Op het gevaar af dat dit meteen het meest kansloze topic wordt van 2006, wil ik toch jullie aandacht vragen voor het volgende: Ik heb een kapotte laptop gekregen. De laptop is aardig hard op de achterkant gestuiterd, de printerpoort is verbogen en hij laadt gewoon totaal niet meer bij. Bij het openen van die laptop kwam ik 2 van deze onderdeeltjes tegen (zo'n 8 x 3 mm groot):
<dodelink>
Bovenin kan ik deze 2 onderdeeltjes kwijt, onderin zie je een hele rij met deze onderdeeltjes.
De voeding van deze laptop heb ik niet, en ik heb ook geen soldeerbout, vandaar mijn volgende vragen:
1. Wat zijn deze onderdeeltjes ?(ik denk zelf -overigens in het geheel niet gehinderd door enige elektronicakennis- dat het condensatoren zijn, er staat steeds C- en dan een nummertje bij die onderdeeltjes op het moederbord)
2. Kan het ontbreken van deze onderdeeltjes genoeg zijn om de laptop niet meer bij te laten laden?
<edit> Het is een Acer Aspire 1403LC
<dodelink>
Bovenin kan ik deze 2 onderdeeltjes kwijt, onderin zie je een hele rij met deze onderdeeltjes.
De voeding van deze laptop heb ik niet, en ik heb ook geen soldeerbout, vandaar mijn volgende vragen:
1. Wat zijn deze onderdeeltjes ?(ik denk zelf -overigens in het geheel niet gehinderd door enige elektronicakennis- dat het condensatoren zijn, er staat steeds C- en dan een nummertje bij die onderdeeltjes op het moederbord)
2. Kan het ontbreken van deze onderdeeltjes genoeg zijn om de laptop niet meer bij te laten laden?
<edit> Het is een Acer Aspire 1403LC
[ Voor 20% gewijzigd door 0siris op 22-09-2021 23:54 . Reden: anonymized ]
ach...in een volgend leven lach je er om!