Ik moet voor school een image tank gaan ontwerpen voor een nog te bepalen doelgroep en ik vroeg me af welke features jullie nou zouden willen zien op een image tank. Hierbij kan gedacht worden aan een groot lcd om foto;s te previewen, fotolijst functie of een directe usb aansluiting voor de camera. Graag jullie mening dus. En als het kan ook vermelden wat voor fotograaf je bent (natuur, profesioneel, hobby).
een directe firewire aansluiting en als het eventueel mogelijk is ook een ethernet verbinding voor naar mijn oude trage laptop die alleen usb 1 heeft. voor professioneel gebruik.
USB host functie voor de camera, alles-in-een kaartlezer, zelf upgradeable harde schijf en inderdaad ook die ethernet-aansluiting zodat hij als NAS kan dienen.
Verder natuurlijk als externe drive aan te sluiten via USB 2.0 of FireWire.
En een beetje redelijk display waarop je foto's kunt previewen, ook in verschillende RAW-modi.
Als we even doorgaan en er de ultieme imagetank van maken, moet er natuurlijk een 2,5" schijf in, een groot display en ondersteuning voor MPEG4-films, zodat je onderweg naar je fotoshoot nog een filmpje kunt kijken.
Dat alles gevoed door een beetje redelijke accu.
Verder natuurlijk als externe drive aan te sluiten via USB 2.0 of FireWire.
En een beetje redelijk display waarop je foto's kunt previewen, ook in verschillende RAW-modi.
Als we even doorgaan en er de ultieme imagetank van maken, moet er natuurlijk een 2,5" schijf in, een groot display en ondersteuning voor MPEG4-films, zodat je onderweg naar je fotoshoot nog een filmpje kunt kijken.
Dat alles gevoed door een beetje redelijke accu.
Punctuality is the politeness of kings
Het lastige is eigenlijk dat de functies die het ding heeft ook nog moeten passen bij de bepaalde doelgroep. Zo zal een moeder die veel foto's van d'r kinderen maakt een fotolijstfunctie wel handig vinden, maar een modefotograaf zal hier niks aan hebben
Is er ook nog intresse in kleine edit mogelijkheden zoals contrast oid veranderen?
Is er ook nog intresse in kleine edit mogelijkheden zoals contrast oid veranderen?
Verwijderd
- Kaartlezer
- Preview, op redelijk scherm
- USB voor camera en computer
- Firewire zou leuk zijn, maar is niet heel nodig
Maar wat ik mensen nog niet heb horen roepen en wat ik zelf handig zou vinden...
- WiFi
- DirectPrint, dus imagetank aansluiten op foto printer en dan daar vandaan kunnen printen...
- Preview, op redelijk scherm
- USB voor camera en computer
- Firewire zou leuk zijn, maar is niet heel nodig
Maar wat ik mensen nog niet heb horen roepen en wat ik zelf handig zou vinden...
- WiFi
- DirectPrint, dus imagetank aansluiten op foto printer en dan daar vandaan kunnen printen...
Huiswerkvragen zijn niet echt de bedoeling, ook niet in de vorm van een soort enquete. Daarnaast heeft dit topic erg veel potentie om een opsomtopic te worden en zie ik er niet bijzonder veel discussiewaarde in.
Ik ben overigens van mening dat een imagetank juist zo compact mogelijk moet blijven. Een klein LCD om een visuele bevestiging te krijgen dat je foto's er op staan, maar meer niet. Als ik meer wil, dan sleep ik wel een 12" PowerBookje mee
Ik ben overigens van mening dat een imagetank juist zo compact mogelijk moet blijven. Een klein LCD om een visuele bevestiging te krijgen dat je foto's er op staan, maar meer niet. Als ik meer wil, dan sleep ik wel een 12" PowerBookje mee
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()