Hallo,
ik ben bezig met een stored procedure maken voor mijn php script (kwam er vandaag achter dat dit mogelijk was
) en dat wil nog niet echt vlotten. Ik krijg elke keer errr 1064 You have an error in your SQL syntax;
Via google e.d. kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk een delimiter in mijn query mis, heb hiermee van alles geprobeert maar kom er niet uit, hier mijn query:
Heb inmiddels al dit geprobeert:
Maar dan krijg ik nog steeds dezelfde error
ik ben bezig met een stored procedure maken voor mijn php script (kwam er vandaag achter dat dit mogelijk was
Via google e.d. kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk een delimiter in mijn query mis, heb hiermee van alles geprobeert maar kom er niet uit, hier mijn query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| CREATE PROCEDURE `vdb_database`.`zoeken` ( _userid INT( 11 ) , _afnemersgroep VARCHAR( 255 ) , _klantnr VARCHAR( 255 ) , _naam VARCHAR( 255 ) ) BEGIN SELECT garagist.Klantnr, garagist.Naam, garagist.Straat, garagist.Huisnr, garagist.Toevoeging, garagist.Postcode, garagist.Woonplaats, garagist.Status FROM garagist WHERE garagist.GroepId = ANY( SELECT afnemersgroep.Id FROM afnemersgroep WHERE afnemersgroep.GrossierId = ',_userid,' AND BINARY Groepomschrijving LIKE '%,_afnemersgroep,%' ) AND ( BINARY garagist.Klantnr LIKE '%,_klantnr,%' AND BINARY garagist.Naam LIKE '%,_naam,%' ) END |
edit:
Heb inmiddels al dit geprobeert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| DELIMITER $$
DROP PROCEDURE IF EXISTS `vdb_database`.`zoeken` $$
CREATE PROCEDURE `vdb_database`.`zoeken` (
IN _userid INT( 11 ) ,
IN _afnemersgroep VARCHAR( 255 ) ,
IN _klantnr VARCHAR( 255 ) ,
IN _naam VARCHAR( 255 )
)
BEGIN
SELECT garagist.Klantnr, garagist.Naam, garagist.Straat, garagist.Huisnr, garagist.Toevoeging, garagist.Postcode, garagist.Woonplaats, garagist.Status
FROM garagist
WHERE garagist.GroepId = ANY(
SELECT afnemersgroep.Id
FROM afnemersgroep
WHERE afnemersgroep.GrossierId = ',_userid,'
AND BINARY Groepomschrijving LIKE '%,_afnemersgroep,%'
)
AND (
BINARY garagist.Klantnr LIKE '%,_klantnr,%'
AND BINARY garagist.Naam LIKE '%,_naam,%'
)
END $$
DELIMITER ; |
Maar dan krijg ik nog steeds dezelfde error
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DELIMITER $$
DROP PROCEDURE IF EXISTS `vdb_database`.`zoeken` $$
CREATE PROC' at line 1
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:40 ]