Toon posts:

Coreldraw geeft virtueel geheugen fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het importeren van een PDF in Coreldraw 11 krijg ik de volgende foutmelding.

Virtual memory is running low
Amount of free memory detected: 2445 Megs
Minimum amount of memory required 25 Megs

Specificaties van de pc zijn:

Pentium 4 3.0 GHz
2 GB DDR2 geheugen
200 GB HDD

Ik heb al verschillende malen geprobeerd zelf het virtual memory te wijzigen in Windows maar deze foutmelding komt steeds terug. Zou de fout in Coreldraw 11 zelf zitten?

Verwijderd

Werkt prima hier heb het getest met CorelDraw 11.

Pentium 4 2.8 GHz
2 GB DDR geheugen
300 GB SATA HDD

Zou je bestand niet corrupt kunnen zijn?

Misschien een update voor Corel!
Grtzz

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles al keer opnieuw geinstalleerd voor zekerheid, win xp pro en coreldraw 11 maar zelfde probleem helaas dus denk niet dat dat het is.

Verwijderd

Gebeurd dit bij elk willekeurig pdf bestand wat je importeerd, of slechts bij één?
Lijkt mij niet dat Corel niet kan omgaan met nieuwere DDR2 geheugen,

Verwijderd

Topicstarter
op een gegeven moment doet die dat bij elke pdf... kan soms goedgaan maar naar een paar keer importeren is het gebeurd

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
CorelDraw 12 heeft hetzelfde probleem.
Je krijgt het ook met grote bewerkingen, dat íe probeerde xx MB te alloceren, maar dat minder beschikbar is en dan blijkt dat de hoeveelheid vriuje geheugen > 2^31 Bytes is :)
Versie X3 (13 ) heeft er geenb last meer van

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Weet dus niet precies hoe dit verder zit, je kunt je virtuele geheugen uitzetten als je werkt met coreldraw en kijken of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt. Je hebt genoeg geheugen dus dat zou wel moeten lukken.
Als het dan is opgelost zou je het wisselbestand kunnen verplaatsen naar een andere partitie!
Echter zijn dit probeersels het preciese antwoord heb ik niet!
Grtzz

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:11:[...]
Als het dan is opgelost zou je het wisselbestand kunnen verplaatsen naar een andere partitie!
[...]
Dit is natuurlijk niet echt zinnig.
Windows maakt een swapfile aan van zo'n GB groot of meer, waardoor je heel goed > 2 GB (de max waarde van een signed 32-bits integer) vrij alloceerbare ruimte kunt krijgen.
Het uitzetten van de swapfile zal het probleem mogelijk wel oplossen, (mogelijk en dus niet zeker, want ik heb eerst met 1 GB ram gewerkt en had toen een swapfile van >2GB en toen had ik die problemen niet, pas na 2 GB geheugen in de computer te hebben had ik dezelfde problemen) maar opnieuw aanmaken op een andere partitie maakt uiteraard niets uit.
Het probleem zit 'm er gewoon in dat je te veel vrije geheugenruimte hebt voor Coreldraw en dat versie 12 er ook nog steeds problemen mee heeft en pas sinds versie 13 (X3) niet meer.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Kan corel 11 niet omdaan met 2GB RAM geheugen?
Anders kun je proberen de swapfile <2GB te houden.
Wat ik al zei, ik weet dit niet precies maar goed ik ben wel voor proberen!
Ik hoop voor martijnjansen23 dat hij zijn pdf's weer kan importeren zonder een dure update te moeten kopen!
Grtzz

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:44:
Kan corel 11 niet omdaan met 2GB RAM geheugen?
Anders kun je proberen de swapfile <2GB te houden.
Wat ik al zei, ik weet dit niet precies maar goed ik ben wel voor proberen!
Ik hoop voor martijnjansen23 dat hij zijn pdf's weer kan importeren zonder een dure update te moeten kopen!
Grtzz
Als simpele test kun je natuurlijk het geheugen zover volgooien dat je minder dan 2 GB vrij hebt. Incl swap, dus het verschil tussen de getallen rechts onderin het venster in je taskmanager.
Er schijnen trouwens voor beide pakketten (in elk geval versie 12) updates te krijgen te zijn, mischien dat het daarmee ook werkt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reply's, klinkt misschien een beetje dom maar hoe kan ik het nu het beste instellen? bij windows of in coreldraw zelf (daar kun je nl ook het 1 en ander instellen)

alvast bedankt
Pagina: 1