Toon posts:

Aarch... Asus AX1800XL niet te leveren, wat nu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie,

Ik heb een maand geleden van mijn bonus een HTPC besteld, staat dus op de zaak...
Nu zijn alle onderdelen binnen bij Salland, er is alleen nog geen duidelijkheid over wanneer mijn Asus VGA Radeon Extreme AX1800XL 256 MB binnen is... In eerste instantie zou ie eind januari binnen zijn, maar nu kan het nog weet ik hoelang duren :(

De redenen dat ik deze kaart heb besteld waren H.264 ondersteuning (blu-ray/hd-dvd) en de ATI avivo.. Het wordt dus 90% HTPC bak, 10% gamen

Nu kan Salland wel de Club3D X1800XL binnen 5 werkdagen leveren, maar ik ben geheel onbekend met dit merk.

Iemand ervaringen met de Club3d variant, of club3D überhaupt? En zio niet, iemand suggesties voor een andere videokaart met minimaal dezelfde functies, maar onder de 370 euri?

Alvast dank!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

was er ook niet een All In Wonder Kaart die hetzelfde had als de kaart die jij wou? :)

Greyh0und

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het schijnt dat Club3D minder 'troep' meeleverd bij je videokaart, maar uiteindelijk zal het verschil tussen 2 merken kaarten zeer weinig zijn. Lijkt mij dus niet zo'n probleem om die Club3D te nemen. Als je toch die Asus kaart wilt probeer dan een andere webshop eens?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:48:
Het schijnt dat Club3D minder 'troep' meeleverd bij je videokaart, maar uiteindelijk zal het verschil tussen 2 merken kaarten zeer weinig zijn. Lijkt mij dus niet zo'n probleem om die Club3D te nemen. Als je toch die Asus kaart wilt probeer dan een andere webshop eens?
Het gaat erom dat Salland onze vaste leverancier is en de factuur al betaald is.... Ik kan dus OF wachten tot hij wel weer te leveren is OF bij Salland een andere kiezen...

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 23:45

DJT

webfreakz.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:48:
Meeste kaarten worden toch volgens de specs van ATI gemaakt, dus geen zorgen wat dat betreft. Qua moederborden koop ik altijd Intel of Asus, qua videokaarten maakt het me nooit zoveel uit en ga ik meestal voor de goedkoopste.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

mvds

Totally awesome!

Heb je dit al gelezen over HD ondersteuning door grafische kaarten?

nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens wees niet verblind door merken.
Deze klasse ATI kaarten worden voor 90% door ATI zelf gemaakt ......
Als je dus een Sapphire/Club3D/HIS/Powercolor etc. kaart koopt krijg je niets anders als een Build By ATI kaart in het doosje en stickertje van een van deze fabrikanten het product is hetzelfde.
Er staan zelfs meerdere serie nummers op de kaarten :p een van het merk zelf en eentje van ATI zelf.

Sapphire fabriceert zelf al deze BBA kaarten echter verkopen ze ze ook door aan de OEMs (Club3D/HIs etc.) welke ze in een doosje doen en onder hun naam verkopen.

ATI houd op deze manier de kwaliteits normen gelijk !

Wel zit er verschil in de gebundelde software .... maar de kaarten zijn allemaal identiek !!

Bij nVidia zit dit totaal anders die maken alleen de chips en maken een "reference design" maar de fabrikanten kunnen zelf een kaart om de chip heen maken van welke kwaliteit ze willen.

[ Voor 17% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-02-2006 12:42 ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een verhaal... Hmm, nu wordt de 6600GT wel interessant...

Maarrr, wat ik zo 123 niet kan terugvinden is of die kaart wel H.264 ondersteund :?

Anyone?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:09:
Wat een verhaal... Hmm, nu wordt de 6600GT wel interessant...

Maarrr, wat ik zo 123 niet kan terugvinden is of die kaart wel H.264 ondersteund :?

Anyone?
:?

Een 6600GT is een heel andere klasse dan die X1800XL? Ongetwijfeld beter te leveren, maar dat lijkt me geen gelijkwaardig alternatief.

Verder is Club3d gewoon een merk wat over het algemeen het reference (Standaard) design van Ati overneemt, en daarmee gewoon een basic kaart aanbied, die gewoon doet wat je ervan mag verwachten. Asus neemt zo'n zelfde kaart en voegt er (afhankelijk van het model) features aan toe die het prijsverschil kunnen verklaren, waarvan de betere koeler de meest in het oog springende is.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Op aanvulling bij SmokeyTheBandit en Roamor, gewoon die Club3D kaart kopen ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Ik gebruik al jaren Club3D kaarten, nog nooit problemen mee gehad. Ook nooit problemen gehad met herriemakende hoeler ofzo, altijd heel netjes stil :*) 8)

Voor een GeForce 6600GT zou ik niet gaan, dit is gewoon een heel andere prijs range kaart. (8>

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:38:
Jongens wees niet verblind door merken.
Deze klasse ATI kaarten worden voor 90% door ATI zelf gemaakt ......
Als je dus een Sapphire/Club3D/HIS/Powercolor etc. kaart koopt krijg je niets anders als een Build By ATI kaart in het doosje en stickertje van een van deze fabrikanten het product is hetzelfde.
Er staan zelfs meerdere serie nummers op de kaarten :p een van het merk zelf en eentje van ATI zelf.

Sapphire fabriceert zelf al deze BBA kaarten echter verkopen ze ze ook door aan de OEMs (Club3D/HIs etc.) welke ze in een doosje doen en onder hun naam verkopen.

ATI houd op deze manier de kwaliteits normen gelijk !

Wel zit er verschil in de gebundelde software .... maar de kaarten zijn allemaal identiek !!

Bij nVidia zit dit totaal anders die maken alleen de chips en maken een "reference design" maar de fabrikanten kunnen zelf een kaart om de chip heen maken van welke kwaliteit ze willen.
BS, Club3D heeft zelf een eigen fabriek. Iedereen houdt zich wel aan het reference design van ATi, maar absoluut niet allen zijn BBA. Dat is waarschijnlijk alleen Sapphire en de AIW's van ATi zelf.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

De redenen dat ik deze kaart heb besteld waren H.264 ondersteuning (blu-ray/hd-dvd) en de ATI avivo.. Het wordt dus 90% HTPC bak, 10% gamen
Vergeet het maar geen enkele kaart die dit ook ECHT kan behalve door Nvidia zelf geleverde 5x00 kaarten aan sony.
check dit maar eens: nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content' en dan vooral de reactie's. Het "kan" wel... op een omslachtige manier. Ik zou als jou was gewoon puur wachten tot de eerste echte gecertifiseerde kaarten uitkomen. Doe ik nu ook al sinds de ati 9800xt....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:46 ]

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SgtStrider schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:06:
[...]

BS, Club3D heeft zelf een eigen fabriek. Iedereen houdt zich wel aan het reference design van ATi, maar absoluut niet allen zijn BBA. Dat is waarschijnlijk alleen Sapphire en de AIW's van ATi zelf.
Ik beweer in me post ook niet dat alle kaarten BBA zijn B)
De goedkopere modellen (onder de 150 meestal) zijn inderdaad geen BBAs

Heel tegenstrijdig trouwens ik heb zelf vaak contact gehad met Club3D in NL en zei gaven ook aan dat ze geen EIGEN fabriek hebben ze kopen gewoon OEM kaarten op.
De ATIs meestal van ATI zelf en de nVidia kaarten van een van de vele spelers.

Kies gewoon een goede kaart topicstarter ! :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-02-2006 18:05 ]

Turn it off and on again.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53
6600GT kan met PureVideo van Nvidia ook HD-content versnellen idd. Zelfs zonder kon mijn pc het precies vloeiend draaien, met PureVideo zal dit nog makkelijker gaan. Maar hij ondersteund het iig. Kun je ook nog eens op internet vinden als bevestiging ;).

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 09:53

Daywalk3r

Walks at night 2

Eeeuh bij azerty bestellen?

Ken je zo doorrijden

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

Het zou heel goed kunnen dat de ATI X1800XL chip End-of-Life is, en dat alle kaarten die nu nog bij de leveranciers liggen de laatste exemplaren zijn. Zelf heb ik van een contact binnen MSI Nederland gehoord dat hun X1800XL kaart definitief EOL is, alle vooraden hiervan bij hun 'op' zijn, en dat ze geen nieuwe exemplaren meer binnen krijgen.

Wel verwachten ze een goedkopere X1900 kaart met 256 MB RAM binnen twee weken als een soort opvolger van de X1800XL.

Verwijderd

Topicstarter
KonradV schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:52:
Het zou heel goed kunnen dat de ATI X1800XL chip End-of-Life is, en dat alle kaarten die nu nog bij de leveranciers liggen de laatste exemplaren zijn. Zelf heb ik van een contact binnen MSI Nederland gehoord dat hun X1800XL kaart definitief EOL is, alle vooraden hiervan bij hun 'op' zijn, en dat ze geen nieuwe exemplaren meer binnen krijgen.

Wel verwachten ze een goedkopere X1900 kaart met 256 MB RAM binnen twee weken als een soort opvolger van de X1800XL.
Hmm, ga ik eens hopen dat die wel HDCP ondersteunen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 01:06 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 09:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

je kunt salland het geld terugvragen. Heb ik al zo vaak gehad dat een enkel onderdeel niet te leveren is, en ergen s anders wel. Storten ze geoon het restant terug
Pagina: 1