Ik heb laatst 2 stuks WD 250gb 300S ATA 8mb cache gekocht. Beide op mijn Asus p4p800se moederbord gezet. 1 Schijf gebruikt voor installatie van Xp en programma's. De ander staat alleen maar HD films op. Paar weken mee gedraait en alles deed het gewoon prima. nu sinds gister maakt 1 van de 2 een raar geluid.Soort geluid wat ik ook hoor als de pc uitgezet wordt. lijkt wel of de schijf door skipped ofzo. Dan hoor je hem opgang komen en slaat hij weer uit. Hij zoekt echt. Het opstarten van windows duurt ook langer dan normaal. In windows zelf is alles een stuk trager. Daarnet had ik een programma die niet meer reageerde.
Op de c schijf staat xp en o.a. het dvd programma theaterek. Als ik een file op de D schijf open met theatertek geeft het programma ook een melding dat DMA niet enabled. Heb hier niks mee gedaan maar lijk wel of deze terug is gezet naar pio.
Lifeguard van WD ook een gebruikt. Als ik deze open dan ziet hij al mijn schijven staan. 1 van de WD schijven geeft bij SMART "PASS" weer en bij de andere staat een vraagteken. Als ik beide een quicktest doe dan krijg ik bij beide als result een "PASS" .
Is dit nou een brakke schijf of wat...
Op de c schijf staat xp en o.a. het dvd programma theaterek. Als ik een file op de D schijf open met theatertek geeft het programma ook een melding dat DMA niet enabled. Heb hier niks mee gedaan maar lijk wel of deze terug is gezet naar pio.
Lifeguard van WD ook een gebruikt. Als ik deze open dan ziet hij al mijn schijven staan. 1 van de WD schijven geeft bij SMART "PASS" weer en bij de andere staat een vraagteken. Als ik beide een quicktest doe dan krijg ik bij beide als result een "PASS" .
Is dit nou een brakke schijf of wat...