Toon posts:

[Sharp TV] universele AB komt niet in menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gister een 2ehands tv'tje, van sharp. het typenummer staat er niet op, maar de AB mist. ik heb een universele AB en die heb ik ingesteld op sharp. 1 probleem: ik kom niet in het setup-menu!
Blijkbaar zit er dus een knop op de originele AB om de zenders te herschikken e.d., maar die is niet op de universele AB geprogrammeerd!
Op de tv zelf zit ook geen klepje met daaronder setup-knopjes oid.

iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

het enige dat op de tv staat is "remote control"... ja daar was ik al achter!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat dus om deze tv:
Afbeeldingslocatie: http://xs68.xs.to/pics/06072/17780823_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
als er al iemand een idee heeft wel type dit zou kunnen zijn, kan ik misschien online de handleiding vinden ofzo. zodat ik de zenders kan instellen. misschien is er een toetsencombi van die 4 toetsen voorop? (volume en kanaal)

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 13:38

PeNGuiN

't Is Wat...

De meeste universele afstandsbedieningen kun je handmatig programmeren. Er zijn zoveel verschillende TVs en fabrikanten dat het onmogelijk is om alle mogelijke modellen er in te zetten. Daarom kun je bijna alle universele afstandsbedieningen 'leren' wat de infrarood codes zijn van de originele afstandsbediening. Over het algemeen gaat dat per toets: op je universele afstandsbediening kies je een toets die je wil herprogrammeren en je zet hem in een soort 'luister-modus'. Vervolgens richt je de originele AB op de universele en druk je de toets in waarvan je het 'signaal' wil weten. De universele pikt dat op en onthoudt het onder die voorkeuze. En dat dus voor alle toetsen... :)

Dr. Phil himself!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:43:
als er al iemand een idee heeft wel type dit zou kunnen zijn, kan ik misschien online de handleiding vinden ofzo. zodat ik de zenders kan instellen. misschien is er een toetsencombi van die 4 toetsen voorop? (volume en kanaal)
Achterop tv's zit meestal een (witte) sticker met daarop o.a. serie en typenr.
PeNGuiN schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:47:
De meeste universele afstandsbedieningen kun je handmatig programmeren. Er zijn zoveel verschillende TVs en fabrikanten dat het onmogelijk is om alle mogelijke modellen er in te zetten. Daarom kun je bijna alle universele afstandsbedieningen 'leren' wat de infrarood codes zijn van de originele afstandsbediening. Over het algemeen gaat dat per toets: op je universele afstandsbediening kies je een toets die je wil herprogrammeren en je zet hem in een soort 'luister-modus'. Vervolgens richt je de originele AB op de universele en druk je de toets in waarvan je het 'signaal' wil weten. De universele pikt dat op en onthoudt het onder die voorkeuze. En dat dus voor alle toetsen... :)
Alleen heeft TS de originele AB niet meer, lijkt me ook vrij logisch, waarom zou je anders met een universele AB aan de slag gaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Tekielja op 14-02-2006 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
zon programma heb ik op mn palm tingsten T. alleen... ik heb de originele AB niet. was kwijtgeraakt ofzo. heb alle codes voor sharp geprobeerd, maar ook sony en philips werken niet.

ik kan via de AB in een menu komen dat -SERV- heet. daarin zitten een aantal opties, m.n. de plaatsing van het beeld (horizontaal e.d.), maar ook AFT (auto finetune). dit is echter niet het menu PER kanaal, maar voor alle kanalen, oftewel: als ik AFT hier verschuif, gaan alle zenders mee.
Verder zit er nog AGT op, wat de verstoring van het beeld verandert (Auto Gain tune gok ik).
ik kan echter nergens een menu per channel vinden, om zo de kanaal te veranderen!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank: het is een sharp 51ET-35S.
ik zal eens op zoek gaan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plaatje van de originele afstandsbediening gevonden, en daar zit een knop "menu" op. en die zit helaas niet ingeprogrammeerd in mijn universele AB. bagger.

Afbeeldingslocatie: http://eshop.euras.com/include/showpic.asp?resize=yes&ID=3145489&typ=jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 16:32 ]

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Tekielja, veel mensen willen 1 universele AB ipv. 3 losse en kopen ook zo'n ding.

Knuppel, je kunt proberen bij een audio-/video-/hifi-zaak een Sharp TV te vinden en daar wat codes van in te programmeren. De codes per merk zijn vaak wel nog gedeeltelijk uitwisselbaar.

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Topicstarter
hmm
ik denk da ik maar gewoon een universele AB ga halen en daneentje MET menu button. anders moet ik altijd mn pal bij de hand hebben om de tv te besturen.

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:09:
hmm
ik denk da ik maar gewoon een universele AB ga halen en daneentje MET menu button. anders moet ik altijd mn pal bij de hand hebben om de tv te besturen.
Zoals ik al zei, probeer of je een van de bestaande knoppen kan herprogrammeren tot 'Menu' button op een van de manieren... Je kan de code natuurlijk van je pal rippen als je die toch al ingesteld hebt.

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Topicstarter
nee. heb m niet op mn palm ingesteld op deze tv. en mn univ AB is een beetje een goedkope geloof ik. was destijds 14 euro ofzo, en heeft dus niet de mogelijkheid om codes te 'leren'.
misschien zou t wel kunnen, maar de handleiding zegt er niks over.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels een universele afstandsbediening gevonden die t doet, ik kom in t menu en zie waar ik de zenders zou moeten kunnen instellen. 1 probleem: er zit een PIN-code op. die is niet 0000,1234,1111 of 9876, dus ik neem aan dat de vorige eigenaren m er ooit opgezet hebben. enig idee wat t zou kunnen zijn?misschien is er een andere standaard pincode voor deze tv?
Pagina: 1