Ik heb sinds begin januari een wanadoo livebox icm een linksys WRT54G (rev 2.0). Dit werkte feilloos totdat wanadoo de instellingen van de livebox heeft veranderd. Ik heb de wlan aansluiting van de router op de gele utp aansluiting van de livebox aangesloten, en de router zo ingesteld dat hij automatisch een ip adres krijgt toegewezen. Na de livebox update krijgt de router geen IP adres meer toegewezen van de livebox. Heb al het een en ander uitgezocht en het schijnt dat wanadoo de gateway instellingen van de live box heeft veranderd naar 192.168.1.1 .
Heeft iemand het zelfde probleem?
Op dit moment gebruik ik de linksys maar als standaard switch en heb de livebox op een standaard utp aansluiting op de linksys aangesloten (dus niet meer de wlan). De computers krijgen dus door de livebox nu een ip adres toegewezen. Echter vervalt de hele tijd de verbinding met de livebox in het draadloze netwerk. De verbinding is er nog wel, alleen vervalt de hele tijd het IP adres. Ik ben een beetje door mijn ideeen heen. Heeft het zin om de Wlan aansluiting van de linksys een statisch ip adres te geven? en zo ja wat zijn de instellingen?
Heeft iemand het zelfde probleem?
Op dit moment gebruik ik de linksys maar als standaard switch en heb de livebox op een standaard utp aansluiting op de linksys aangesloten (dus niet meer de wlan). De computers krijgen dus door de livebox nu een ip adres toegewezen. Echter vervalt de hele tijd de verbinding met de livebox in het draadloze netwerk. De verbinding is er nog wel, alleen vervalt de hele tijd het IP adres. Ik ben een beetje door mijn ideeen heen. Heeft het zin om de Wlan aansluiting van de linksys een statisch ip adres te geven? en zo ja wat zijn de instellingen?