideeen?

edit:

Het kopieren van INF files heeft ook niet mogen baten... helaas.

edit2:

Na via IRC de INF directory van iemand te hebben gekregen is het probleem gelukkig opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door UltimateB op 14-02-2006 15:48 . Reden: sticky shift key ;x ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS