Toon posts:

[WIN2003] IIS6.0 / VB6.0 Issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:

Windows 2003 Enterprise Server
Internet Information Services 6.0
Visual Studio .Net 2005 Professional
Visual Studio 6.0 Enterprise

Probleem:

Ik ontwikkel .Net applicaties, maar moet af en toe ook nog met VB 6.0 aan de slag. Ik heb alleen het probleem dat ik met deze configuratie niet VB 6.0 kan debuggen. Als ik dit neerzet in mijn asp pagina:
code:
1
Server.CreateObject("object.class")

Dan wordt visual studio .Net geopend met de opgevraagde asp pagina, en op de bovenstaande regel krijg ik dan de error:
code:
1
Server object: 006~ASP 0177~Server.CreateObject Failed~80010105

Ik heb op Google op die foutmelding gezocht en kom erachter dat je daar niet veel wijzer van wordt aangezien 80010105 een catch-all foutmelding is. Na het zoeken op Google lijkt het erop dat er blijkbaar iets fout gaat met de communicatie tussen ASP en de vb 6.0 debugger. Ik heb van alles geprobeerd, heb uiteindelijk die foutmelding weggekregen maar toen kwam de volgende foutmelding. Ik ben dus eigenlijk ook niet meer op zoek naar de oplossing van bovenstaande fout, maar meer naar mensen die ook zo'n configuratie hebben en het wel werkend hebben, zodat ze mij kunnen vertellen hoe ik dit moet configureren. Ik wil uiteindelijk dus gewoon dat in plaats van dat ik die catch-all foutmelding in mijn asp pagina krijg, dat mijn visual basic component - dat design time openstaat - de foutmelding laat zien. Eigenlijk gewoon zoals het altijd ging voordat ik Server 2003/Visual Studio .Net had geinstalleerd. Iemand enig idee of ervaring met dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:46 ]

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik heb geen ervaring met deze configuratie, maar probeer wel dit soort problemen te voorkomen door zo veel mogelijk dingen apart te houden.
Is het bijvoorbeeld een optie om die VB6 op een virtual server te draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Is het bijvoorbeeld een optie om die VB6 op een virtual server te draaien?
Bedankt voor het idee, daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, dus het is misschien wel een optie voor als het niet anders kan. Ik ga vooralsnog voor een optie zonder een virtual server. Ik heb ondertussen Windows 2003 opnieuw geinstalleerd en ben bezig met Visual Studio 6.0 aan het installeren. Dan ga ik kijken of ik het werkend kan krijgen alvorens ik Visual Studio .Net ga installeren. Ik maak dus eigenlijk een extra tussenstap nu, ben benieuwd wat er uit komt. Iemand nog andere ideeën?