[XP SP2] S-ATA driver verwijderd...

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb per ongeluk op een systeem de S-ATA drivers 'laten' verwijderen. (iemand vroeg of hij de nvidia helemaal weg mocht gooien (alles aanvinken).. joah is goe. |:( 8)7 ) Nu start windows dus niet meer op.
Ik krijg een stopfout, windows is gestopt om verdere schade te voorkomen... Verder geen foutmelding... De recovery console kan ik dmv een diskette wel in. Ik heb een handmatig systeemherstel geprobeerd, maar ik mag helaas niet in de recovery map vanuit de console. Dus kan ik hem alleen maar terugzetten naar het begin. zou in principe ook moeten werken, toen was de boel wel geinstalleerd.
Systeem opnieuw installeren is eigenlijk geen optie, aangezien er allerlei data op staat die er niet af mag.
Specs:
P4 3,0ghz
Asrock p4v8+
515mb geheugen
DVD-brander nec3520a
Hitachi 160Gb HDD S-ATA

Iemand een idee?? Ja ik heb gezocht, wel heel veel problemen met windows installatie, maar niet als je de drivers per ongeluk hebt verwijderd. Ik ben wel bang dat er niks anders op zit als een her-install.....

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:54

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ik vrees dat er weinig anders meer op zit voor je dan een re-install...die data kan je misschien nog wel redden met een knoppix-cd'tje!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• lucaspr
ok.. Met die knoppix-cd zou ik toch niet toevallig wel in de recover map mogen hè?? Misschien kan ik dan die 5 bestandjes in een andere map plakken en een handmatig systeemherstel uitvoeren...

• ictprutser
  • Laatst online: 04-12-2025

ictprutser

Schotse_Hooglanders

Kun je niet een herinstallatie vanaf cd doen? (nieuwe installatie - F8 voor voorwaarden - R voor repareren). je bent dan toch niks kwijt?

• lucaspr
ok. Ga ik proberen! is al bezig nu ik dit typ..
Ik zal jullie op de hoogte houden. Die 5 bestandjes kopieren werkt niet....
Krijg dan nog steeds dezelfde fout...Toch bedankt voor de reacties en ik zal het laten weten...

_/-\o_ _/-\o_ ICTPRUTSER _/-\o_ _/-\o_

Je bent geweldig.. Werkt weer!!
*lucaspr = :*)

[ Voor 19% gewijzigd door lucaspr op 14-02-2006 14:31 ]