Servers Alive in Terminal Services sessie *

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hi,

Ik ben enkele tijd bezig geweest met het gebruik van Servers Alive. Ik stuiter echter tegen de beperking dat als je een server overneemt middels Terminal Service dat het icoon van SA verdwenen is. De controles vinden dan ook niet meer plaats ondanks dat de services gestart is. Klik je weer op het SA icoon, krijg je de GUI maar onderin zie je dat het niet gestart is. Het minimaliseren lost jet probleem voor enkele minuten op. Log je uit je TS sessie, en direkt weer terug, dan staat het SA icoon er nog en gestart, maar doe je dit na enkele minuten, dan is deze weer verdwenen en dus gestopt.

In de handleiding staat wel dat het icoon niet zichtbaar zal zijn met TS, maar dat de controles dan automatisch ook stoppen terwijl de services gewoon gestart is, klopt volgens mij niet.

Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd?

Marcel

Marcel

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Misschien de leverancier mailen?

• mbr99
Beetje makkelijk antwoord.

Marcel

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

ChangeLife4Ever

owned by above

offtopic:
Waarom zou je het in eerste instantie moeilijk op willen lossen :?? Het lijkt me dat je recht hebt op service, omdat je wat bij hen gekocht hebt. Zij zullen er wel veel verstand van hebben, aangezien zij jou dat geleverd hebben...

remember your end, someone owns us

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
En ik denk toch wel de enige juiste.
Het is nu niet bepaald een product wat iedereen gebruikt.
En zo te lezen is het een bekend probleem van de leverancier.
Hebben zij hier geen hotfix voor ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 15:16
Wij gebruiken ook servers alive maar loggen dan altijd in met mstsc /console.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Ook wij gebruiken ServersAlive voor het monitoren van +-200 servers. Serversalive is daar eigenlijk helemaal niet tegen opgewassen, eigelijk is het zelfs een vrij domme applicatie. Hij doet echter voorlopig nog precies wat wij willen dus blijven we het gebruiken.

Zolang SA als service is gestart moet het maken van een RDP sessie (zonder console) naar deze machine niet tot gevolg hebben dat de service ermee stopt. Als jij binnen die RDP sessie dan SA NOGMAALS start, ja dan gaat het natuurlijk mis. Oplossing: Ofwel mstsc /console (zoals reeds genoemd en enkel mogelijk in geval van windows 2003 server) ofwel VNC/DameWare/whatever.

Ik krijg echter het vreemde gevoel dat je een 'commercial licence to freeware patch' hebt gebruikt van internet, anders had je best WoodStone kunnen vragen naar dit probleem. Deze mensen zijn uiterst behulpzaam.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-nevermind-

[ Voor 96% gewijzigd door spone op 14-02-2006 11:25 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• mbr99
Ik kan idd middels console eens proberen.

Ik gebruik momenteel de Freeware versie die je tot 10 sessies kan gebruiken. Er zouden geen limieten moeten zijn hierop zoals het probleem wat ik ervaar. Niets van cracks of legaal gebruik. Het is een testopstelling voor 2 servers waarmee ik binnen de 10 sessies blijf.

Uiteraard kan ik de vendor hiervoor raadplegen maar zoals te zien heb je sneller reakties op een een forum zoals deze. :)

Marcel

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als ik producten test om evt. later in productie te gebruiken wil ik juist even de leverancier bellen/mailen met een non-issue, alleen maar om even te controleren hoe snel ze reageren. Heb ik bijv. binnen een dag nog geen response dat mijn vraag is ontvangen dan schaf ik het product niet eens aan.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Het probleem wat jij had is ook de redenen waarom wij het niet meer gebruiken. Het was een niet stabiel product. Het einige wat we er nu nog van gebruiken is de mailflow check. Hiermee testen we het Email verkeer. Zowel verzenden als ontvangen, via een echo mailbox. Dit werkt echt perfect. Maar we doen het niet via SA, maar gewoon via een batch file. Werkte vele vele malen stabieler.

• mbr99
Ik heb ze net een mail gezonden, wachten het even af.

Met de TS en console optie maakt het overigens niets uit. Als je PCanywhere gebruikt heb je wel het icoon, en hij is gestart, maar zie ik van de 5 gemaakte sessies, er nog maar 2 :?

Wordt steeds vreemder. Misschien toch maar eens kijken naar een ander product zoals BB of IPSentry of IPMonitor.

Marcel

Verwijderd

Move PNS > SA +titelfix

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
mstsc /console brengt je op de console van een 2k3 server, waarbij ik je kan garanderen dat je SA gewoon kan gebruiken en ook in je systray zichtbaar is. Hetzelfde geldt als je hem op een XP machine draait (dan heb je die console switch niet eens nodig). Indien je op een Windows 2000 server draait dan gaat dat niet en zal je zoals gezegd andere tooling (VNC/PCAnywhere/dat soort spullen) nodig hebben om op console terecht te komen. Als het een 2k3 server is en het met /console NIET werkt bij jou, zou je eens moeten checken of de service wel juist geregistreerd is, en of het ook wel echt daadwerkelijk als service gestart wordt.

Ik heb onlangs na een volledige crash van de vorige SA server besloten om de backup (die er wel was uiteraard) te laten voor wat het was op de SA-Hosts-file na dan, maar voor de rest opnieuw geconfigureerd. Op een Windows 2003 Sp1 bakje, ouwe P3 server. An sich draait het prima, en ik kan via RDP gewoon naar de console connecten en SA daar openen/configureren/whatever.

Daarnaast draait IIS op die machine, die dan de HTML output van SA host. We hebben een klein tooltje geschreven wat uit de alldata.htm (de output waar alle servers instaan) uithaalt welke services DOWN zijn. Zo krijg ik een netjes overzicht van enkel de downe systemen, en die pagina wordt elke minuut gerefresht op het monitorsysteem wat ik op kantoor heb hangen.

Ondanks dat het een domme, straight-forward tool is (SA dan) zou je het toch een kans moeten geven, de HTML reports geven best leuke mogelijkheden.
Pagina: 1