Toon posts:

[flash] popup-blocker IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de popup-blocker van IE ...

ik heb flash-banners met daarin getURL("domein","_blank"), nu kan IE daar niet lekker mee omgaan ... soms wordt dit nieuwe venster geblocked en soms niet, de linkjes zijn altijd hetzelfde opgebouwd.

na wat zoeken kwam ik op de volgende uitspraak: "IE's Pop-up Blocker will not make a distinction between window.open() and targeting _blank.", dus een (externe) javascriptfunctie maken om de link om te bouwen heeft ook geen zin.

ik wil niet de browser van de bezoeker controleren, maar ik wil wel dat de banners hun functie blijven houden ... de link moet ook in de flashbanner blijven zitten, want het gaat om banners, die worden verstuurd naar verschillende partijen.

heeft iemand hier een oplossing voor?

specs: IE 6.0, flashplayer 8

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 15:41 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
De popup blocker doet wat 'ie moet doen; popups blocken. Als een gebruiker een popupblocker gebruikt, stelt hij geen prijs op popups en moet je dus ook geen _blank willen openen.
Het gaat om een gebruiksgeïnitieerde actie.

[ Voor 15% gewijzigd door sdomburg op 15-02-2006 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de popup-blocker er niet was om gebruiker-acties tegen te houden ... een klik op een banner is toch echt een gebruiker-actie!

ook de flash-banners op deze pagina worden geblocked, lijkt me toch niet de bedoeling?

als je niet geinteresseerd bent in de informatie op de banner, klik je er niet op. als je wel meer wilt weten, houdt de browser je tegen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

crisp

Devver

Pixelated

Dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat de browser niet kan weten of het window dat geopend wordt vanuit flash door de user geinitieerd was of niet...

Intentionally left blank

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Door gewoon te klikken zou het moeten werken.
code:
1
2
3
4
5
<script>
document.onclick = function() {
    window.open('http://www.nu.nl', 'NUNL', 'width=750,height=400');
}
</script>
Bovenstaande code werkt bij mij altijd goed, ook door de IE popup blocker :) Maar toch zou ik aanraden niet met popups te werken als het even kan. Een absoluut gepositioneerde DIV over je pagina heen (als het om advertising gaat) is m.i. netter en toch betrouwbaarder.

Misschien kan je in flash een onclick afvuren op een button die vervolgens een javascript functie in de pagina aanroept (die op zijn beurt dus een window.open doet)?

Verwijderd

Topicstarter
even verduidelijken, het gaat om situaties zoals hier op tweakers, in een pagina is advertentieruimte en daarin worden flashbanners geplaatst die in zich een getURL("domein","_blank"); heeft.

in mijn beleving is een klik op de banner (gebruiker-actie) niet echt een popup maar een nieuw venster. toch worden ook die geblocked door IE ...

ik heb zelf niet het idee dat ik iets vervelends met popups doe.
Pagina: 1