Ik ben een tabstrip aan het maken met HTML/CSS dit probeer ik voor elkaar te krijgen door een Unordered List met List Items te vullen en dan deze op te maken met CSS. Dit lukt opzich aardig en ik krijg netjes een balk met tabs. Nou heb ik voor de tabs een image met rounded corners.
De size van een tab kan varieren aan de hand van de text die erin komt te staan. Nu wil ik dat de background image automatisch de size van de listitem aan neemt maar dat wil me maar niet lukken met css.
Ik heb de volgende html
die ik met de volgende CSS opmaak
Op zich komen de tabs er uit te zien zoals ik wil alleen valt de rechter kant van het plaatje weg. Of als de text te lang wordt dan valt de text buiten het plaatje ( met no-repeat, anders wordt hij natuurlijk herhaald ).
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat het background image de goed size voor een Tab krijgt?
De size van een tab kan varieren aan de hand van de text die erin komt te staan. Nu wil ik dat de background image automatisch de size van de listitem aan neemt maar dat wil me maar niet lukken met css.
Ik heb de volgende html
HTML:
1
2
3
4
| <ul class="tabs"> <li><a href="#" onclick="alert('tab1');">Tab1</a></li> <li><a href="#" onclick="alert('tab2');">Tab2</a></li> </ul> |
die ik met de volgende CSS opmaak
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| .tabs {position:relative; height: 27px; margin: 0; padding: 0; overflow:hidden; border:0px} .tabs li {display:inline;} .tabs a { background:#fff url("tab.gif"); position:relative; } .tab-container { background: #fff; border:0px } |
Op zich komen de tabs er uit te zien zoals ik wil alleen valt de rechter kant van het plaatje weg. Of als de text te lang wordt dan valt de text buiten het plaatje ( met no-repeat, anders wordt hij natuurlijk herhaald ).
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat het background image de goed size voor een Tab krijgt?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”