Begin van Brakke Harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb laatst 2 stuks WD 250gb 300S ATA 8mb cache gekocht. Beide op mijn Asus p4p800se moederbord gezet. 1 Schijf gebruikt voor installatie van Xp en programma's. De ander staat alleen maar HD films op. Paar weken mee gedraait en alles deed het gewoon prima. nu sinds gister maakt 1 van de 2 een raar geluid.Soort geluid wat ik ook hoor als de pc uitgezet wordt. lijkt wel of de schijf door skipped ofzo. Dan hoor je hem opgang komen en slaat hij weer uit. Hij zoekt echt. Het opstarten van windows duurt ook langer dan normaal. In windows zelf is alles een stuk trager. Daarnet had ik een programma die niet meer reageerde.

Op de c schijf staat xp en o.a. het dvd programma theaterek. Als ik een file op de D schijf open met theatertek geeft het programma ook een melding dat DMA niet enabled. Heb hier niks mee gedaan maar lijk wel of deze terug is gezet naar pio.

Lifeguard van WD ook een gebruikt. Als ik deze open dan ziet hij al mijn schijven staan. 1 van de WD schijven geeft bij SMART "PASS" weer en bij de andere staat een vraagteken. Als ik beide een quicktest doe dan krijg ik bij beide als result een "PASS" .

Is dit nou een brakke schijf of wat...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je Extended Test doet?
Hoe warm zijn de schijven?
Hoe zijn de spanningen van de voeding? (+12 en 5V)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-02 15:03
Ik had laatst ongeveer hetzelfde probleem, opstarte duurde opeens 2 minuten ofzo, en na 2 programma's openen ging de muis al met schokjes vooruit, en soms hing ie helemaal vast. SMART gaf ook niets aan.. Virusscan en alles gedraait, was niets fout. Had PC 3 weken geleden nog geformat.

Heb hem vorige week opnieuw geformat (alleen Win partitie) en toen ging ie weer helemaal soepel, dus mocht je er niet uitkomen, probeer het eens :)

[ Voor 7% gewijzigd door x3rius op 14-02-2006 17:32 ]

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb via het register dma modus weer aangekregen. Werkte opeens allemaal weer goed. Totdat ik gisteravond moest rebooten omdat ik iets had geinstalleerd. Toen bleef hij rebooten. Xp starte op en paar seconden later weer rebooten. Op een gegeven moment kwa hij niet verder dan het bios en begon hij te piepen. Schijven los gekoppeld maar dat maakte niet veel uit. Ik denk dat het helemaal niet de schijven zijn maar de voeding die naar ze klote is.

Verwijderd

dat zou veel verklaren. omdat je HD niet genoeg voeding krijgt kan hij maar even opspinnen, ziet dan dat hij niet genoeg spanning heeft en gaat down. hij wil dan verder dus doet hij het weer maar weer is er neit genoeg spanning enz. en nu doet hij niks meer? even een andere voeding erin zetten denk ik