Toon posts:

Computer slaat spontaan af door kou

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet thuis, en als ik dan thuiskom is het behoorlijk koud in m'n huis. Meestal zet ik meteen m'n PC aan, maar de laatste tijd is er een probleem. Hij slaat namelijk spontaan uit na een bepaalde tijd, meestal binnen een half uur. De aan/uit-knop doet het dan ook niet meer, ik moet dan een seconde of tien de stroom van de voeding halen, daarna pas kan ik hem weer aanzetten. Het lijkt er dus op dat er weldegelijk iets heftigs gebeurd, een soort kortsluiting ofzo.

Dat probleem doet zich echter alleen voor zolang het nog koud is binnen; als ik de gaskachel aanzet die er dichtbij staat, dan blijft de PC het wel gewoon goed doen. Verder is het systeem ook 100% stabiel.

Ik heb al ff gezocht op GoT en kwam een hoop topics tegen van mensen met hetzelfde type probleem, maar meestal staat er uiteindelijk niet bij hoe het probleem gefixt is. Ik heb ook de temperaturen even gecheckt op het moment dat 'ie afslaat, en de CPU is dan zo'n 25 graden en de kast zo'n 12 graden. Is dit te koud? Of zou het eerder aan aan de voeding liggen? Is er hier misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en waar lag het toen uiteindelijk aan?

Systeem (ja ik weet het):
Q-tec 550W
Abit KT7
Duron 800@900@1.70V
1x512MB RAM
Creative GF1 DDR
Realtek 8139 100Mbit
SB AudioPCI 128
Hitachi 7K250 250GB (IDE0 ma)
Hitachi 7K250 160GB (IDE0 sl)
Liteon 32125W CD-fikker (IDE1 ma)
Aopen 1240AMH DVD-speler (IDE1 sl)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mjah, lastige situatie. Ik kan je wel mededelen dat Q-tec niet echt hoogstaande voedingen heeft en behoorlijk instabiel kunnen zijn. Test het eens met een andere voeding als het kan.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:54:
Mjah, lastige situatie. Ik kan je wel mededelen dat Q-tec niet echt hoogstaande voedingen heeft en behoorlijk instabiel kunnen zijn.
Dat klopt zeker, maar voor het bovenstaande systeem is het ruim voldoende. Ik heb de voltages ook gecheckt en die zijn nagenoeg perfect. Magoed, dat betekent inderdaad niet dat het niet alsnog de voeding zou kunnen zijn.
Test het eens met een andere voeding als het kan.
Inderdaad toch maar eens kijken of ik ergens tijdelijk een andere voeding kan regelen. Meten is weten. ;)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:40
ik weet het niet hoor, vind het toch vrij vaag. al die overklokkers die hun CPU koelen met droogijs of LN2 hebben er ook geen last van. Kan het geen condens zijn oid?

Verwijderd

Vorige week ook iets meegemaakt (HR-ketel hung-up(inmiddels gemaakt)=niet stoken).

Ik kwam thuis van mijn werk en dan blijkt het in huis 6 graden te zijn. Buiten het feit dat het hoogst onaangenaam was heb ik mijn electrische kacheltje maar aangezet en de monteur gebeld die onderweg was.

Ik zet mijn PC aan in een omgeving van 6 graden en het apparaat werkte flawless. Alleen de monitor had 20 seconden langer nodig om warm te worden (CRT).

Conclusie: Het systeem moet er dus gewoon tegen kunnen.

Nu jouw probleem.

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

Je voeding heeft moeite met grote temperatuurverschillen. Wat je niet verwacht is dat de kou niet direct het probleem is, maar het grote temperatuurverschil wat binnen dat half uur optreed. Minder volwaardige voedingen kunnen dan problemen geven op het RM-filter wat dus het probleem kan zijn.

Wat ook kan zijn is dat het condens verdampt en problemen veroorzaakt. Dit is eigenlijk alleen het geval als je een zeer vochtig huis hebt.

Mijn eerste advies en ook een welgemeend advies is om een degelijke voeding aan te schaffen. Als het probleem er dan nog is (lijkt me van niet) dan kunnen we verder kijken.
(Je hebt altijd voordeel van een betere voeding zoals een betere beveiliging van je kostbare hardware)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 15:46
Tja, wat betreft electronica (CPU, mem, moederbord etc) is kouder alleen maar beter (niet slechter).
Als het water in de lucht maar niet condenseert (wat zeker niet gebeurt bij een opwarmende PC)
Harde schijven kunnen meestal werken vanaf 5 graden boven nul...

Mijn vermoeden gaat ook uit naar de voeding. Wellicht dat door het opwarmen delen in de voeding ongelijkmatig opwarmen waardoor er een bepaalde onbalans bestaat en de voeding (tijdelijk) instabiel wordt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Byte_Me schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:03:
ik weet het niet hoor, vind het toch vrij vaag. al die overklokkers die hun CPU koelen met droogijs of LN2 hebben er ook geen last van. Kan het geen condens zijn oid?
Condens zou kunnen, alhoewel die alleen ontstaat als je je huis gaat verwarmen en de kamertemperatuur hoger word dat je pc zelf...
En daarbij, bij overklokken word niet je hele pc zo koud, misschien dat een harddisk niet goed tegen zulke temperaturen kan?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:07:
[..]

Conclusie: Het systeem moet er dus gewoon tegen kunnen.
Dat dacht ik ook ;)
Nu jouw probleem.

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

Je voeding heeft moeite met grote temperatuurverschillen. Wat je niet verwacht is dat de kou niet direct het probleem is, maar het grote temperatuurverschil wat binnen dat half uur optreed. Minder volwaardige voedingen kunnen dan problemen geven op het RM-filter wat dus het probleem kan zijn.
Klinkt logisch. Wat is dat RM-filter precies?
Wat ook kan zijn is dat het condens verdampt en problemen veroorzaakt. Dit is eigenlijk alleen het geval als je een zeer vochtig huis hebt.
Maar ook dit behoort tot de mogelijkheden. Ik woon antikraak en ben net verhuisd naar een heel oud pand. Da's eigenlijk ook wanneer de problemen echt begonnen, al had ik het daarvoor ook af en toe wel eens.
Mijn eerste advies en ook een welgemeend advies is om een degelijke voeding aan te schaffen. Als het probleem er dan nog is (lijkt me van niet) dan kunnen we verder kijken.
(Je hebt altijd voordeel van een betere voeding zoals een betere beveiliging van je kostbare hardware)
Oke, komend weekend maar ff voor een andere voeding gaan shoppen dan!

Iemand enig idee wat je aan condensvorming/-verdamping in je PC zou kunnen doen? Er zitten nogal wat (draaiende) fan in- en outlets in, misschien die eens uitzetten?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17
_Ernst_ schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:13:
[...]

Condens zou kunnen, alhoewel die alleen ontstaat als je je huis gaat verwarmen en de kamertemperatuur hoger word dat je pc zelf...En daarbij, bij overklokken word niet je hele pc zo koud, misschien dat een harddisk niet goed tegen zulke temperaturen kan?
Offtopic: een stukje energie techniek.
Condens ontstaat als de lucht verzadigt is van vocht. oftewel als de relatieve luchtvogtigheid boven de 100% komt. De maximale hoeveelheid water die lucht kan bevatten is sterk afhankelijk van temperatuur. Als je een kamer hebt van 20 graden en een relatiev luchtvogtigheid van 60% en de temperatuur daald tot eem graad of 5 dan komt je relative luchtvogtigheid boven de 100% waardoor al het overtollige vocht condenseert.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

in mijn ogen is hier maar 1 probleem
Q-tec 550W

Ga in godsnaam een fatsoenlijke voeding halen, wedden dat je probleem dan weg is (geen garantie)

----edit---

schiet me net te binnen dat mobo's met lekkende of kappotte condesatoren dezelfde makken kunnen vertonen, kijk je bord eens na aub

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-02-2006 10:32 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De symptomen wijzen in de richting van de voeding. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Hoe oud is die voeding? In het begin zal het vast prima werken, maar met de tijd zal het steeds verder aftakelen. Zo heb ik QTec voedingen gezien die na 1 à 3 jaar de geest geven.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38

ChangeLife4Ever

owned by above

'k Kreeg pas een "nieuwe" kast binnen via de TPG. 't Ding was hartstikke koud en weigerde om ook maar één teken van leven te geven (alles goed aangesloten, maar de aan knop weigerde, terwijl een andere voeding, 't zelfde aangesloten het wél deed). Ik gestresst, omdat ik dacht dat ik belazerd zou zijn... Dag later, 't ding is mooi opgewarmd en ik heb er geen enkel probleem meer mee gehad. 't Was toch een relatief goede kast/voeding van Aopen. 'k Heb dit probleem nog nooit eerder gehad in mijn kamer.

'k Denk tóch dat het de voeding is... Probeer het eerst maar eens in een "warme"omgeving.

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:32:
De symptomen wijzen in de richting van de voeding. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Hoe oud is die voeding? In het begin zal het vast prima werken, maar met de tijd zal het steeds verder aftakelen. Zo heb ik QTec voedingen gezien die na 1 à 3 jaar de geest geven.
Een jaar of drie ;).

Anyway, ik ga komend weekend wel ff een nieuwe voeding halen. Ik zal nog wel laten horen hoe het afloopt, dan heeft iemand anders er ook nog wat aan.

Verwijderd

Een RM-filter zorgt ervoor dat je een gelijke spanning krijgt en dat het zaakje niet gaat schommelen hetgeen je PC niet zo leuk vindt.

Verwijderd

e.vanbeijnum schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:45:
Dag later, 't ding is mooi opgewarmd en ik heb er geen enkel probleem meer mee gehad. 't Was toch een relatief goede kast/voeding van Aopen. 'k Heb dit probleem nog nooit eerder gehad in mijn kamer.
Ooit van acclimatiseren gehoord? Is met monitoren en allerhande andere elektrische apparaten hetzelfde :)

Verwijderd

dat computers niet tegen hitte kunnen ok maar tegen kou ?
is tog juist goed dat zijn pc zo koud is:S of ziei k dat nou verkeerd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Computers != Voedingen ;)

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
dat probleem heb ik ook, maar als hij bij mij aan staat, blijft hij aan (ook 3 dagen lang). Maar ik heb de helft van de keren dat ik hem aanzet dat hij binnen 30 seconden uitgaat. Pas nadat ik de voedingsstekker er uit heb gehaald en weer erin heb gestopt gaat hij dan weer aan. Soms ook niet, dan moet ik het even herhalen en uiteindelijk lukt het dan weer wel.

Maar het vreemde vind ik wel dat als hij dan aanslaat, ook aan blijft... waarschijnlijk dat de voeding warm er geen last meer van heeft. Ik heb een of andere no-name voeding (die al 2 keer vervangen is), dus die zal de boosdoener wel zijn. Ik zal eens op zoek gaan naar een betere en stillere 350 Watt. Iemand een voordelige tips toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
djeejdjeej schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:47:
[..]

Ik zal eens op zoek gaan naar een betere en stillere 350 Watt. Iemand een voordelige tips toevallig?
Misschien dat dit wat is?

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:35
Als ik me niet vergis heb ik laatst een overclock artikel gelezen waar de oc'ers klaagden over de nieuwe CPU's.
Deze zouden zogenaamde 'coolbugs' hebben, waardoor ze rond de 10 graden niet verder over te clocken zijn. Ik heb het hier dan over stikstof overclockers trouwens.

Nou is het probleem niet echt te vergelijken, maar ik denk, ik meld het maar even :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kazu op 14-02-2006 15:56 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
met een duron ga je echt geen last hebben van coldbugs , het is maar dat ...

verder , ik heb ook een qtec voeding , een bigfan , en heb daar echt geen problemen mee , en mijn systeem is vele malen zwaarder ....

ik heb wel problemen gehad met een qtec 400 watt dualfan, en die voeding werkt nu nog altijd niet naar behoren , natuurlijk wel voor wat ik hem nu laat doen ;)

nu dit kan inderdaad liggen aan de koude , en dat je pc daardoor niet opstart , maar ik vindt het eigelijk nogal drastich dat iedereen direct naar de voeding gaat wijzen , ik denk dat het ook aan het moederbord kan liggen , maar ja , das mijn bescheiden mening maar, en voor iedereen hier begint te flamen op mij , ik sluit de voeding als boosdoener niet uit , ik zeg alleen dat het moederbord het ook kan zijn , als je nu reserveonderdelen had om mee te testen kon je bepaalde delen uitsluiten , en zeker zijn van je stuk , en de verkwisting van geld te vermijden

Out of the box? What box? There is no box.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 09:23

sphere

Debian abuser

Heb je die kist al eens kaalgeplukt laten booten? En die "overklok" er toch maar even uitknikkeren? Je kan van alles testen, geen van die zaken staan in je startpost, maar iedereen brult "voeding." :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Ik zal eens op zoek gaan naar een betere en stillere 350 Watt. Iemand een voordelige tips toevallig?
Het is een goede stap, maar je doet je portommonee ook écht geen pijn of toch wel?

Als je nu een 'goedkope' 350 watt voeding haalt kun je wéér een nieuwe voeding kopen bij een stevige upgrade. Zet er dan meteen een 400 of 450 watt in. Een écht goede voeding kost nu eenmaal de nodige centen. Je bezuinigd toch ook niet op je eigen voeding ;)

Persoonlijk ben ik erg te spreken over mijn Zalman A400B 400 watt voeding waarvan 389 watt eff.!
Het is ook lekker om te weten dat ik nog 104 watt aan speelruimte heb. Een upgrade is dan ook geen punt.

Check this out, dude: http://www.jscustompcs.com/power_supply/

PS: De uitkomst is het vermogen dat de voeding continue moet kunnen leveren! Q-tec komt niet zo ver :/

Én lees dit ook eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/905209//

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:58 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Ga eens kijken bij het opstarten hoe koud je harde schijven zijn (met speedfan). Harde schijven kunnen problemen opleveren wanneer het te koud of te warm is.

Je kan ook alleen 1 harde schijf eventjes aansluiten en niet gaan overclocken, kijk dan of het weer goed loopt.

Verwijderd

Vaste schijven hebben doorgaans minder moeite met temperatuursverschillen. Ook hier zijn extremen de uitzondering op de regel, maar voor de voeding geldt dat des te meer.

Hier een uitleg van ons gezeur over je voeding:

Q-tec voedingen doen ook hun werk en het zal allemaal best wel werken. Echter zijn er een paar tekortkomingen aan een Q-tec of ander cheap-ass merk:

1. Goedkope voedingen kunnen je hardware beschadigen als het tekort komt (zware belasting).
2. Goedkope voedingen hebben een veel lager piekvermogen dan je lief is.
3. Goedkope voedingen zijn brandgevaarlijker en bevattelijker voor defecten.
4. Goedkope voedingen leveren een laag rendement, wat meer stroom kost.
5. Goedkope voedingen hebben meer moeite om het signaal proper te houden (slecht RM-filter)

Nu is het aan jou om de keus te maken. Wij kunnen wel blijven schrijven, maar nu is het aan jou om verder te lezen over voedingen en je conclusie te trekken. Een andere voeding zal je systeem zeker goed doen al is het maar voor de veiligheid. Nogmaals: je bespaard toch ook niet op jouw voeding?

Verwijderd

Erg vreemd zoiets. Maar op mijn kamer was het toen het zo koud was rond het vriespunt (verbouwing van het huis), en mijn pc deed het probleemloos. Alleen de monitor deed er wat langer over..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:49:
[...]

Een jaar of drie ;).

Anyway, ik ga komend weekend wel ff een nieuwe voeding halen. Ik zal nog wel laten horen hoe het afloopt, dan heeft iemand anders er ook nog wat aan.
Tip:

Leen eerst even een andere voeding (uit een andere PC van jezelf of een kennis) om te bevestigen of het probleem aan de voeding ligt. Ik vind ook dat het erop lijkt, maar het zou zonde zijn om geld uit te geven voor een nieuwe voeding als het probleem elders ligt :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
successor schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:29:
nu dit kan inderdaad liggen aan de koude , en dat je pc daardoor niet opstart , maar ik vindt het eigelijk nogal drastich dat iedereen direct naar de voeding gaat wijzen , ik denk dat het ook aan het moederbord kan liggen , maar ja , das mijn bescheiden mening maar, en voor iedereen hier begint te flamen op mij , ik sluit de voeding als boosdoener niet uit , ik zeg alleen dat het moederbord het ook kan zijn , als je nu reserveonderdelen had om mee te testen kon je bepaalde delen uitsluiten , en zeker zijn van je stuk , en de verkwisting van geld te vermijden
Da's ook een beetje het hele probleem, die heb ik dus niet. :'(

Ik ben het met je eens dat het in principe van alles zou kunnen zijn, het gaat stuk voor stuk om behoorlijk oude onderdelen, behalve die HD's dan. Dat mobo is ook al een jaar of 5 oud. Bovendien heb ik momenteel erg weinig tijd.

Ik had gehoopt dat er mensen waren met *exact* hetzelfde probleem onder vergelijkbare omstandigheden, en dat die het hadden opgelost. Dan had ik in elk geval hun oplossing ff kunnen proberen.

Anyway, ik heb gisteravond ff alle in-/outlet fans uitgezet. Vraag me niet waarom precies, gewoon een ideetje, maar het leek iets te helpen. Ieg bleef de PC langer draaien, maar na een uur ofzo viel hij toch weer plotseling uit. Verder is het me opgevallen dat het momenteel toch wel erg vochtig is in m'n huis, dus ook condensvorming is niet uit te sluiten.

Verwijderd

Het zou ook wel leuk zijn als je misschien post of het gelukt is dit probleem op te lossen... zoveel moeite lijkt het mij niet om een andere voeding te proberen... koop er 1 en als het het probleem niet oplost breng je hem binnen 8 dagen terug in de originele verpaking. Waarom doe je zo moeijlijk als het makkelijk kan?
8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:19:
Het zou ook wel leuk zijn als je misschien post of het gelukt is dit probleem op te lossen... zoveel moeite lijkt het mij niet om een andere voeding te proberen... koop er 1 en als het het probleem niet oplost breng je hem binnen 8 dagen terug in de originele verpaking. Waarom doe je zo moeijlijk als het makkelijk kan?
8)7 |:(
Probleem is vooral dat ik het momenteel erg druk heb en geen tijd heb om, zoals vroegâh, dagen aan dat ding te besteden. En ik heb ook ff geen geld voor een nieuwe. ;)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

3 makkelijke dingen:
- Gooi een hele grote zak over de pc kast heen en laat onder een beetje lucht vrij.
- Koppel zoveel mogelijk onderdelen los in je pc die je niet nodig hebt om op te starten (al die harde schijven o.a., het is om te kijken of de voeding beter doet met iets minder belasting)
- Overclock je pc niet zoveel als nu, zet hem op standaard of ietsje langzamer of paar mhz sneller, zeg maar 10-0mhz meer of minder.

Vertel dan wanneer je weer tijd hebt of die rare opstelling beter heeft gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Archimond op 15-02-2006 17:37 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:50:
[...]

Het is een goede stap, maar je doet je portommonee ook écht geen pijn of toch wel?

Als je nu een 'goedkope' 350 watt voeding haalt kun je wéér een nieuwe voeding kopen bij een stevige upgrade. Zet er dan meteen een 400 of 450 watt in. Een écht goede voeding kost nu eenmaal de nodige centen. Je bezuinigd toch ook niet op je eigen voeding ;)

Persoonlijk ben ik erg te spreken over mijn Zalman A400B 400 watt voeding waarvan 389 watt eff.!
Het is ook lekker om te weten dat ik nog 104 watt aan speelruimte heb. Een upgrade is dan ook geen punt.

Check this out, dude: http://www.jscustompcs.com/power_supply/
Dat is een handige link! Ik heb alles een beetje ruim genomen en ik kom op 300 Watt uit. Ben benieuwd of de voeding die ik nu heb dat wel fatsoenlijk trekt (eenmaal warmgelopen wel blijkbaar)... Ik ben niet van plan om nog uit te gaan breiden (ben over gegaan naar een laptop), dus ik hoef geen superzware voeding. Een euro of 50 wil ik wel uitgeven, veel meer eigenlijk niet. Voor dat bedrag moet het wel lukken om een redelijk degelijke voeding te vinden als ik in de Pricewatch kijk. Ik zie die van jou voor 62 euro staan... hmm dat is ook nog wel te overwegen eigenlijk :)

EDIT (3-3-06)
Ik heb van iemand een (ongebruikte) 300 Watt Paradigit huismerk voeding gekregen. Die zit er nu in (of ja, hij ligt er nog langs, want om hem in te bouwen moet de cooler van de processor af). Paar keer getest, geen gekke dingen nog meegemaakt... Die Paradigit is ook geen A-merk, maar wel al een stuk
zwaarder dan de oude voeding, da's ook al een goed teken.

Hoe is het nu afgelopen met de PC van TS?

[ Voor 15% gewijzigd door djeejdjeej op 03-03-2006 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
djeejdjeej schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:07:
Hoe is het nu afgelopen met de PC van TS?
Ik heb hem de afgelopen tijd niet hoeven gebruiken. En nu het warmer is doet hij het weer gewoon zoals voorheen, dus voorlopig laat ik het even zoals het is.

Toen het zo koud was een paar weken terug heb ik hem nog wel even aangezet. Maar toen leken de HD's wel vastgevroren, ze waren niet vooruit te branden en maakten allerlei rare geluiden. :o Maar nu doen ze het weer gewoon als vanouds, no problemo.
Pagina: 1