if broken it is, fix it you should
Kun je op de GCC-pagina wel ergens vinden I guess.
Maar... (en ik weet niet of 't een goed idee is) je kunt ook even een symlink maken van 6 naar 5, misschien pakt ie dat. Of is dit een belachelijk idee?
Maar... (en ik weet niet of 't een goed idee is) je kunt ook even een symlink maken van 6 naar 5, misschien pakt ie dat. Of is dit een belachelijk idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 14-02-2006 13:55 ]
Dit soort library's zijn in de regel wel backwards compatible. Probeer eerst die symlink te maken. Welke app is het overigens?
En dan ga je zoeken, en kom je binnen 2 minuten tot de conclusie dat libstdc++.so.5 in compat-libstdc++ zit. Die installeer je, en het pakket draait weer.elgringo schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:46:
Ik heb linux (fedora core 4) wlek wat kuren heeft met runnen/. compilen. Ik heb een lib waarvan ik de source niet heb die libstdc++.so.5 vereist, ik heb alleen libstdc++.so.6 erop staan.
wat let je om het uit te proberen ? Over verschillende versies van libs naast elkaar draaien is zat over te vinden lijkt me, het is in NOS al regelmatig aan bod gekomen.Mogelijkheid to recompilen heb ik dus niet. Dan blijft over of versie 5 + 6 naast elkaar kunnen of dat er een andere manier is om het zaakje werkend te krijgen.
symlinken werkt iig niet, het vreemde is namelijk dat ik deze op een andere pc wel had ook met fedora core 4, waarschijnlijk heb ik iets geinstalleerd die ook v5 van stdlib installeerde.
Ik heb deze rpm gevonden waar ie in zat (van andere pc): libstd++-33-3.2.3-47.3.1386.rpm en da deze geinstalleerd te hebben werkt het iig
Ik heb deze rpm gevonden waar ie in zat (van andere pc): libstd++-33-3.2.3-47.3.1386.rpm en da deze geinstalleerd te hebben werkt het iig
if broken it is, fix it you should
Nou ja, het rotzooien met libc's kan je systeem wel aardig om zeep helpen als je niet weet wat je doet....ik denk dat een aanzienlijk deel van de NOS-bezoekers vast wel eens een werkende installatie heeft gesloopt op die manier (ik wel iigigmar schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:26:
wat let je om het uit te proberen ? Over verschillende versies van libs naast elkaar draaien is zat over te vinden lijkt me, het is in NOS al regelmatig aan bod gekomen.
Het is al opgelost blijkbaar, sowieso kun je dus een compatibility lib installeren (beste oplossing), maar ben wel benieuwd, om welke software ging het uberhaupt?
Pagina: 1