Toon posts:

Tussen wal (XS4ALL) en schip (Versatel)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eind december 2005 heb ik mijn abo bij xs4all opgezegd en in december werd mijn verbinding afgesloten, tenminste dat dacht ik. (Ik kon in ieder geval geen verbinding met intenet maken) Sinds januari 2006 loopt mijn abo bij Versatel maar krijg nog steeds rekeningen van XS4ALL binnen.

Gisteren heb ik met xs4all gebeld en na veel gezoek en doorverbonden te worden kwamen ze tot de volgende conclusie. Het klopte dat ik in november mijn abo had laten stopzetten, maar door een of andere reden heeft KPN de ADSL verbinding pas 31 januari gestopt!!!
Volgens xs4all had ik zowel ADSL van KPN als ADSL2 van Versatel. Ik moet dus de maand januari en een deel van februari betalen.

Het antwoord op mijn vraag waarom de ADSL verbinding niet was afgesloten werd alsvolgt beantwoord. Het schijnt dat Versatel aan KPN had moeten doorgeven dat zij op mijn lijn een ADSL2 signaal gingen uitzenden. Dit is nooit gebeurd en daardoor bleven de rekeningen binnenkomen.
Er werd mij gevraagd om de rekening te betalen en dit terug te eisen bij Versatel omdat zij verzuimd hadden dit aan KPN door te geven. Dit kwam nogal vaker voor bij Versatel, zeiden ze.

Na een telefoontje aan Versatel vertelden ze mij aldaar dat Versatel NOOIT de ADSL lijn opzegt. M.a.w. zij geven niet aan KPN door dat zij de ADSL lijn overnemen. Ik moet dus klagen bij xs4all omdat zij dat hadden moeten doen. (voel je hem aankomen..................!)

Ik ben van mening dat ik juist gehandeld heb door xs4all ruim een maand van te voren op de hoogte te brengen van mijn opzegging. Dat KPN hier niets van afwist betwijfel ik ten zeerste, of dit nu de fout van xs4all is of Versatel laat ik in het midden.

Ik neem aan dat jullie mijn probleem zien. De bal wordt tussen xs4all en Versatel gekaatst en ik ben de kind van de rekening. Wie kan mij vertellen wie er gelijk heeft.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om een probleem wat bij zo'n bedrijft niet groter te maken betaal je de rekeningen en zoekt het later uit.
Anders krijg je rekening op rekening en daarna incasso en alleen maar gezeik.
Het is misschien wel zout omdat je gelijk hebt.

waarschijnlijk is de fout, kpn.

[ Voor 9% gewijzigd door cruger op 14-02-2006 13:43 ]

Tweak!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cruger schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:41:
Om een probleem wat bij zo'n bedrijft niet groter te maken betaal je de rekeningen en zoekt het later uit.
Anders krijg je rekening op rekening en daarna incasso en alleen maar gezeik.
Het is misschien wel zout omdat je gelijk hebt.

waarschijnlijk is de fout, kpn.
nooit betalen in dit soort situaties, dat is het domste wat je kan doen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:53
Als ik weet dat ik gelijk heb betaal ik dus NOOIT een rekening, daarna kun je namelijk zeker fluiten naar je geld... Een keer je rechtsbijstand laten bellen (als je die hebt) of een aangetekende brief sturen helpt ook altijd wel ;).

Verwijderd

Is volgens mij een fout van xs4all. Die adsl verbinding van KPN is onderdeel van het pakket dat zij aanbieden. Als jij dit opzegt dan moeten zij ervoor zorgen dat alles wordt afgesloten.

Als je na het afsluiten van je ADSL bij xs4all niet naar versatel was overgestapt maar helemaal geen nieuw abonnement had genomen dan had je toch ook niet die daarop volgende maanden door hoeven blijven betalen ?? Versatel heeft hier volgens mij niks mee te maken.

Ik zou ook niet betalen. Zoiets terugvragen kan onzettend veel tijd en moeite kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 13:48 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/faq.php#afmelding2
Hoe zeg ik mijn ADSL abonnement op?

U kunt uw ADSL abonnement opzeggen door naar http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/opzeggen.php te gaan.

Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van de overeengekomen periode van 1 jaar. De opzegtermijn vangt aan op de dag waarop XS4ALL de opzegging heeft ontvangen. Nadat XS4ALL de opzegging heeft ontvangen brengt zij KPN Telecom hiervan op de hoogte. XS4ALL stuurt u vervolgens een schriftelijke bevestiging van de opzegging.

U kunt aangeven of u alleen ADSL van KPN Telecom op wilt zeggen (op die manier blijft uw Standaard Account, inclusief uw huidige e-mailadres(sen), bij XS4ALL behouden), of dat u beide abonnementen op wilt zeggen.
Lijkt mij heel erg duidelijk. Ik zou XS4all nog een keer bellen en hopen/vragen dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Luppie op 14-02-2006 13:49 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:47:
http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/faq.php#afmelding2

[...]

Lijkt mij heel erg duidelijk. Ik zou XS4all nog een keer bellen en hopen/vragen dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt.
Lijkt me duidelijk!!!! Bedankt!

Die gast van xs4all heeft een beetje, teveel naar het nu blijkt, uit zijn nek staan kletsen!!! :r :r

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-12-2025

ictprutser

Schotse_Hooglanders

heb hetzelfde probleem gehad bij tiscali-planet. gewoon niet betalen, want KPN krijgt haar orders van de providers, zowel bij afsluiten als aansluiten (in dit geval het aansluiten niet omdat KPN ertussenuit is en je alles bij versatel betaald??)

Verwijderd

KPN krijgt altijd van de provider door wanneer het abonnement stopgezet moet worden. Zij kunnen dit dan ook niet aanpassen, behalve dan misschien in uitzonderlijke gevallen maar dat zal niet vaak gebeuren. Schuld van Xs4all dus.
Overigens moet Versatel wel aan KPN doorgeven dat zij adsl gaan aansluiten, laatste deel vanaf de wijkcentrale loopt sowieso altijd nog via kpn lijnen. Bij een nieuwe aansluiting krijg je dan normaal ook altijd een bevestigingsbrief van KPN dat zij de lijn geschikt gaan maken voor ADSL. Bij een overname niet geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:47:
Ik zou ook niet betalen. Zoiets terugvragen kan onzettend veel tijd en moeite kosten.
Dat heb ik ooit ook gedaan bij KPN, en nu sta ik op de zwarte lijst van die vrolijke rakkers uit Tiel.
Kan dus niet eens een telefoonabonnement meer aanvragen, ook al heb ik uiteindelijk gelijk gekregen. Terugvragen kost tijd en moeite, maar het deurwaarderapparaat wat ze in werking zetten ook. (Ze hadden mij een ddsl verbinding aangesmeerd die ik niet besteld had.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de openstaande rekening nu zeker niet meer betalen. Ik ga ze wel een brief schrijven met het waarom en het te veel betaalde abonnementsgeld terug eisen.

Misschien is ze het naar hun hoofd gestegen dat ze weer eens tot de beste provider van het land gekozen zijn en denken dat ze iedereen kunnen afschepen met "leugens". ;) })

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:22:
[...]
Dat heb ik ooit ook gedaan bij KPN, en nu sta ik op de zwarte lijst van die vrolijke rakkers uit Tiel.
Kan dus niet eens een telefoonabonnement meer aanvragen, ook al heb ik uiteindelijk gelijk gekregen. Terugvragen kost tijd en moeite, maar het deurwaarderapparaat wat ze in werking zetten ook. (Ze hadden mij een ddsl verbinding aangesmeerd die ik niet besteld had.)
Die notering bij het BKR kan je ongedaan laten maken als je kan aantonen dat het niet terecht is. En als je aantoonbare schade hebt ondervonden van een onterechte registratie heb je nog recht op een vergoeding ook. Helaas kost het krijgen van die vergoeding over het algemeen meer tijd, geld en moeite dan het oplevert.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:23:
Helaas kost het krijgen van die vergoeding over het algemeen meer tijd, geld en moeite dan het oplevert.
Ja, daar begin ik dus maar helemaal niet aan... en die BKR notering is voor mij zo gek nog niet, koop ik ook niet impulsief dure produkten/abo's. ;).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:08:
[...]

Ja, daar begin ik dus maar helemaal niet aan... en die BKR notering is voor mij zo gek nog niet, koop ik ook niet impulsief dure produkten/abo's. ;).
Tja maar als je straks een hypotheek af wilt sluiten kom je natuurlijk wel in de problemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Nou heb ik ff niet alles gelezen maar dat Versatel KPN daar van op de hoogte moet stellen is BULL!

Je eigen ISP die regelt de infrastructuur voor jou. Dus zegt jij XS4ALL op dan moet XS4ALL ook KPN daartoe de opdracht geven.
Hij zei doormiddel van een SLOOP of opzegging met behoud van ADSL.
Das ff de vraag.
Als jij op heb gezegd met behoud van ADSL en je een nieuwe aanleg hebt gehad bij Versatel zou het idd zou kunnen zijn dat Versatel dit had moeten regelen (wat me eigelijk heel stug lijkt omdat Versatel de lijn huurt en je daarom het geld bij KPN zou kunnen terug vorderen :/ )

Maar als jij gewoon je XS4ALL op hebt gezegd, dus een hun een SLOOP hebben laten doen, dan is dat de schuld van XS4ALL.

[ Voor 8% gewijzigd door RammY op 29-05-2006 18:33 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:35:
Gisteren heb ik met xs4all gebeld en na veel gezoek en doorverbonden te worden kwamen ze tot de volgende conclusie. Het klopte dat ik in november mijn abo had laten stopzetten, maar door een of andere reden heeft KPN de ADSL verbinding pas 31 januari gestopt!!!
Zoiets had ik ook bij XS4ALL, bleek te komen doordat ik mail host voor een eigen domeintje, en daarvoor batched SMTP aan had laten zetten..... Maar ze zijn bij mij heel coulant geweest (telefonisch, want communicatie via de mail zat helemaal vast), en heb uiteindelijk een creditnota gekregen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:31:
Nou heb ik ff niet alles gelezen maar dat Versatel KPN daar van op de hoogte moet stellen is BULL!

Je eigen ISP die regelt de infrastructuur voor jou. Dus zegt jij XS4ALL op dan moet XS4ALL ook KPN daartoe de opdracht geven.
Hij zei doormiddel van een SLOOP of opzegging met behoud van ADSL.
Das ff de vraag.
Als jij op heb gezegd met behoud van ADSL en je een nieuwe aanleg hebt gehad bij Versatel zou het idd zou kunnen zijn dat Versatel dit had moeten regelen (wat me eigelijk heel stug lijkt omdat Versatel de lijn huurt en je daarom het geld bij KPN zou kunnen terug vorderen :/ )

Maar als jij gewoon je XS4ALL op hebt gezegd, dus een hun een SLOOP hebben laten doen, dan is dat de schuld van XS4ALL.

* RammY krijgt dagelijks vreemde verhalen @ Tele2 (Versatel) helpdesk ;)
Nu je het woord SLOOP noemt schiet me iets te binnen van het gesprek dat ik had met xs4all.
Het schijnt dat ze eerst een sloop hadden gedaan in die was mislukt. Ongeveer een maand later is het nogeens geprobeerd en toen is het wel gelukt. Nadien kreeg ik op 31 januari van xs4all een brief waarin stond dat KPN xs4all op de hoogte had gebracht dat ik naar een andere isp was overgestapt.

In die zelfde brief werd mij ook gevraagd of ik een standaard abo wilde behouden. Is deze brief niet een beetje laat verstuurd. Ik bedoel, als ik in november mijn abo opzeg, dan hadden ze mij ook kunnen vragen of ik dat standaardabo wilde behouden, niet?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is het volgende niet gebeurd?

XS4ALL planned een sloop in, geeft dat door aan KPN, maar die zeggen vervolgens: we gaan de lijn niet slopen, want versatel neemt de lijn over, zodat de sloop in feite afgekeurd wordt en daarmee je opzegging ook?

Ik hoor altijd goede verhalen over xs4all, dus het lijkt me heel sterk dat ze zoiets niet kunnen herkennen en aanpakken, maar je weet maar nooit...

Verwijderd

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:33:

XS4ALL planned een sloop in, geeft dat door aan KPN, maar die zeggen vervolgens: we gaan de lijn niet slopen, want versatel neemt de lijn over, zodat de sloop in feite afgekeurd wordt en daarmee je opzegging ook?

Ik hoor altijd goede verhalen over xs4all, dus het lijkt me heel sterk dat ze zoiets niet kunnen herkennen en aanpakken, maar je weet maar nooit...
Waarom zouden zij op eigen houtje bepalen om de sloop tegen te gaan? Ik heb toch mijn abo opgezegd.
Zij wisten niet dat ik naar Versatel zou overstappen.

Verwijderd

Het opzeggen bij xs4all verloopt niet helemaal goed:

Op 10-1 opgezegd, de invoer hiervan bij xs4all per 23/1 is voor xs4all de opzegdatum. Hiertegen inmiddels luid en duidelijk bezwaar gemaakt-de zaak loopt. Wat betreft het opzeggen van het abonnement bij xs4all heb ik aangegeven dat het een opzegging met lijnbehoud(telco-telco) moest zijn.
Ook hier begint men nu te zeuren met dat mijn nieuwe provider (BBned) de wijziging eerder had moeten doorgeven :-(. Ik ben daar inmiddels simpel in. In de opzegbrief van XS4all staat dat zij mijn abo bij KPN zullen beëindigen. Hoe ze dat doen zal mij eigenlijk worst zijn. Zij regelen het maar zoals ze hebben toegezegd. Dien daarom je onterechte KPN rekeningen gewoon in bij XS4all.

En verder: xs4all is goed tot je bij ze weggaat. Toch een beetje jammer,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:44:
Het opzeggen bij xs4all verloopt niet helemaal goed:

Op 10-1 opgezegd, de invoer hiervan bij xs4all per 23/1 is voor xs4all de opzegdatum. Hiertegen inmiddels luid en duidelijk bezwaar gemaakt-de zaak loopt. Wat betreft het opzeggen van het abonnement bij xs4all heb ik aangegeven dat het een opzegging met lijnbehoud(telco-telco) moest zijn.
Ook hier begint men nu te zeuren met dat mijn nieuwe provider (BBned) de wijziging eerder had moeten doorgeven :-(. Ik ben daar inmiddels simpel in. In de opzegbrief van XS4all staat dat zij mijn abo bij KPN zullen beëindigen. Hoe ze dat doen zal mij eigenlijk worst zijn. Zij regelen het maar zoals ze hebben toegezegd. Dien daarom je onterechte KPN rekeningen gewoon in bij XS4all.

En verder: xs4all is goed tot je bij ze weggaat. Toch een beetje jammer,
Inderdaad.

Maar wat ik nog steeds niet snap is het volgende. Ik heb mijn abo telefonisch opgezegd zoals het op hun webstite staat vermeld (26 november) en pas op 31-01-06 krijg ik een brief dat ik mijn opzegging schriftelijk moet opzeggen!? In de tussen tijd zijn de rekeningen wel binnen blijven komen. :(

Verwijderd

Da's zeker niet netjes. Ik heb op 10/1 gebeld-daarin was de debetreffende mevrouw niet erg toeschietelijk in het geven van info. Toen ik bleef doorvragen kreeg ik uiteindelijk de volgende (standaard)-mail. Hierin staat dat je schirftelijk moet opzeggen (per fax of per snailmail). Telefonische opzegging werd neit geaccepteerd. Dat vond ik nog wel vreemd omdat de XS4all site roept dat je ze eerst moet bellen. Raar. Anyway. Hieronder de mail die ik naar aanleiding vqn het telefoongesprek heb gehad:

Geachte meneer xxxxxxxxxx,

Dank u voor uw e-mail.

Wanneer u ADSL hebt van XS4ALL kunt u wisselen van internetprovider met behoud van uw ADSL aansluiting.
Als u wilt overstappen op een andere provider, ook wel hoppen genoemd, dan kunt u bij die betreffende provider een aanvraag indienen.
De nieuwe provider zorgt er voor dat de beheerder van het netwerk waarvan XS4ALL gebruik maakt, zijnde KPN Telecom, op de hoogte wordt gebracht.
Ook krijgt u van uw nieuwe provider een bevestiging van uw aanvraag bij hen.
KPN controleert de aanvraag tot overstappen en verwerkt deze, of wijst deze in geval van onjuiste gegevens af.

Wanneer de aanvraag verwerkt wordt, ontvangt XS4ALL bericht van KPN van uw voornemen tot hoppen. Hierna verstuurt XS4ALL u een bevestingsbrief waarin een aantal belangrijke zaken worden vermeld:
1-de vraag of u uw Standaardaccount van XS4ALL wilt behouden 2-de link die u nodig heeft om uw aanvraag te bevestigen 3-de wijze van annuleren indien u zich bedenkt

Ad 1: Zegt u het ADSL abonnement van XS4ALL gedurende het eerste jaar op, dan brengt XS4ALL u de resterende looptijd van de overeengekomen contractduur van een jaar middels een eindnota in rekening. Dit geldt ook voor het ADSL gedeelte dat u betaalt aan KPN Telecom waarvoor u dan van KPN Telecom een nota zult ontvangen.

Ad 2: Wanneer u uw XS4ALL Standaardaccount behoudt, kunt u op uw huidige XS4ALL e-mailadressen nog mail ontvangen en overal ter wereld uitlezen via Secure Webmail. Meer hierover kunt u lezen op http://www.xs4all.nl/alle...gang/standaardabonnement/.

Ad 3: U dient de overstap naar een andere provider en daarmee de bekindiging van uw ADSL abonnement bij XS4ALL wel schriftelijk te bevestigen, waarbij uw bevestiging voorzien moet zijn van een handtekening.
Wanneer u dit niet doet, heeft u zowel met XS4ALL als met uw nieuwe provider een contract voor ADSL en betaalt u dus elke maand ook tweemaal de abonnementskosten. Voor het bevestigen van de overstap gebruikt u de in de bevestigingsbrief vermeldde link, waarna u uw gegevens invult, het formulier print en deze ondertekent naar ons retourneert via post of fax.
Ons postadres en faxnummer, vindt u op de volgende pagina: http://www.xs4all.nl/contact/index.php

Ad 4: U kunt de overstap tot zeven dagen na de aanvraag annuleren bij de andere internetprovider. Bijvoorbeeld als u besluit bij XS4ALL te willen blijven en overstapt op een goedkoper type ADSL abonnement van XS4ALL.

De kosten van het overstappen naar ander netwerken dan dat van KPN Telecom, zijn ons niet bekend en kunt u bij uw nieuwe provider navragen.
Het overstappen heeft een doorlooptijd van 8 dagen, omdat u binnen 7 dagen uw Hop-aanvraag mag annuleren.
Let op: bij overstappen buiten het netwerk van KPN (Telco - Telco) kan de doorlooptijd oplopen tot 3 a 4 weken.
Hoppen tegelijk met up- of downgrade van uw abonnement is wel mogelijk, hoppen gelijktijdig met een wijziging van uw lijntype (analoog of ISDN) niet.

Graag maken wij u er, wellicht ten overvloede, nog op attent dat u een nieuw IPadres, nieuw e-mailadres en nieuwe loginnaam bij uw nieuwe provider krijgt, en zelf verantwoordelijk bent voor het overzetten van content van eventuele websites of homedirectories.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Xs4all medewerkster

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

ZieMaar! schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:33:

Als je provider een SLOOP in laat plannen bij KPN dan zal het KPN worst zijn of daar nu een signaal van Versatel (Tele2) of XS4ALL op staat.
Dr word gewoon alles afgetrokken (ja soms ook telefonie |:( )

Als het gaat om een Telco - Telco verhuizing dan is het nog de zaak van XS4ALL.
Waarom? Omdat Versatel (Tele2) zijn eigen netwerk heeft en niet van KPN gebruik maakt (ja doet ie wel maar dat word niet doorberekend aan de klant).

Het ligt er ff aan wanneer SergioG heeft geregistreerd bij Versatel. En wanneer daadwerkelijk de lijn is opgeleverd.....

offtopic:
SergioG , contact me ff op msn of email

[ Voor 5% gewijzigd door RammY op 15-02-2006 00:06 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:57:
[...]

Als je provider een SLOOP in laat plannen bij KPN dan zal het KPN worst zijn of daar nu een signaal van Versatel (Tele2) of XS4ALL op staat.
Dr word gewoon alles afgetrokken (ja soms ook telefonie |:( )

Als het gaat om een Telco - Telco verhuizing dan is het nog de zaak van XS4ALL.
Waarom? Omdat Versatel (Tele2) zijn eigen netwerk heeft en niet van KPN gebruik maakt (ja doet ie wel maar dat word niet doorberekend aan de klant).

Het ligt er ff aan wanneer SergioG heeft geregistreerd bij Versatel. En wanneer daadwerkelijk de lijn is opgeleverd.....

offtopic:
SergioG , contact me ff op msn of email
De registratie bij Versatel was dezelfde dag dat ik xs4all heb opgezegd, eind november. De lijn van Versatel werd op 30 december opgeleverd.

offtopic: zal je vanavond even contacteren

• Helsie
  • Niet online
Hoe is dit afgelopen? Ik heb exact hetzelfde probleem!

Ik heb eind april Wanadoo ADSL Family aangevraagd en op 2 mei xs4all gebeld hoe ik dit moest regelen met hun qua opzeggen. De dame aan de telefoon verzekerde mij dat ik alleen een secure web formulier hoefde in te vullen en dan kwam alles goed. Ik heb aan de telefoon nog extra aangegeven dat ik ook Wanadoo opdracht had gegeven de ADSL lijn over te nemen. "Nee, meneer, Wanadoo zegt niks op. Dat moet u echt zelf doen."

Ik kreeg direct een email met een link naar het formulier wat ik in moest vullen. 2 dagen later de bevestiging van xs4all van mijn opzegging per brief ontvangen dat ze dit gingen uitvoeren. Kijk ik een aantal weken later bij de 'status' van de opzegging, staat er 'KPN heeft uw order kostenloos geannuleerd.' Dus ik xs4all gebeld en gevraagd of ze toevallig niet bedoelen dat KPN mijn opzegging geannuleerd heeft. Ja, dat was dus het geval. Ik zei dat ik dat heel knap vond, want ik had in mijn webformulier duidelijk de situatie geschetst en aangegeven dat mijn xs4all adsl hoe dan ook opgezegd moest worden, en dat ik géén standaard inbel abbo wilde behouden (die truuk klopt ook al niet: ik neem maar 1 dienst van xs4all af en dat is adsl lite. Als ik dat opzeg, kan dat NOOIT zomaar een inbel abbo worden). Ik moest volgens degene van xs4all toch echt apart een schriftelijke opzegging sturen, want anders kon het allemaal niet goed gaan. Ik zei dat ik al 2 weken via Wanadoo internet heb en dat ik gewoon 3 mei heb opgezegd. Dus ik vind dat ik per 3 juni voldaan heb aan mijn maand opzegtermijn. Dat was toch echt niet waar, volgens xs4all. Ik moest hoe dan ook nog een keer schriftelijk opzeggen.

Weekje (afgelopen woensdag) later nog eens gebeld en toen kreeg ik toevallig de dame van xs4all aan de lijn die mij dat (achteraf onjuiste!) advies had gegeven (op 2 mei). Die verzekerde mij weer dat ik echt xs4all moest faxen met een ondertekende opzegging. De opzegtermijn zou dan wel pas ingaan als ik deze nieuwe brief/fax stuurde. Daar was ik het natuurlijk nog altijd niet mee eens en toen heb ik het gesprek maar beëindigd met de mededeling dat ik niks meer ga betalen en vrijdag mijn rechtsbijstand gebeld. Die kunnen pas de zaak overnemen als het om 175 euro of meer gaat en vooralsnog gaat het maar om 20 euro. Ik heb wel aangegeven dat de kosten wel op kunnen gaan lopen wanneer zij vinden dat ik moet betalen. Goed, de rechtsbijstand-adviseur zei dat je altijd moet kijken naar de algemene voorwaarden. Die zeggen natuurlijk dat je schriftelijk moet opzeggen, dus hij adviseerde een aangetekende brief te sturen. Toen ik nog eens extra benadrukte dat ik een schriftelijke bevestiging heb ontvangen van xs4all van de opzegging en geen schriftelijke bevestiging heb gekregen van het annuleren van de opzegging, zei hij dat ik in geen geval opnieuw moet opzeggen. Dat betekent namelijk dat je erkent dat je nog niet opgezegd had. Wel moest ik volgens hem een mededeling sturen aan xs4all dat ik bij mijn initiële opzegging blijf van 2 mei en van hun verwacht dat zij dat ook doen. Verder inderdaad niet betalen en niet nog een keer opzeggen. Kopie van brief van xs4all + eigen brief daarheen sturen (aangetekend of per fax) en dan mogen ze het lekker uitzoeken.

Ik vind het, zoals meerdere mensen in dit topic, werkelijk te belachelijk voor woorden dat een provider waar ik zo tevreden over was (sterker nog: met pijn in het hart bij wegging! Ze zijn nu eenmaal te duur voor mijn financiële situatie), me zo probeert te naaien aan het einde van een jarenlang trouw abbonnement.... En xs4all maar scoren in al die tests en wanadoo afzeiken toen ik hun vertelde dat ik daarheen ging. 'Weet waar je voor kiest!' zeiden ze. Volgens mij bedoelen ze 'weet waar je bij weggaat!'... :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:01:De registratie bij Versatel was dezelfde dag dat ik xs4all heb opgezegd, eind november. De lijn van Versatel werd op 30 december opgeleverd.
Nou dat is dan heel duidelijk!
Versatel kan nooit opleveren als er nog ADSL van een andere ISP (xs4all in dit geval) op zit. KPN zou dan de aanleg afwijzen. Dus er moet wel degelijk een slooporder zijn.
Verder lijkt het me logisch dat Versatel geen sloop van een ADSL van een andere ISP kan aanvragen!

Anyways - laat zien dat de Versatel-lijn per 30-12 opgeleverd was, en KPN zal moeten snappen dat er dan geen ADSL van KPN meer op de lijn kon zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 19:46 ]

Verwijderd

Helsie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 03:17:Hoe is dit afgelopen? Ik heb exact hetzelfde probleem!
Krijg je nu nog een rekening van XS4all of van KPN?
- XS4all heeft geen poot om op te staan, je hebt immers een bevestigingsbrief van de opzegging.
Edit - oeps in de mail staat idd dat je met handtekening moet bevestigen en dat dat zelfs in de brief zou staan...??
- aan KPN kan je vertellen per wanneer je Family had, technisch kan de ADSL van KPN lijn er dan niet meer opgezeten hebben. Met een net briefje erbij gaan ze dit ongetwijfeld crediteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 20:12 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:43:
[...]

Nou dat is dan heel duidelijk!
Versatel kan nooit opleveren als er nog ADSL van een andere ISP (xs4all in dit geval) op zit. KPN zou dan de aanleg afwijzen. Dus er moet wel degelijk een slooporder zijn.
Verder lijkt het me logisch dat Versatel geen sloop van een ADSL van een andere ISP kan aanvragen!

Anyways - laat zien dat de Versatel-lijn per 30-12 opgeleverd was, en KPN zal moeten snappen dat er dan geen ADSL van KPN meer op de lijn kon zitten.
Complete onzin!

Een telco (Versatel) kan bij KPN een telco-telco order indienen wat aangeeft dat ze een lijn die nu bij een ander netwerk (telco) is aangesloten voor DSL willen laten overzetten. Dat gebeurt dan in 1x door een monteur en er komt geen enkele opdracht van de latende ISP/telco aan te pas. Die wordt alleen geinformeerd door de nieuwe telco, meer niet.

De latende ISP/telco kan het niet eens tegengaan zelfs.

Het enige wat dit juist kan blokkeren is een slooporder die ingepland is al. Dan kan je niet meer overstappen middels een telco-telco-migratie omdat je lijn dan ingepland is om opgeheven/losgekoppeld/gesloopt te gaan worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Helsie
  • Niet online
Volgens XS4ALL gaat een hop altijd voor een sloop...

• Helsie
  • Niet online
Kleine update: op advies van mn rechtsbijstand XS4ALL een fax gestuurd dat ik ze aan mijn opzegging via hun site houd en die ze bevestigd hebben in hun brief naar mij. Daarna op vakantie gegaan en vandaag vond ik bij terugkomst 2 brieven van XS4ALL; nou ja, brieven... 2 credit nota's:
- gedateerd op 15-6: 'credit nota voor periode 13-6 - 15-6'
- gedateerd op 19-6: 'credit nota voor periode 3-6 - 13-6'
Maw:
- geen inhoudelijke reactie op mijn klacht
- eerst mijn opzegging alsnog op de foute manier behandeld
- daarna alsnog (wellicht door mijn klacht?) de resterende periode verrekend die volgens mijn klacht ook verrekend moest worden.

Doordat ik geen inhoudelijke reactie heb gehad, kan het ook komen dat dit alsnog zo is gegaan dankzij de ontvangen info van KPN (waar ik inmiddels ook een correctie factuur van heb: per 5-6 is de ADSL verrekend). Blijft beetje vaag allemaal en KPN en XS4ALL blijken dus betrouwbaar totdat je bij ze weggaat. Daarna moet je knokken voor je rechten en wordt het niet fatsoenlijk afgehandeld. Blij dat ik er weg ben. Vooralsnog verloopt de administratie vanuit Wanadoo correct, helder en tijdig.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Helsie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:58:
Volgens XS4ALL gaat een hop altijd voor een sloop...
Als je denkt vanuit KPN-DSL (connecte by KPN (vroeger mxstream)) wel ja. Als ze een ophef hebben voor een aansluiting en dan een hop krijgen van andere ISP voeren ze die uit.

Als je van netwerk wisselt en de ophef staat ingepland kan de andere telco die lijn niet meer overnemen en wordt hij opgeheven. Let wel op dat de ophef dan door de telco (KPN-DSL) bij KPN (de afdeling die het vaste net/lijnen beheert/administreert) gemeld moet zijn. Als je ophef alleen bij XS4all en KPN-DSL bekend is, maar nog niet is doorgegeven verder kan een andere telco een lijn nog overnemen.

Lastig dat KPN met al die afdelingen/onderdelen. Eigenlijk heb je dus met 3x KPN te maken en het gaat om de laatste stop in het traject wat kan blokkeren bij een overstap van DSL netwerk aanbieder.

XS4all = ISP = KPN
KPN-DSL = telco = KPN (mxstream vroeger)
KPN = vaste net beheerder/uitvoerder.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1