Ik ben van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet thuis, en als ik dan thuiskom is het behoorlijk koud in m'n huis. Meestal zet ik meteen m'n PC aan, maar de laatste tijd is er een probleem. Hij slaat namelijk spontaan uit na een bepaalde tijd, meestal binnen een half uur. De aan/uit-knop doet het dan ook niet meer, ik moet dan een seconde of tien de stroom van de voeding halen, daarna pas kan ik hem weer aanzetten. Het lijkt er dus op dat er weldegelijk iets heftigs gebeurd, een soort kortsluiting ofzo.
Dat probleem doet zich echter alleen voor zolang het nog koud is binnen; als ik de gaskachel aanzet die er dichtbij staat, dan blijft de PC het wel gewoon goed doen. Verder is het systeem ook 100% stabiel.
Ik heb al ff gezocht op GoT en kwam een hoop topics tegen van mensen met hetzelfde type probleem, maar meestal staat er uiteindelijk niet bij hoe het probleem gefixt is. Ik heb ook de temperaturen even gecheckt op het moment dat 'ie afslaat, en de CPU is dan zo'n 25 graden en de kast zo'n 12 graden. Is dit te koud? Of zou het eerder aan aan de voeding liggen? Is er hier misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en waar lag het toen uiteindelijk aan?
Systeem (ja ik weet het):
Q-tec 550W
Abit KT7
Duron 800@900@1.70V
1x512MB RAM
Creative GF1 DDR
Realtek 8139 100Mbit
SB AudioPCI 128
Hitachi 7K250 250GB (IDE0 ma)
Hitachi 7K250 160GB (IDE0 sl)
Liteon 32125W CD-fikker (IDE1 ma)
Aopen 1240AMH DVD-speler (IDE1 sl)
Dat probleem doet zich echter alleen voor zolang het nog koud is binnen; als ik de gaskachel aanzet die er dichtbij staat, dan blijft de PC het wel gewoon goed doen. Verder is het systeem ook 100% stabiel.
Ik heb al ff gezocht op GoT en kwam een hoop topics tegen van mensen met hetzelfde type probleem, maar meestal staat er uiteindelijk niet bij hoe het probleem gefixt is. Ik heb ook de temperaturen even gecheckt op het moment dat 'ie afslaat, en de CPU is dan zo'n 25 graden en de kast zo'n 12 graden. Is dit te koud? Of zou het eerder aan aan de voeding liggen? Is er hier misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en waar lag het toen uiteindelijk aan?
Systeem (ja ik weet het):
Q-tec 550W
Abit KT7
Duron 800@900@1.70V
1x512MB RAM
Creative GF1 DDR
Realtek 8139 100Mbit
SB AudioPCI 128
Hitachi 7K250 250GB (IDE0 ma)
Hitachi 7K250 160GB (IDE0 sl)
Liteon 32125W CD-fikker (IDE1 ma)
Aopen 1240AMH DVD-speler (IDE1 sl)