Acer 9100, hoe te openen

Pagina: 1
Acties:

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg, maar ok.

Ik heb aan het einde van mijn garantieperiode een vervangende Acer Aspire 9100 gekregen van Acer omdat mijn vorige model voor de derde keer retour moest met HD/voedingsproblemen. Nu, enkele maanden na m'n garantie (heb geen nieuwe garantie gekregen) doen twee van m'n drie usb poorten het niet meer.

Ze worden wel herkend in windows (tenminste, de hub) dus echt doorgebrand zal er niks zijn. Enfin, er zal dus ofwel een stekker los zitten of een kabeltje kapot zijn. Nu wil ik m'n laptop open maken, maar als ik alle schroeven verwijder inclusief die onder klepjes/hd/mem dan nog blijft hij ergens in het midden vast zitten. Acer gemaild of ze info willen geven, ben tweaker en informatica student dus moet wel lukken, maar ze willen niets geven.

Dus vestig ik mijn hoop op jullie. Weet een van jullie hoe je deze modellen open krijgt?

Wat ik zelf al heb gedaan: hier gezocht, google gezocht, beetje wrikken enzo geprobeerd, gekeken naar zoekresultaten van andere laptops die open gemaakt zijn en nog wel meer.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Normaal gezien gaat het zo bij acer's.
De schroeven aan de achterkant op de 'scharnier'punten van het scherm losdraaien en dan kan je rustig het plaatje boven je toetsenbord (waar de powerknop oa op zit) losklikken... Daaronder zul je schroefje vinden om je toetsenbord los te krijgen en daaronder nog meer schroefjes...
Niet bang zijn een beetje kracht te zetten op dat plaatje (niet teveel natuurlijk, wees zeker dat je al de schroefjes hebt...)

• pagani
  • Niet online
jvvv schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:05:
Normaal gezien gaat het zo bij acer's.
De schroeven aan de achterkant op de 'scharnier'punten van het scherm losdraaien en dan kan je rustig het plaatje boven je toetsenbord (waar de powerknop oa op zit) losklikken... Daaronder zul je schroefje vinden om je toetsenbord los te krijgen en daaronder nog meer schroefjes...
Niet bang zijn een beetje kracht te zetten op dat plaatje (niet teveel natuurlijk, wees zeker dat je al de schroefjes hebt...)
Thxx, dat ga ik dus proberen :)

edit:
Net geprobeerd, maar echt loskomen doet ie niet, alleen bij de twee hoekpunten waar het scherm er in grijpt. Misschien dat ik niet genoeg lef heb :P Zal even zoeken naar pics om het geheel te verduidelijken, of deze na m'n college even maken met m'n cam

Mocht iemand een service manual hebben dan hoor ik dat graag!

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 14-02-2006 11:04 ]

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik zou er helemaal niet zelf aan knutselen en gewoon contact opnemen met acer en EISEN dat het gerepareerd wordt. Ze kunnen toch de historie zien van de RMA's? Dan moet je concluderen dat dat niet de manier is waarop een laptop hoort te werken. Ik had bij friend travelmate8002 ook zoiets soortgelijks. Gewoon doorzeiken en niet acer gelijk geven. Als je er zelf aan gaat zitten sleutelen, kan je de eventuele rma/garantie op je buik schrijven...

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• pagani
  • Niet online
Er is simpelweg geen sprake meer van garantie, heb op het einde van m'n garantie een compleet nieuwe laptop gekregen, ga echt niet nog meer eisen.

Enfin, de 9100 heeft dus een net wat andere constructie wat betreft het toetsenbord eruit halen, het is me alleen nog niet gelukt uit te vinden hoe het moet.

Ik heb overigens ook onder knoppix getest en weet zeker dat het niet aan windows ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 14-02-2006 17:28 ]

• pagani
  • Niet online
Bescheiden schopje in de hoop dat er nu iemand mee leest die weet hoe ik een Acer Aspire 9100 open kan krijgen (of het toetsenbord eruit)
Pagina: 1