[XP] Q-Tec Serial-Parallel PCI Card 3 Port

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, waar ik na uren en uren zoeken en proberen niet meer uit kom.
Allereerst overzichtje:

Splinternieuw systeem:
Aopen Flex H420A, 300 Watt (wat een kl*tekast)
P4S800MX-SE
Celeron D 330 2,67 GHz, 533 MHz, Boxed
Corsair ValueSelect 512MB PC3200 400MHz, 2,5
2x Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 80 GB, 7200 rpm, 8 MB S-ATA II/300
NEC diskettestation
NEC ND-4550A DVD brander
Apacer Card Reader 14-in-1
Q-Tec Serial Parallel PCI Card 3 Port

En de laatste is echt een onding !!!!!

De situatie is de volgende:
In een detailhandelszaak op het gebied van verf & wand is 2 weken terug een computer gecrasht, in plaats daarvan moest een nieuwe computer komen, dat is bovenstaand apparaat geworden.
In eerste instantie was het de bedoeling om (in verband met het kassaprogramma, wat onder 98SE goed draait, en waarvan de producent niet weet of ie dat ook in XP doet :X) er Win98SE op te zetten.
Het leek er op dat ik geen FAT32 partitie kon maken op de nieuwe SATA schijven.
Uiteindelijk is dit wel gelukt. Maar Win98SE start niet op en hangt op de melding dat het geen 32-bits hardware ondersteund en doelt daarbij op de QTec-rommel.
Na heel veel proberen en gezeur Win98 er af gesodemieterd en winXP erop gezet, op hoop van zegen mbt kassaprogramma.

Installeren WinXP gaat zonder problemen, maar dan begint het...
De drivers van de Qtec installeren gaat tot het kopieren van de bestanden goed. Bij een .dll bestand kopieren naar de system32 map gaat ie de mist in en blijft hij hangen in het scherm met de mapjes en het vliegende papiertje zeg maar :P. Dit blijft hij doen tot ik de computer uit zet.
Als daarna windows weer moet opstarten blijft winXP hangen in het bootscherm, met het bootlogo en de blauwe voortgangsindicator. Die beweegt wel, in eerste instantie is er ook HDD activiteit, maar na 10 seconden blijft ook dat uit.

Wat heb ik verder nog geprobeerd: andere drivers gezocht op internet via google, driverguide en drivershq, meerdere drivers gevonden, niks werkt. Allemaal zelfde probleem.
Uiteindelijk Qtec kaartje er uit gerost, had nog wat andere oude zooi liggen, een kaartje met 2 com-poortjes en een kaartje met een parallel poortje, van Titan Electronics en de andere van Timedia. Daarvoor moest ook nog drivers worden gevonden, dat is ook gelukt, maar ook hier hetzelfde probleem.

Uiteindelijk via de Safe Mode nog geprobeerd de drivers te installeren, dit ging zowaar uitstekend, prima, niks aan de hand... Maar bij het opnieuw opstarten ging het weer mis, zelfde probleem... |:(

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu nog kan doen.
Huidige situatie:
WinXP die niet opstart op de eerste schijf (NTFS)
Win98SE op de 2e schijf (FAT32)
Voor het opstarten van WinXP krijg ik nog wat vage shit over FreeDos en Kernel blaat, lijkt de computer verder niks mee te doen, eerst dacht ik dat ie win98SE weer ging opstarten, maar dat doet ie niet, gelukkig.
(dual boot is uitgeschakeld, dus win98 doet ie niks mee)
Momenteel zitten er dus 2 losse PCI kaartjes in en ligt de Qtec even buiten boord.

Alvast bedankt voor de hulp !!

iets met foto's...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hoi Marnix :)

Wat n dilemma, waar is die Qtec unit goed voor? hangen daar dingen aan die met het kassaprogramma van doen hebben? ff van voren af aan beginnen me dunkt

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 14-02-2006 14:17 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gulf_5 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:17:Voor het opstarten van WinXP krijg ik nog wat vage shit over FreeDos en Kernel blaat, lijkt de computer verder niks mee te doen.
Het lijkt me dat er 'iets Linuxachtigs' geprobeerd wordt te laden als ik FreeDos en Kernel zo zie staan. Dat kan natuurlijk onmogelijk juist zijn. Mogelijk is er dus iets geïnstalleerd wat niet geïnstalleerd had mogen worden.

Ik zou, omdat het systeem toch niet werkt, van de HD alle partities verwijderen en opnieuw een of meerdere partities aanmaken en formateren.

Daarna lijkt me de handleiding volgen wel duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2006 14:12 ]

ARME AOW’er

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
OMG Brammetje leeft ook nog :+

Ja voor dat kassaprogsel zijn er een barcodelezer, een prijsdisplay en een bonprinter die op COM-poortjes moeten worden aangesloten. T is een DOS-based programma. Wie dat verzonnen heeft weet ik niet, maar een ding weet ik wel, en dat is dat ik het beu ben.

Kleine update: Ik heb de Qtec unit eruit gesloopt en van de twee andere units die ik nog los had liggen heb ik ze een voor een geprobeerd. Nu werkt de unit met de 2 seriële poorten zoals het hoort, en zelfs windows start nog op. Zodra ik de parallelle poort er bij douw gaat t weer mis. Ik ben bang dat het een IRQ of een ander hardwareconflict is tussen de parallelle poort van het mobo en de LPT-unit.

De seriële unit werkt dus, en daarmee vind ik het best mooi zo. Ik probeer nog even IRQtjes te swappen voor de parallel en als dat niet werkt krijgt die unit vliegles 8)

iets met foto's...